Resource icon

Ambient Techno made with a Windorgan

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Dave Mech heeft een nieuwe Bit gepost:

Ambient Techno made with a Windorgan - Ik nam de windorgel in Vlissingen op en baseerde op die geluiden een track

Ello Synthforummers,

Weer een nieuwe sample hunter video. Deze keer ben ik naar Vlissingen gereden om de windorgel die bij het strand staat op te nemen. Op basis van die geluiden heb ik een vrij trippy diepe techno plaat gemaakt.
Het idee wat ik had is om de harmonics van de "wooooo" te layeren met een inharmonic digitone pad. En vervolgens weer een sound en akkoord ontwerpen die op die inharmonic pad past. Dit geeft een vrij aparte flow van sample naar inharmonic naar harmonic en dat...

Lees hier meer...
 
Leuk idee. Fijne track!

Fun fact: het windorgel staat bovenop een bunker waar lange tijd de tekst "Zimmer Frei" op stond. Dit is vaak weggehaald.. en kwam ook vaak weer terug, speciaal voor de vele Duitse toeristen. ;)

NL-MdbZA_7413_51622.png
 
Gave track. Donkere Techno.Wat ik nog mis is een ritmische 'lead' die echt snijdt door de basis en je track net dat ietsje meer geeft.
Nu net iets te basic. Give it a try.
 
Gave track. Donkere Techno.Wat ik nog mis is een ritmische 'lead' die echt snijdt door de basis en je track net dat ietsje meer geeft.
Nu net iets te basic. Give it a try.
Thanks :)
Denk niet dat het ten goede zou komen van de sfeer. Ben bewust gegaan voor minimalisme en subtiliteit voor deze track. Vond het wel mooi juist zo. Dank voor t idee though!
 
Back
Top