[ambient] Zen Garden

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.226
In deze video speel ik 1 van mijn wat oudere eigen songs met een eigen gemaakte sound live op de korg modwave.

Deze sound gebruikt eigen gemaakte wavetables in 2 keyranges, dus laag speel ik de akkoorden en bovenin de melodie. Ik heb 1 seconde van de cello uit het origineel van mijn song gesampled en die omgeprogrammeerd naar een wat meer synthetische cello achtige sound en daar een wavetable van gemaakt voor de solo lead sound. Ik vind dit zelf een mooiere mystieke sound dan de originele cello sample en beter bij de song passen. In layer 2 zit de pad sound, deze is ook gebaseerd op een eigen wavetable en een modwave sample van een riviertje.

En dat levert dan de volgende sound op uit de korg modwave.

 
Laatst gewijzigd:
Weer een heel mooi Korg demotje :okdan:
één 2 layerige pad is zowaar een nummer...:okdan:

De cello is idd moeilijk te onderscheiden (sterker nog, niet te horen)
maar het zou wel de pad zijn die op 0:56 komt inzetten...

Als je idd die attack weg haalt krijg een heel donkere pad...
(Cello blijft een bass instrument)

Mooi Mod stukkie.:okdan:
 
Je maakt mooie Ambient/New Age tracks quifster. Deze ook dus. Je hebt echt talent op dat gebied.
 
Lekker hoor!
De titel in acht nemend stel ik me zo voor dat ik terwijl ik naar deze track luister dan voor zo'n traditioneel Japans huis zit met zo'n boeddhistische tuin met van die stenen.
Nog een leuke geisha die een kopje thee inschenkt en het verhaal is helemaal compleet....
 
Weer een heel mooi Korg demotje :okdan:
één 2 layerige pad is zowaar een nummer...:okdan:

De cello is idd moeilijk te onderscheiden (sterker nog, niet te horen)
maar het zou wel de pad zijn die op 0:56 komt inzetten...

Als je idd die attack weg haalt krijg een heel donkere pad...
(Cello blijft een bass instrument)

Mooi Mod stukkie.:okdan:
ja, korg blijft sterk in het neerleggen van dit soort sounds, als je van die korg sound houdt dan kun je eigenlijk niet mis gaan met die modwave en wavestate serie.

Kwa cello, Ik heb inderdaad de low harmonics in de wavetable van de cello verminderd om hem wat meer naar een mystieke sound lead om te zetten. Ik herken het zelf overigens wel, maar dat is logisch aangezien ik de bron sample ken en precies weet wat ik aangepast heb in de harmonics. Het is inderdaad die lead die op 0.56 begint.

dit is overigens wel een sound die mij dus niet op deze manier zou lukken in de wavestate, dit omdat er toch best wel de nodige wavetable truukjes uitgehaald worden in deze patch. Maar goed, daarom vind ik het ook een mooie combi die korg synths, de modwave, wavestate en opsix (die ik ook echt geweldig vind, zeker gezien het feit dat je er je eigen synth algoritsmes in kan ontwerpen) vullen elkaar mooi op de verschillende vlakken aan.
 
Én ze komen alleen uit die wave-synths,
dus alle sounds die je edit blijven dus altijd uniek.:mega::okdan:

Ik weet heel weinig over theoretische synthese en kan ook niets zeggen over harmonics en frequentie nummers...:o::kimono:
 
Jawel hoor ... zet de goede persoon met de goede kennis bij de goede synth en dan krijg je dit soort dingen: kippenvel :okdan:. Je doet er prachtige dingen mee (ik zou het geduld niet hebben om me achter zulke geluiden te zetten)!

Wil dit nou zeggen dat je je Kronos aan de kant geparkeerd hebt? Ik vraag me af wat je aan potentieel hebt wanneer je de Kronos, Wavestate, ModWave en OpSix allemaal in één track inzet.

:doei:
 
Wil dit nou zeggen dat je je Kronos aan de kant geparkeerd hebt? Ik vraag me af wat je aan potentieel hebt wanneer je de Kronos, Wavestate, ModWave en OpSix allemaal in één track inzet.

:doei:
nee hoor, de kronos gebruik ik ook nog, en heel veel andere synths ook, ik post hier nog geen 1 procent van wat ik allemaal doe denk ik. Dat komt omdat mijn youtube kanaal met name subscribers heeft die in korg geinteresseerd zijn, dus vandaar dat ik daar af en toe (ongeveer 1 per week) demo's van post op mijn kanaal en sommige daarvan post ik hier af en toe.

Maar ik gebruik het liefst vst's, ondanks dat ik hier de nodige hardware heb staan, zit ik toch het liefst in vst's mijn dingen te doen. Alleen dat post ik eigenlijk nooit. Maar ik gebruik zeker wel andere vaak wat oudere hardware in mijn studio in mijn songs, bijvoorbeeld met name de roland jp8080 en virus ti bijvoorbeeld zitten bijna wel in elk song project. Maar goed, daar zitten de subscribers op mijn kanaal zeker niet op te wachten :D

Dus het geeft een beetje een vertekend beeld denk ik.


Je hebt overigens niet veel nodig voor een album, dat kan ook prima met 1 synth tegenwoordig. Ik weet niet of je mijn wavestate album hebt gehoord, maar dat zijn 10 songs die iets meer dan 1 uur duren en 7 daarvan zijn live ingespeeld op de wavestate. Dus het kan wel, je hebt niet altijd veel nodig.

dat album kun je hier vinden, ik denk dat je dit wel ok vind.
 
Zo, nu laat ik me ver-ambienten...:D:z
Rust in de kiet!:peukie::z

Mooi landschapje erbij...
2474965-bigthumbnail.jpg
irish-hill-mountain-green.jpg


Heel mooi gedaan!!:okdan:
 
Prachtig nummer! Door weinig geluiden gelijktijdig hoor je de expressie in de klanken goed. Daarnaast werken de verschillende lagen heerlijk met elkaar samen.
 
Wow tof zeg! Die glassy sounds zijn erg goed gelukt en combineert mooi met vangelis achtige strings.
Is dit die native vst?
nee, dit is de hardware modwave (korg wavetable synth). Maar die heeft een editor erbij waarmee je hem helemaal kunt programmeren via de computer (kan ook via de hardware interface zelf uiteraard), en die editor zie je in de video, maar je hoort de hardware dus.

De modwave heeft helaas geen VST native versie.
 
Grappig - in mijn hoofd is de lead-sound een saxofoon :D... flashbacks van JMJ's Ron's Piece... terwijl het brongeluid juist een cello is... mooie dingen, knap werk!

Als er één puntje van kritiek mag zijn, in dit draadje... in de eerste seconden zat er wat scherps in het hoog (had 't bij 0:05) ... nét niet scherp genoeg om 'm zachter te willen zetten - en ook alleen in die eerste momenten, dus no biggie... (kan me voorstellen dat deze synths en sounds daar "talent" voor hebben)
 
Puik! Heerlijk traag, helder met vergezi...eh...vergehoren. :D
 
Mooie sounds, ambient zen garden, ja lijkt me ook de beste omschrijving.
 
Je maakt mooie Ambient/New Age tracks quifster. Deze ook dus. Je hebt echt talent op dat gebied.

Ja, bovenstaand mag worden gezegd. Je verzint vooral ook mooie melodiën met de daar bij horende sounds.
En dat is een talent. Well done.

Even off the record: ik bekijk de aankoop van een Solaris, maar als ik deze sounds hoor, dan is de sound van de Solaris toch
weer heel relatief. Vooral als je naar de prijs kijkt.
 
Back
Top