Hey ben er weer :) MuziekNerd / Hipster

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.099
Locatie
HybriDe L!Fe
Ben een kleine maand afwezig geweest. Had ff een pauze nodig maar ben blij weer terug te zijn.

Dacht stel me weer ff voor.
Ik ben Tim en kom uit Scheveningen en woon in Praag.

Toen ik een jaar of 8 was maakte ik mix tapes van house muziek met 2 casette recorders en heb daarna een lucht orgel gekregen en een yamaha budget fm synth,
Weet nog heel goed toen ik de 'attack' setting ondekt. En mijn strings net als op de house platen klonken :)
toen ik 15 was had ik mijn eerste gitaar.

Ooit zat ik in een populaire hiphop/jazz funk band en was ik resident DJ in het Paard in Den Haag.
Maar na turntablism en DJ-en wilde ik toch wel 'muziekant' worden.

Nu wil ik al heel lang een album opnemen maar dat komt er niet van.
Heb echt alle gear die ik maar nodig heb meer als perfectionist is het nooit goed genoeg.
Zo zijn de Arturia Piano en Rhodes wel aardig maar ook weer niet.
Op dit moment zoek ik ook een echte piano.
Een rhodes daar heb ik een Roland P330 (soort MKS20) voor. die ik door 2 gitaar amps haal.
Maar ook de Rhodes uit mijn XV5080 doet het wel aardig.

Er zijn voor mij twee soorten muziek. goede en slechte
Ik houd weinig van over - geprogrameerde muziek. Maar Plait, BOC, AFX, Bjork, Orbital, Massive Attack, Portishead etc wel weer.
Vind de meeste youtubers bud omdat ze of wel klickbait ofwel weinig leerzaam zijn.
Het meerendeel is eigelijk gewoon een cheesy verkoper.
Denk dat we nu in een tijd leven dat iederen zich gear kan veroorloven maar juist een grote groep geen muziek speelt, niet samenspeelt en jammed en geen theorie leert.
Als ik dan naar de eerder genoemde electronische artiesten refereer dan zijn dat allemaal wel die mooie composities maaken en waar de harmonie goed in elkaar steekt,

Dus een goed stuk muziek klink zelf op de 'slechtste synth' nog goed. Dus wellicht is het een idee om juist met slechte sounds muziek te schrijven :)
 
Ben een kleine maand afwezig geweest. Had ff een pauze nodig maar ben blij weer terug te zijn.
De afgelopen weken ben je wel een paar keer door m'n gedachten heen gegaan omdat je je niet liet zien maar ik dacht omdat je vertelde dat je momenteel mensen uit Oekraïne in huis had dat er eventjes van de muziek niet veel terecht kwam of dat je gewoon even met vakantie was.
Mooi dat je weer aktief met muziek bent, hoop dat alles goed met je gaat.
 
Ik had aangenomen dat je op vakantie was.
Maar fijn om je weer 'around' te hebben.
Bij mij gaan de drie hobbies die ik heb altijd in golfbewegingen. Soms heel diepe golfbewegingen.
Maar tot dusver vond ik de weg naar 'motivatie' wel steeds terug en krijg ik weer energie van de leuke dingen.
 
Nee ik was niet actief of SF. wel met muziek.
Maar toen ik hier mensen uit Oekraine had kon ik geen drums meer oefenen en ben daar onlangs weer meer mee bezig.
 
Fijn dat je er weer bent en dat alles goed is! Ik zit hier niet super veel, maar heb de laatste weken wel een paar keer speciaal gekeken of je weer terug was! Welcome back!
 
Welkom terug.
Zie mijn thread hier als je nog een mooie virtuele piano zoekt (zie ook de link naar een handige vergelijkingssite)
Voor Rhodes kun je denk ik het beste voor Keyscape gaan.
 
Welkom terug.
Zie mijn thread hier als je nog een mooie virtuele piano zoekt (zie ook de link naar een handige vergelijkingssite)
Voor Rhodes kun je denk ik het beste voor Keyscape gaan.
Nee ik wil een echte piano. Lekker relaxed muziek leren, maar ook uitmicen en demping veranderen.

@Tierelantijn gaat best. Maar woon liever weer bij zee.
Mis het surfen en ook beter voor mijn pollen allergie.
Ik vind Praag niet de leukste plek. Tjechen zijn ook niet de meest sociale lui.
Wij Hollanders zijn toch wel een positiever volk.
Een tijd geleden een zangeres ontmoet uit Tel Aviv en waren naar wat jams gegaan en op straat gaan spelen.
Die zij ja als je uit Holland komt kom je uit "Disney Land".
In vergelijking met veel landen is dat wel zo.

@Stentec bandje heete "new groove habits"
 
Nee ik wil een echte piano. Lekker relaxed muziek leren, maar ook uitmicen en demping veranderen.
Apextwin is ook zo begonnen
 
Back
Top