Hoe Double Notes verwijderen in cubase ,?

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
Jandorie, da's jaren geleden dat ik een nieuwe track recording snel heb moeten afronden,

Weet iemand hoe de dubbele notes te verwijderen in cubase ??? De 'Remove double notes' functie werkt niet ..
Op de K2661 hoorde ik het niet, maar wel duidelk op de MC909

ik zag achteraf in de list edit de dubbele noten staan,
Dat komt omdat dat gebounce'd is vd Atari STE,, en cubase loopt en blijft over de loop recorden,,
ik dacht het al dat dat te mooi om waar te zijn was, da's een ander workflow dan ableton clip rec en dan de loop en start punten instellen


Weet iemand dus hoe die dubbele triggers te verwijderen met één click ?

Anders moet ik effe cubase z'n loop afzetten, maar ik kan nog niet goed werken met cubase z'n grid edit,,,
Noten bewegen en een loop maken gaat heel lastig?? Bij ableton gaat dat vanzelf


Als m'n cubase project crasht, eerst een eigen project openen, en dan dit, maar dan niet actief maken
OKey is iets voor morgen overdag,,
 
tja, die delete double functie werkt niet te goei,, ik zal dan midi cycle record instellen op iets anders dan mix


Ook ni op Cubase v12:


De track zelve, maar 't is maar heel simpel, 't kwam er ni uit

En da's juist zo cool, om perfect realtime - triggered midi noten in te spelen op de atari, dat werd veel gedaan in 90's retro house


okeyy
 
Heeft elke noot het zelfde midi kanaal?
 
okey, merci,

tja, ik weet dat cubase op één midi spoor verschillende channels record,, ik filter die met de midi transformer plugin,,

Ik gebruik cubase mss al 20 jaar, maar van de grid edit en record ken ik niks, en dat aanleren gaat precies niet vanzelf zoals bij ableton
 
tja, 'k had in de list edit de waardes een beetje veranderd,
en als de noten identiek dubbel zijn, dan werkt de functie delete doubles pas,
of als het start punt niet identiek is, werk die delete doubles functie niet

kweet ni hoe cubase op de atari z'n delete doubles functie werkt, want ik gebruik dat veel

wel lastig, dat dat niet werkt kwa gezond verstand

en er zitten idd ch 12 midi noten ook bij,,
 
tja, er moet eerst een note off van dezelfde noot/channel zijn, vooraleer weer een note on toe te laten
het komt door cycle rec merge/mix, om de atari data in cubase te Bouncen/Recorden

De MC-909 reageert dan wel heel snel op midi data, op de K2661 hoorde ik het ni, klonk zelfs vet

k heb in de list edit manueel de dubbele noten verwijderd, in het grid edit kan ik dat niet

Okeyy
 
Back
Top