Crossover Techno / Trance

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.802
Locatie
Velserbroek


Ik heb bewust geprobeerd om een track te maken die de beste eigenschappen van techno en trance combineert. De track is voor 90% af. Over het trancy midden ben ik nog niet helemaal tevreden.

Oh ja, als je in de break opeens pa pa pa pokerface in je hoofd hebt dan ben je niet de enige :D
 
Mooie techno elementen afgewisseld met wat trancy sounds. Kick komt er goed in, lekker en massief. Het bass geluid wat er om heen zit zou eventueel iets meer naar voren mogen komen. Overgang naar de break is nice. Melodie zelf is niet hoogstaand, maar goed genoeg voor een track als dit. Rond 4:00 zou een extra element, zoals snare/clap of closet hihat, iets extra’s kunnen toevoegen. Het synth geluidje wat er rond die zelfde tijd in komt is voor mij net even iets te droog. Een klein effect om de track af te ronden zou de staart net iets meer afmaken. Het is een beetje te abrupt nu.

Het gene wat mij het meeste trekt van je track is de massive kick. Die beukt als een gek en is echt heerlijk.

Zou niet misstaan in een van de Rabbit Hole sets van Markus.
 
Laatst gewijzigd:
Fijne kick. Die arps zijn heel erg lekker.
Top track, zeker qua techno deel (het duistere).
De blend met trance is idd even 'anders' en vraagt wat meer luisteren.
Het 'Pokerface' deel is iig wel een thema wat blijft hangen (dat is positief).

Het enige wat me een beetje ging irriteren is die huilerige synth die (als ik het goed heb) bij 2:30 er voor het eerst in komt.
 
Ik heb het commentaar ter harte genomen en het volgende aangepast:
- Kick 3dB zachter (die stond gewoon echt te hard)
- Extra laag onder de synth pad (dat was enkel de OB-Xd, zit nu een laag uit de Korg Triton onder met emmers galm)
- Extra laag onder de mid bass (was enkel Sylenth1, zit nu een laag uit de JP6K onder. Of boven zo je wilt, want die maakt het best harder)

Het "pokerface" gedeelte moet ik nog eens goed over nadenken wat ik daarmee wil. Het blijft zeker hangen, maar het maakt de track wel een beetje cheesy, terwijl het begin en einde nu lekker trippy is. Nog maar een paar keer in de auto luisteren, dan beslissen.
 
Eens proberen met een andere lead, een ideetje wat ik nog ergens had opgeslagen. Akkoorden progressie is nu dus ook anders. Soundcloud bestand vervangen, voor wie niet wil terugscrollen alsnog een nieuwe embed:

 
Lekkere track, maar de kick en sub bass drukken alles weg, er is geen ruimte voor de andere instrumenten, zelfde probleem als bij Bombario rond de 200-400hz veel te vol.
De top producties in dit genre hebben de lucht en ruimte om te ademen, dreunen harder in het laag, maar drukken niks weg.
Qua arrangement heb je alle elementen wel, maar qua mix is er nog heel veel upside.

De verhouding kick/bass v/s rest van instrumenten is bij jou 80/20, dit mag echt wel naar 60/40
 
Lekkere track, maar de kick en sub bass drukken alles weg, er is geen ruimte voor de andere instrumenten, zelfde probleem als bij Bombario rond de 200-400hz veel te vol.
De top producties in dit genre hebben de lucht en ruimte om te ademen, dreunen harder in het laag, maar drukken niks weg.
Qua arrangement heb je alle elementen wel, maar qua mix is er nog heel veel upside.

De verhouding kick/bass v/s rest van instrumenten is bij jou 80/20, dit mag echt wel naar 60/40
Dank voor de feedback, maar ik heb nog weinig aan de mix gedaan, de track is nog niet af genoeg daarvoor. Ben nog bezig met compositie en arrangement ;)
 
Harmonisch interessant
De etherische choir pad vraagt om uitbreiding
Vooral vanaf 4:30, een paar extra noten ofzo

Verder zit het goed in elkaar :okdan:
 
Heerlijke track hoor, denk wel dat tussen 3:30 en 5:00 te veel tegelijk speelt, maar kan ook bij het genre horen. De kick is echt wel vet en dat stuk vanaf 5:00 klinkt vooral erg lekker, dreigende sounds en duister, hier hou ik van en zou echt wel lekker klinken in een zaal!
 
Ook van deze staat een nieuwe mix online.

@Eclectic ik heb geprobeerd je advies op te volgen en wat ruimte te maken rond 300Hz. Ik vind zelf de mix vrij aardig gelukt zo.
 
Back
Top