Brian Eno - An Ending (Ascend) cover

Super zeg! In je video zie ik layer 3 en 4 wel qua mix, maar ze staan niet aan? Is dat een video edit trucje?
 
Tja, wat kan ik hier over zeggen? Dit is gewoon wat je kan verwachten van iemand die synthese ontzettend goed onder de knie heeft én nog eens muzikaal onderlegd is: Kwaliteit met een grote 'K' :okdan:.
Ik bewonder de manier waarop je je kan toeleggen op de details van sounds (er zijn trouwens nog andere leden hier op het forum die dat kunnen) en het geduld er voor kan opbrengen. Zo kom je aan een mooi , zweverig canvas van geluid en harmonie ... heerlijk.

Brian Eno ken ik eigenlijk enkel van naam. Ik ga toch eens wat werk van hem moeten opzoeken en beluisteren want jouw cover is super relaxerend.

:doei:

Danny
 
Pak ook eens Harold Budd mee, moon and the melodies. Pavillion of dreams en the White Arcades zijn mijn favs, maar heeft enorm veel mooi spul
Van Jon Hassel, dream theory in malaya en Powerspot, die possible world musics met Eno is ook supermooi
 
'The Plateaux of Mirror' en 'The Pearl' van Eno & Budd zijn ook erg mooi.
Mijn favoriete stukje Eno ambient is de laatst track van 'On Land': Dunwich Beach, Autumn, 1960
Die vind ik echt magisch.
 
Super zeg! In je video zie ik layer 3 en 4 wel qua mix, maar ze staan niet aan? Is dat een video edit trucje?
dat klopt volgens mij niet, ik heb hier alleen de text layer via video editing op geplaatst, dit is gewoon zo opgenomen in OBS studio en live gespeeld in de VST.

In die vst zie je drie layers opgelicht (1, 2 en 3) deze bevatten de sounds uit de song.
layer 4 staat niet aan, die is grijs, ik had daar overigens oorspronkelijk wel een sound in, maar dat moest ik uitzetten omdat ik door het aantal polyfone noten heenliep dus dat heb ik opgelost door in layer 1, 2 extra pitch slots op te nemen die dat effect min of meer er in blenden (hoor je nauwelijks in de mix, maar als je het uitzet is het wel enorm merkbaar voor het totaal geluid).
 
Gewoon mooi. Helder en kalm. Ruimtelijk.
 
Prachtig, quifster! Heel knap gedaan.

Voor wie Brian Eno niet denkt te kennen - maar wél ooit Windows 95 gebruikte.... je kent al een stukje muziek van hem.. :)


 
Laatst gewijzigd:
Voor wie Brian Eno niet denkt te kennen - maar wél ooit Windows 95 gebruikte.... je kent al een stukje muziek van hem.. :)
geweldig, dit wist ik helemaal niet!
 
dat klopt volgens mij niet, ik heb hier alleen de text layer via video editing op geplaatst, dit is gewoon zo opgenomen in OBS studio en live gespeeld in de VST.

In die vst zie je drie layers opgelicht (1, 2 en 3) deze bevatten de sounds uit de song.
layer 4 staat niet aan, die is grijs, ik had daar overigens oorspronkelijk wel een sound in, maar dat moest ik uitzetten omdat ik door het aantal polyfone noten heenliep dus dat heb ik opgelost door in layer 1, 2 extra pitch slots op te nemen die dat effect min of meer er in blenden (hoor je nauwelijks in de mix, maar als je het uitzet is het wel enorm merkbaar voor het totaal geluid).
My bad, ik neem mijn woorden terug behalve dan van het compliment :D
 
Back
Top