Queensize Bed (dance edm?)

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.104
Locatie
Belgie
Nog is beetje gespeeld met Loopcloud.
Elke sample is telkens bewerkt met Native Instruments Effecten zoals Raum, Flair, Dirt en ga maar door. Alles heeft ook neutron. En de masterbuss heeft een chain van neutron en ozone.

Klinkt nog wel goed vind ik:


Heb ook een videotje ervan in elkaar gestoken:

 
Hey, wat een leuike track man. Vette bass en de vocalen passen perfect. Zoeens iets anders :)
Ja heb dit altijd graag gedaan.
Het spijtige is dat in de echte muziek wereld er niet vaak plaats is voor dit omdat het maar loops zijn. Ik vind ondanks dat het loops zijn dat je er nog mooie dingen kan mee maken.
Zeker als je effecten als Neutron, Raum, Flair, Dirt en ga zo maar door erop gaat beginnen zetten.
Ik doe het graag. En ik vind eigenlijk niet dat ik moet stoppen met het te doen simpelweg omdat anderen het geen echte muziek vinden omdat het loops zijn.

Ik kan dat begrijpen. Ik vind het in ieder geval een mooi nummer.
 
Kort maar lekker. Een harde kick is wat ik verwachte, maar niet kreeg.
Ik denk dat ik al snap wat er verkeerd is, sidechain stond op dry
Edit: niet enigste problemen, ben kick aan het bewerken met meer effecten.
 
Laatst gewijzigd:
pure gok mannen want ik hoor het niet meer op de moment maar is dit beter?
 

Attachments

  • Queensize Bed (kick).mp3
    6,9 MB
Die bassloop is echt moddervet. Heb je daar veel aan gesleuteld? Ik vind het arrangement wat je ermee hebt gemaakt ook wel leuk, maar is nog wel erg basic. En net als Metatron mis ik een goeie kick.

En wat de "muziek wereld" betreft; het maakt echt niet uit of je loops als basis gebruikt, synth presets, of alle geluiden zelf maakt. Als een track goed is dan interesseert het niemand wat de bouwblokken waren. Wél vind ik persoonlijk dat je bij gebruik van loops heel goed moet opletten dat je voldoende variatie in je arrangement blijft houden. Tools die je daarbij kunnen helpen zijn bijvoorbeeld filters (en andere effecten) automaten.
 
Back
Top