Smoothies

Ik heb wat groene smoothies bij de supermarkt gekocht, als het bevalt koop ik misschien later een blender. Het heeft een apart smaakje, niet echt lekker maar ook niet vies. Het zal wennen zijn.
 
Nee nee. Mijn vorige project is ook nog niet af Er zijn allerlei beslommeringen tussendoor gekomen. Het leven is niet alleen maar hobbyen, en ik ben ook nog niet gepensioneerd.
 
En zo'n smoothy lifestyle gaat ook tijd inzitten.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Daarom houd ik het voorlopig op kant-en-klare groene smoothies. Ik heb er drie gekocht om te proberen, en een daarvan smaakt me goed. Die is met avocado, mango, spinazie & appel. Maar ik weet al van tevoren dat me dat te veel gedoe wordt om die dingen afzonderlijk vers te kopen.
 
Groenten als andijvie, spinazie en spruitjes kun je ook roerbakken, die andijvie en spruitjes kun je ook rauw of bijna-rauw verwerken in een stamppotje die heel lekker is. Zou verder investeren in iets zodat je groenten beter kunt bereiden. Een stomer bijvoorbeeld is voor sommige groenten een uitkomst, voor broccoli, bloemkool, spruitjes, asperges, enz. Dat werkt beter dan koken in water, gaar zoals het moet zijn, maar niet meer dan dat. Dan smaakt het beter en blijven ook vitaminen enzo behouden.
 
Espresso, melk en roomijs in de blender. Espresso is koffie en dat komt van bonen, dus is groente.
 
Espresso is koffie en dat komt van bonen, dus is groente.

Heb dat als koffieliefhebber :koffie: wel 'ns aan m'n ex-echtgenote proberen duidelijk te maken, zij lustte helemaal geen koffie :r in welke hoedanigheid dan ook. Voor alle duidelijkheid en met nadruk, nu dus ex- ... :D
 
Onze dochters bewijzen dat er heul veel in de blender kan.
Ze maken veel met bladspinazie.
Ook eigenlijk wel met elk soort fruit.
De gekste combi's komen voorbij.
Diepvriesfruit maakt er een fris eindresultaat van.
Yoghurt en kaneel zijn ook favoriete ingrediënten.

En volgens mij maakt groente vs fruit niet zoveel uit (voor de 'gezondheid').
Wel direct na maken consumeren, vitamientjes hebben de neiging hun huis snel te verlaten als het kapotgesneden is.
Ik zou zeggen, begeef je eens een weekje op tiktok of insta en zoek op meidendingen. De smoothiefilmpjes komen je vanzelf om de oren vliegen.
 
Ik denk dat een beetje bereklauw als groente er doorheen wel lekker is...en dan maak je het af met wat Carolina Reaper om het een beetje op smaak te brengen. :okdan:
 
Maar toch zou ik zo'n blender niet als een volledige vervanging zien voor wat je aan groenten eet. Elke individuele groente heeft zo z'n eigen kwaliteiten, ook aan smaak, met een goede bereiding. Als je alles altijd maar in de blender mikt en aan gort maalt, dat gaat verloren.
 
Ik heb een hekel aan koken dus als ik een of twee dagen in de week het warm eten door een gezonde smoothie kan vervangen is dat al meegenomen.
 
Back
Top