Wat jullie deze nacht gemist hebben op Reverb...

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Turnlab was vergeten BTW te rekenen op een boel nieuwe spullen... Een minikorg 700S FS kocht je nergens goedkoper, net zoals de lyra8, pulsar, arturia maxibrute en de poly, sherman filterbank...
Het gaat jullie verwonderen maar ik heb ondanks die dikke korting niks gekocht :D

2 vragen: had jij gekocht ookal weet je dat 't een fout is?
Zou turnlab verplicht geweest zijn te leveren??
 
Waarom heb je ons allemaal dan niet wakker gemaakt? Is hier geen speciale knop op forum om 'Alerte generale ' te roepen?😄
Staat vast wel ergens in voorwaarden dat ze zch ingedekt hebben tegen dit soort fouten
 
Ik ben toch al failliet door de eurorack😄 enige ik nog wou 32 kanaals interface, die overal nog zo duur staan
 
Ja ik heb hier ooit eens een link gepost van een 303 clone die in Engeland verkeerdelijk veel te goedkoop werd aangeboden, was wel een nieuw product. Die hebben ze allemaal geleverd.
 
Ik had niks gekocht, maar Turnlab had wel moeten leveren tenzij het voor de consumentkoper zonneklaar was dat het hier een fout betrof. Daar is inmiddels genoeg jurisprudentie over - in NL althans.
 
Je kan zeggen dat het kapot gevallen is bij het inpakken.
 
Gelukkig niks in dat lijstje dat op mijn GAS lijst prijkt, dus niets gemist :frons:
 
Sommigen lezen de kortingsberichten, zoals anderen de beursberichten.
 
Ik had niks gekocht, maar Turnlab had wel moeten leveren tenzij het voor de consumentkoper zonneklaar was dat het hier een fout betrof. Daar is inmiddels genoeg jurisprudentie over - in NL althans.

Zit je dan thuis met je nieuwe OLED-tv voor 100 euro, omdat de ondernemer een foutje maakte. Ik zou een ondernemer niet op zo'n manier een oor willen aannaaien.
 
Zit je dan thuis met je nieuwe OLED-tv voor 100 euro, omdat de ondernemer een foutje maakte. Ik zou een ondernemer niet op zo'n manier een oor willen aannaaien.
Als een Pulsar-23 bij hun op de site staat voor zo'n 1500 ipv 1800 dan kan je toch denken dat het een aanbieding is?
Kan me voorstellen dat je in de vreugde van zo'n prijs gewoon op de buy knop drukt, je ziet wel'ns vaker een wat duurder apparaat voor een paar honderd euro goedkoper bij een concurrent.
 
Als een Pulsar-23 bij hun op de site staat voor zo'n 1500 ipv 1800 dan kan je toch denken dat het een aanbieding is?
Kan me voorstellen dat je in de vreugde van zo'n prijs gewoon op de buy knop drukt, je ziet wel'ns vaker een wat duurder apparaat voor een paar honderd euro goedkoper bij een concurrent.

Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen dat het "alleen" de btw betrof.

Het deed me meteen herinneren aan een geval waarbij mensen zelfs naar de rechter gingen om hun bed voor 1 euro geleverd te krijgen. Ik werd daar weer zo door getriggerd dat ik niet goed heb gelezen.
 
Zit je dan thuis met je nieuwe OLED-tv voor 100 euro, omdat de ondernemer een foutje maakte. Ik zou een ondernemer niet op zo'n manier een oor willen aannaaien.
Een OLED TV van 1000 euro voor 100 euro hoeft een ondernemer niet te leveren, want dat is een onlogische prijs. Een OLED TV van 1000 euro voor 826 euro verkopen (zonder BTW) is wel een realistische korting.
 
Een OLED TV van 1000 euro voor 100 euro hoeft een ondernemer niet te leveren, want dat is een onlogische prijs. Een OLED TV van 1000 euro voor 826 euro verkopen (zonder BTW) is wel een realistische korting.

Eens. @krautrock1958 corrigeerde me al terecht.
 
Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen dat het "alleen" de btw betrof.

Het deed me meteen herinneren aan een geval waarbij mensen zelfs naar de rechter gingen om hun bed voor 1 euro geleverd te krijgen. Ik werd daar weer zo door getriggerd dat ik niet goed heb gelezen.
Ik ben wel voor eerlijk zakendoen in ieder geval.
Alhoewel ik daar ook wel 'ns de boot mee ben in gegaan want bijv toen ik m'n huidige woning kocht stond er in het al getekende contract dat de verkopende partij (de woningcorporatie) de kosten koper voor z'n rekening nam.
Ik vond dat bijzonder en dat was het ook want de volgende dag kreeg ik meteen een vernieuwd contract waarin stond dat in mijn geval dit niet gold, dit was alleen voor huurders die al in de woning zaten en of ik het eerste contract wilde weggooien.
Eerlijk als ik was heb ik het eerste contract weggegooid en de kosten koper voor m'n rekening genomen, dat scheelde wel zo'n 18000 euto toen als ik me niet vergis.

Nu 15 jaar later hebben al de woningen in dit buurtje een nieuwe fundering gekregen maar toen was wel de afspraak dat de particuliere kopers 20% toch zo'n 13000 euro zelf zouden betalen terwijl de woningcorporatie woningen had verkocht die niet aan het bouwbesluit voldeden bleek achteraf, op de bouwtekening van toen stonden andere gegevens dan indertijd door de bouwer werd uitgevoerd en dus slechter gebouwd werd dan de bedoeling was.

Als ik indertijd had geweten wat ik nu moest betalen dan had ik indertijd de kosten koper in m'n zak gehouden en had ik dus nu die 20% funderingskosten daar mooi van kunnen betalen.
Ik heb me ook voorgenomen dat als het om zulke grote bedragen gaat als ik in zee ga met een echte grote partij (en dus niet een gemiddeld mens) dat ik dan toch iets minder eerlijk ga zijn als ik weer 'ns voor zo'n situatie sta.
 
Je hoopt dan op een beetje wederzijds begrip, maar de realiteit is dat bepaald niet iedereen zo redelijk in de wedstrijd zit...
Precies; de woningcorporatie is dan niet zo vriendelijk uiteindelijk om alle kosten voor haar eigen rekening te nemen.
 
Back
Top