Ambient drone dingens

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.661
Locatie
...
Aldus, ik dacht BZZZZZZZZZZZZZ. Althans, mijn hoofd dacht dat. En die van Christine zag er ook zo uit. Dus dit gemaakt: Soundcloud link
 
Is precies avondeten. Zelden de kids zo rustig gehad :D
 
Nice, kan zo onder de bladerunner film. Ik vind hem voor een drone ook enorm afwisselend, dat houdt de aandacht mooi vast.
 
Erg mooi.
 
Ik vraag me af hoe je aan een track begint van deze lengte? Heb je op voorhand alles uitgedacht welke drone op welk moment erin komt? Of speel je alles in één take in en laat je je leiden door de flow? Ik doe het je niet na want ook al lijkt het simpel, dat is het helemaal niet.

:okdan:
 
Ik blijf heel vaak hangen in die techno flow. Komt door de hoeveelheid dance die ik naar m’n hoofd geslingerd krijg op m’n werk. Festivals enzo, van die dance dingen. Vaak kom je dan uit op iets wat je al kent ofzo, of is het snel te saai omdat je normaal ook maar 3 a 4 minuten een track hoort. Ik dacht ik ga gewoon totaal iets anders doen. De Moog Sub37 staat normaal ergens onder. Doet toch alleen arpeggio dingen. Die op de tafel gezet en mee gaan pielen totdat ik een leipe sub onderlaag had. Delay en reverb erop en dat was m’n trigger. Novation Peak is de eerste die erbij komt. Langzaam iedere oscillator los er in gedraaid. Beetje klooien met de pitch per oscillator, en je hoort duidelijk het filter en resonantie pieken in het reverb zwembad van de Peak zelf. Dan komt de Modal Cobalt 8 erbij. Die hoge lead noot. Daarna strings uit de ASM Hydrasynth, en dan aan het end twee noten van de Modal Argon 8. Iets modderigs.

Dit was gewoon een flow ofzo. Mixer kan opnemen, dus dat doe ik soms. Meestal is het prut of te flauwe dance. Maar deze deed me wel iets. Al mijn opnames zijn happy accidents zeg maar. Ik vind ook altijd mooi als iemand zegt “Ik zou dat geluid anders in de mix leggen en dan opnieuw bouncen”. Dat werkt dus niet in mijn workflow. Soms master ik het nog, maar dat is niet meer dan de track nog een keer door de SQ5 halen met een multi band compressor erop.

En als je stoned bent zit je zo aan de 20 minuten :D
 
Hola,

Klinkt mooi,maar heb niet de hele track geluisterd dat duurt mij te lang.

Groeten van Andreos :)
 
Halverwege dacht ik wel: het moet nu niet te zoetsappig worden.
Maar dat viel reuze mee 8)
 
Back
Top