Lost Warrior - Trianon

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.879
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Nieuwe track, en de eerste die helemaal af is dit jaar. Best wel druk gehad met werk en verhuizen naar een nieuw land. Maar langzaam krijg ik weer wat meer tijd. In Januari had ik 18 melodieën gemaakt, om daar vervolgens tracks van te bouwen.

Laat maar weten wat je er van vindt, en deel gerust als je ideeën hebt om de track beter te maken.



 
Begint prima met die vocal blur, lekker sfeertje.
Op 0:45 mis ik iets, een pad ofzo, met meer lage tonen, iets dreigends.
Als hij valt op maat 33 mist er ook wat voor meer sfeer. Ik vermoed dat eerder beginnen met dat stabje wat er op 1:10 bijkomt het al oplost
De baslijn mag wat meer laag hebben, is nu erg mid-laag georienteerd.
Tussen 1:52 en 2:20 is de track nog vol aan het sidechain ducken terwijl er geen kick is. Ik hou daar persoonlijk totaal niet van. Af en toe een extra nootje op de eerste tel in de baslijn zou leuk zijn verwacht ik.
Mooi sound design van de pluck in de break!
Hij mag op 3:00 van mij wat harder vallen. Het arp geluid is ook bijna gelijk aan de pluck. Ik zou die arp iets extremer maken, beetje extra distrotion of OTT erop ofzo. Of een layer erop
Voordat hij valt op 3:58 had hij van mij wel wat meer op mogen naaien. Meer highpass filter, meer variatie in de snare roll, misschien iets als een flanger erbij.
Die drum fill die je als transitie gebruikt mag misschien wel iets harder in de mix, overal in de track.

Ik vind het een geslaagde track, maar het is er niet een waarvoor ik tijdens een feest naar mijn telefoon grijp om te Shazammen.
 
Begint prima met die vocal blur, lekker sfeertje.
Op 0:45 mis ik iets, een pad ofzo, met meer lage tonen, iets dreigends.
Als hij valt op maat 33 mist er ook wat voor meer sfeer. Ik vermoed dat eerder beginnen met dat stabje wat er op 1:10 bijkomt het al oplost
De baslijn mag wat meer laag hebben, is nu erg mid-laag georienteerd.
Tussen 1:52 en 2:20 is de track nog vol aan het sidechain ducken terwijl er geen kick is. Ik hou daar persoonlijk totaal niet van. Af en toe een extra nootje op de eerste tel in de baslijn zou leuk zijn verwacht ik.
Mooi sound design van de pluck in de break!
Hij mag op 3:00 van mij wat harder vallen. Het arp geluid is ook bijna gelijk aan de pluck. Ik zou die arp iets extremer maken, beetje extra distrotion of OTT erop ofzo. Of een layer erop
Voordat hij valt op 3:58 had hij van mij wel wat meer op mogen naaien. Meer highpass filter, meer variatie in de snare roll, misschien iets als een flanger erbij.
Die drum fill die je als transitie gebruikt mag misschien wel iets harder in de mix, overal in de track.

Ik vind het een geslaagde track, maar het is er niet een waarvoor ik tijdens een feest naar mijn telefoon grijp om te Shazammen.

Top, dat is mooie feedback waar ik wat mee kan! Dankjewel voor het uitgebreide antwoord :okdan:
 
Als ik iets hoor dat goed klinkt ben ik kritischer in mijn commentaar. Ik was dj van pakweg 1992 - 2015, en speel commerciële feestjes en soms al een een jeugdfuif, beetje van alles wat dus.
Ben je klaar?

STel je voor ik sta in de platenwinkel met de vinyl onder mijn vingers en check de track. Naald drop op de intro. Stukje luisteren, hop naar 20% vd track. Weer luisteren.
Track is 2 min ver en er is nog niks gebeurd.
De break dan. ff luisteren. 3 min 36 - er is nog niks gebeurd
o kijk een EDM build
4 min - tja
Terug in de hoes en in de bak

Het klinkt als een afgewerkt product. Dat is een compliment,Maar als ik luister, dan laat t geen enkele indruk na. Ik hoor nergens een stuk dat ik zou kiezen om voor mijn (moeilijk) publiek te spelen.
maar je bent dus nog zoekende naar iets dat 't memorabel maakt, denk ik. Zodat iemand (ik) met 50 euro budget je plaat koop(t) en niet die andere 4.
Dit klinkt te middelmaat. Je wil iets dat 'n verschil maakt. iets dat blijft hangen, ik dacht misschien nog wat vocal... Of wat meer getweak in sounds die nu enkel komen en gaan - beetje filter of zo. Ik zeg maar wat.

Meer detail?? Waarom komt er niks vet op 1 minuut? Zat ik echt op te wachten.
Ik herluister, het lijkt me een arrangement issue. Je verschiet veel kruit in 't begin, en de opbouw is snel naar nergens. Dan een lange break. Die niet lang al snel redelijk lijvig is.
Mja ik ben natuurlijk een oude bal, misschien zou ik verwachten dat de aanvoer van laagjes wat langer duurt zodat je er naar uitkijkt. Misschien is alles tegenwoordig zo - ik luister dit soort muziek enkel nog als ik uitga. Op een maxi destijds duurde de intro 1 minuut voor er iets extra kwam naast drums :) - hier zit jij al dik te pieken.
 
Back
Top