Waldeinsamkeit (Für Klaus)[Ambient]

Da's het moeilijke van ambient....
omdat het oprijst en weer afsterft ie het moeilijk om er een eind aan te maken...
Húp, weer een mooie sound er inweven en nóg een pad erbij en deze sequence is ook gaaf...en voor je het weet zijn we 2 uur verder...
Zúlke ogen... 😵 en zweet uit de koptelefoon...🎶
dan is het tijd om af te sluiten en naar bed te gaan, morgen weer vroeg op en weer met frisse oren én ogen het nummer afmaken/verbeteren.
Want Ambient is nooit af...:engel::D :okdan:
 
Da's het moeilijke van ambient....
omdat het oprijst en weer afsterft ie het moeilijk om er een eind aan te maken...
Húp, weer een mooie sound er inweven en nóg een pad erbij en deze sequence is ook gaaf...en voor je het weet zijn we 2 uur verder...
Zúlke ogen... 😵 en zweet uit de koptelefoon...🎶
dan is het tijd om af te sluiten en naar bed te gaan, morgen weer vroeg op en weer met frisse oren én ogen het nummer afmaken/verbeteren.
Want Ambient is nooit af...:engel::D :okdan:

Hahahaha ja precies. Mooie omschrijving.
 
Ik vind het prachtig , maar het is niet persé een typische Schulze track, maar dat hoeft ook niet natuurlijk...
Ik probeerde een beetje een track in de stijl van de Berlijnse School te maken. Een typische Klaus-track zou alleen door Klaus gemaakt kunnen worden, denk ik.
 
Vanmiddag even naar het bos geweest en daar wat geluiden met mijn Zoom H6 opgenomen en in de track verwerkt. Een track dat gaat over een bos moet natuurlijk wel bosgeluiden hebben :-) Track is op SC bijgewerkt.

 
Dat zijn idd mooie bospaden...:walker:
Knap opgenomen.
De bos geluiden zijn heel gaaf...
Zeker als je zelf opneemt met zo'n fieldrecorder.

yeh.png
 
Hier een actiefoto van de Zoom H6 :-)
 

Attachments

  • IMG20220619130757.jpg
    IMG20220619130757.jpg
    536,3 KB · Bekeken: 81
De muziek is wat betreft de sfeer voor mij net iets te duister klinkend. Qua structuur en productie klinkt het wel erg degelijk. Het mooiste zijn de bosgeluiden: dat zou echt goed passen bij een vrolijkere en rustgevende track. Dit herinnert mij er tevens aan om nog zo'n pluimpje te bestellen voor de Olympus LS-P4. Had die laatst meegenomen naar het lokale bos, alleen de opnames waren mislukt door de winderigheid.
 
Mooie track geworden zo, die vogeltjes passen er ook perfect bij.
 
Ik heb er een videoclip bij gemaakt. 4 augustus gaat ie in première omdat AuralFilms dan de Klaus Schulze-compilatie-album uitbrengt. Mijn track is geaccepteerd.

 
Mooi hoor! De versie die ik nu heb beluisterd, heeft dat noise/bitcrush-achtige geluid niet meer en dat vond ik de eerste keer de dealbreaker.
Daarom ook weg gehaald. Ik vond het ook niet erbij passen.
 
Back
Top