08-08-22: 2 nieuwe CausaliDox albums op Teorema en Diffuse Reality

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.313
Locatie
Nijmegen
Gratz met de releases! Twee hele sterke albums :okdan: 90's Warp in een 2022 jasje, love it.

Wie mag het compliment ontvangen voor de mastering? Heeft het label dat opgepakt, of is dit 1-op-1 wat jij ze hebt aangeleverd?
 
Gratz met de releases! Twee hele sterke albums :okdan: 90's Warp in een 2022 jasje, love it.

Wie mag het compliment ontvangen voor de mastering? Heeft het label dat opgepakt, of is dit 1-op-1 wat jij ze hebt aangeleverd?
Thanks @stoter, ik vind de typering een enorm compliment! :halleluja Ook veel dank voor het luisteren! Waardeer het zeer! :mega:

Interessant verhaal met die mastering. Ik zou mezelf op geen enkele wijze een masteraar durven noemen en doe alleen zelf een "lichte mastering" voordat ik mijn tracks online zet. Ik heb altijd een -6db clean version achter de hand voor releases (en dus ook professionele mastering). Wel heb ik de afgelopen jaren veel tijd, energie en geld gestoken om mijn mix en end of chain processing / masterbus te upgraden en daarmee mijn sound te verbeteren, voordat het stereo kanaal in Wavelab wordt opgenomen (geen stems, geen DAW, mix wordt gemaakt op mengtafel, arrangement "on the fly" met de sequencer en mengtafel).

Ik heb expliciet aan het label gevraagd of ze de tracks nog wilden masteren (of dat ik dat zou laten doen), maar net als met mijn vier eerdere releases bij hen kreeg ik hetzelfde antwoord: Wij vinden het fantastisch klinken en vinden het belangrijk dat de release klinkt zoals jij hem bedoeld hebt. Bij eerdere releases heb ik zelf her en der voor release nog wel wat lopen sleutelen aan de sound, maar bij deze 2 releases was ik zelf tevreden en dus zijn ze zo uitgebracht. Als ik voorzichtig je woorden mag interpreteren, vind je het dus niet al te slecht klinken? :)

Er staan nog 2 releases in de planning bij Diffuse Reality, ergens eind dit jaar, begin volgend jaar en daar verwacht ik eigenlijk hetzelfde van.
 
Ook veel dank voor het luisteren! Waardeer het zeer! :mega:

No prob, was geen straf.


maar net als met mijn vier eerdere releases bij hen kreeg ik hetzelfde antwoord: Wij vinden het fantastisch klinken en vinden het belangrijk dat de release klinkt zoals jij hem bedoeld hebt.

Ohw wauw, dat hoor je niet vaak. Wat een mooi gebaar.

Dat - of ze wilden hun vingers er niet aan branden haha.

Either way, goed gedaan man. Heel netjes.


vind je het dus niet al te slecht klinken? :)

Neuhhh, niet ál te slecht... ;) ;)

Moet er nog es doorheen, 't is een flinke hap om te verteren :) dus allemaal nog eerste indruk, en even vanuit de herinnering.. maar vond de eerste track van Contagion wat tegenvallen. Je bouwt een prachtig Berlin School-achtig ding op, wat in mijn beleving wat onderuit gaat als de TR-sounds erbij komen. Vond ze niet goed klinken, beetje als een MC-303 op standje 909-kit, zonder al te veel processing. Misschien heb je er een prachtig apparaat voor gebruikt, dus sorry dat ik het zo omschrijf.

Maar om het even te schetsen voor je. Het was namelijk de allereerste track die ik had opgezet. En toen kwam de rest. Pfwow, bij track 2 dacht ik "ja man, dit is wat ik bedoelde" en de rest was net zo dik. Dat waren de drum-sounds waar ik op hoopte, heel fijn. Lag het aan mij, dat die eerste zo afweek?


Er staan nog 2 releases in de planning bij Diffuse Reality, ergens eind dit jaar, begin volgend jaar en daar verwacht ik eigenlijk hetzelfde van.

Nice. Laat maar komen. En voorlopig kunnen we hier wel even op kauwen.
 
No prob, was geen straf.
:okdan:
Ohw wauw, dat hoor je niet vaak. Wat een mooi gebaar.

Dat - of ze wilden hun vingers er niet aan branden haha.

Either way, goed gedaan man. Heel netjes.
Thanks again! = )
Neuhhh, niet ál te slecht... ;) ;)

Moet er nog es doorheen, 't is een flinke hap om te verteren :) dus allemaal nog eerste indruk, en even vanuit de herinnering.. maar vond de eerste track van Contagion wat tegenvallen. Je bouwt een prachtig Berlin School-achtig ding op, wat in mijn beleving wat onderuit gaat als de TR-sounds erbij komen. Vond ze niet goed klinken, beetje als een MC-303 op standje 909-kit, zonder al te veel processing. Misschien heb je er een prachtig apparaat voor gebruikt, dus sorry dat ik het zo omschrijf.

Maar om het even te schetsen voor je. Het was namelijk de allereerste track die ik had opgezet. En toen kwam de rest. Pfwow, bij track 2 dacht ik "ja man, dit is wat ik bedoelde" en de rest was net zo dik. Dat waren de drum-sounds waar ik op hoopte, heel fijn. Lag het aan mij, dat die eerste zo afweek?
Oef, ik dacht al, het is toch Synthforum, er moet toch wel iets te zei... eh te verbeteren zijn? :dubbel:

Geen idee wat je precies bedoelt, wat je er niet goed aan vond klinken, maar idd Old Growth Sorrow (eerste track van Contagion) is qua drums inderdaad vrij clean. Omdat het nogal rollende drums zijn, zou al teveel processing hier niet echt werken, naar mijn idee, maar ik had zelf niet door dat het als een "MC-303 op standje 909-kit" klonk. :D

De drums komen uit de RD-9. Misschien dat je hoort dat het een Behringer is? :dubbel:
Smaken verschillen uiteraard, ik vond het mooi. Ik ben allang blij dat je de rest goed te pruimen vond! :halleluja
Nice. Laat maar komen. En voorlopig kunnen we hier wel even op kauwen.
Thanks again, ik waardeer het werkelijk enorm! :mega:
 
Back
Top