PushWave [Trance, Progressive]

Mister L.

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2013
Berichten
71


De track is genaamd PushWave want het eerste concept had de intentie om iets te worden in de stijl van Push en Airwave. Uiteindelijk is het toch weer wat anders geworden met misschien hier en daar wat vleugjes van eerder genoemde artiesten. Meer geïnspireerd door dan in de stijl van, zeg maar.

Anyway, veel luisterplezier en benieuwd naar jullie reacties.
 
Heel heel mooi. Normaal gezien kan ik geen 8 minuten luisteren naar 1 track, maar deze ging erin als zoete koek. Thanks voor te delen! :)
 
Wow, bedankt voor alle positieve reacties, mensen!

Iemand ook nog wat kritisch te melden? ;)
 
Supervette track!!!
 
Iemand ook nog wat kritisch te melden? ;)
Die rol neem ik graag op me 😀 Bas en kick zitten elkaar wat in de weg, en daardoor wordt het wollig. De mix kan sowieso wel wat vetter, clap in your face met compressie en dat soort dingen.

Geluiden zijn goed. Transities kunnen soms ook wel wat spannender, nu is het vaak kick er 16 maten uit en er dan meteen weer bij.

Rond 4.09 speelt een arpje samen met de bas. Twee noten wringen daar een beetje NAAR mijn gevoel, ik zou in elk geval een andere noot kiezen. En ik mis een beetje een climax, terwijl dat potentieel er wel in zit. Het blijft ten slotte trance.

Maar super knap gemaakt en je houdt de aandacht 8 minuten vast, dat is echt een prestatie. Veel beter dan de instant trance die je tegenwoordig vaak hoort. Complimenten! 👍
 
Ik heb je track een aantal keer beluisterd en zoals ik al zei een lekkere track. Als het mijn track zou zijn, zou ik persoonlijk nog wat focus leggen op de volgende punten:
- De track bevat over de gehele lengte bijna max energie/tension, het is echt volle bak vooruit :D Persoonlijk zou ik op bepaalde momenten wat gas terug nemen.
- Iets meer rust momenten inbouwen en dan de spanning geleidelijk opbouwen, hiermee creeer je ook ook wat meer contrast waardoor je drop bijvoorbeeld beter uit komt.
- Op o.a. de volgende punten gebeurt er wel heel veel tegelijk: 2:55, 4:30. Overweeg wat weg te nemen of beter passend te maken in de mix.

Ik ben geen pro maar wel liefhebber van dit genre, ik hoop dat je iets met de opmerkingen kunt. In ieder geval goed bezig :okdan:
 
Lekkere track. Zit strak in elkaar. :okdan:
Mijn puntjes:
Ik bleef wachten op iets dat niet kwam, alsof het blijft steken in de opbouw, maar de echte drop met een pakkende hoofdmelodie bleef uit.
De mix mag wel wat luchtiger zijn, in het laag en lage midden zit het te vol.
 
Lekker dance nummer...

Het is idd een beetje vlak opgenomen al is de panning goed.
Het nadeel van veel effecten is dat het nummer over het hele (pan en volume) spectrum al gauw verzadigt raakt,
waardoor het vlak en mono lijkt...

Verder een lekker nummer...

100i.png
 
Back
Top