Good Morning Wavestate

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.542
Locatie
Europa
Hola Musicfriends,

Na een paar dagen mijn Korg Wavestate ontvangen ,meteen maar een musicfile gemaakt.
Was niet echt moeilijk omdat ik al een tijd geleden met samples werkte,dus even het geheugen opfrissen.



Groeten van Andreos :)
 
Leuk, heel filmisch, beetje twin peaks vibes krijg ik ervan. Drums ook met de wavestate gemaakt?
 
Mooi hoor heel mystiek sfeertje.

1 ding valt me wel op, je hebt ervoor gekozen om de track heel center af te mixen, het hangt tegen mono aan. Ik denk dat het mooier zou zijn als je iets meer de sounds wat breder in de track gaat zetten.
 
Op het gevaar af dat ik commentaar geef op een maaksel dat vooral bedoeld is als spielerei met een nieuw apparaat: ik zou de hihat wat zachter zetten en de lead van na 3 minuten wat strakker op de grid zetten. Verder leuk sfeertje.
 
Mooi hoor heel mystiek sfeertje.

1 ding valt me wel op, je hebt ervoor gekozen om de track heel center af te mixen, het hangt tegen mono aan. Ik denk dat het mooier zou zijn als je iets meer de sounds wat breder in de track gaat zetten.
Dag Quifster,
vreemd ik heb het in cubase breed gezet wide stereo!
Ik ga er naar kijken want ik heb dit meergehoord ,dank je wel:)

Groeten van Andreos.
 
Op het gevaar af dat ik commentaar geef op een maaksel dat vooral bedoeld is als spielerei met een nieuw apparaat: ik zou de hihat wat zachter zetten en de lead van na 3 minuten wat strakker op de grid zetten. Verder leuk sfeertje.
Hola Stupide,

Ja er zitten nog wel wat problemen in, het was ook snel uit de hand ingegeven:D
Dank voor je bericht.

Groeten van Andreos:)
 
Dag Quifster,
vreemd ik heb het in cubase breed gezet wide stereo!
Ik ga er naar kijken want ik heb dit meergehoord ,dank je wel:)

Groeten van Andreos.
Ik heb nu WIDER en Imager van ozone,kijken wat dat oplevert :D
 
Ik heb nu WIDER en Imager van ozone,kijken wat dat oplevert :D
Dat is niet echt de oplossing, je zou eens kunnen kijken naar het wat meer pannen van je sounds of wat stereo achtige effecten te zetten op een aantal key elements uit je track. Bijvoorbeeld op zo’n wavestate sound zet je dan een stereo bmp 1/8-1/8 dot hpf delay effect. Doordat je alleen de hoge frequenties op die manier doorlaat krijg je instant een heel wide stereo gevoel op zo’n sound. (Wel subtiel toepassen).

wider en imager doen iets vergelijkbaars maar dat zou ik als laatste redmiddel gebruiken. Als je mijn tracks luistert dan hoor je enorm brede stereo tracks maar dat wordt eigenlijk allemaal gedaan in de sounds zelf via panning en delay en positionering in reverb.

zo’n stereo delay doet al een hele hoop als je dat op sommige sounds gebruikt, zolang je het maar niet te hard zet en natuurlijk niet op elke sound. Een simpel truukje om te beginnen is om alle hoge frequenties wat meer te gaan pannen, lage frequenties houd je center.
 
Hola Quifster,

Dank voor je bericht,ik ga er zeker rekening mee houden.

Groeten van Andreos:)
 
Mooie geluiden hoor, en mooi nummer...:okdan:

zo’n stereo delay doet al een hele hoop als je dat op sommige sounds gebruikt,
Een stereo ping-pong delay op een beat zetten, 2 keer (L/R) laten bouncen en je hebt al een ritme...
 
Back
Top