Bijna ambient

Deze had ik gemist tot nu toe, maarre fijne jam hoor!
Mooie opbouw ook wanneer de moog erbij komt en wat later de drums.
Enne; happy accidents zoals met de peak zijn best oké, het is dat je zegt dat het niet zo bedoeld was maar hier en daar een beetje uit de bocht vind ik niet erg, maakt het juist leuk! :okdan:
 
Deze had ik gemist tot nu toe, maarre fijne jam hoor!
Thnx, geeft niks. Ik mis ook meer dan ik wel lees (niet bewust overigens)
Mooie opbouw ook wanneer de moog erbij komt en wat later de drums.
Enne; happy accidents zoals met de peak zijn best oké, het is dat je zegt dat het niet zo bedoeld was maar hier en daar een beetje uit de bocht vind ik niet erg, maakt het juist leuk! :okdan:
Klopt, soms vind ik dat ik 'opnieuw' moet beginnen, maar in dit geval zeker niet
 
Top! Met veel plezier naar geluisterd. Vind het ook niet te lang. Mooie geluiden en knappe spanningsboog. Ik kan me dit goed voorstellen met pedalen die wat dirt of glitches toevoegen. Maar dat is ook persoonlijke smaak denk ik.
 
Top! Met veel plezier naar geluisterd. Vind het ook niet te lang. Mooie geluiden en knappe spanningsboog. Ik kan me dit goed voorstellen met pedalen die wat dirt of glitches toevoegen. Maar dat is ook persoonlijke smaak denk ik.
Thnx
Ja, daar zit ik wel over te dubben idd.
(hoe ik die in m'n setup kan inpassen)
Ik ben niet zo goed in 'in 1x goed' qua mix, dus de multitrack is wel handig.
Maar dan raak je die optie kwijt voor live.
 
Ik ben niet zo goed in 'in 1x goed' qua mix, dus de multitrack is wel handig.
Je kan toch ook als je een leuke jam bij elkaar hebt qua arrangement gewoon een paar keer droogoefenen en als je het gevoel hebt dat ie lekker gaat dan laat je de camera meelopen?
Niet alles gaat in één keer goed en wellicht als je dit vaker gaat doen dat je dan er ook steeds meer in thuis raakt en ook het vertrouwd raken met de setup is wennen natuurlijk.
Maar op een gegevn moment wordt de setup een beetje als een instrument, een verlengstuk van jezelf en wordt het makkelijker.
 
Je kan toch ook als je een leuke jam bij elkaar hebt qua arrangement gewoon een paar keer droogoefenen en als je het gevoel hebt dat ie lekker gaat dan laat je de camera meelopen?
Niet alles gaat in één keer goed en wellicht als je dit vaker gaat doen dat je dan er ook steeds meer in thuis raakt en ook het vertrouwd raken met de setup is wennen natuurlijk.
Maar op een gegevn moment wordt de setup een beetje als een instrument, een verlengstuk van jezelf en wordt het makkelijker.
Zeker!
En dat doe ik ook wel. Meestal is het eindresultaat take 2 of 3, omdat de jam niet lekker ging.

Het gaat me meer om de 'mix'.
Ik ben niet zo goed in 'horen' of de balans goed is als ik aan het jammen ben.
Dus dat doe ik eigenlijk altijd achteraf (als de jam is opgenomen) als ik kan luisteren naar het geluid ipv de muziek.
Ik heb vaak een spoor of 7 (sommige stereo) opgenomen, zodat ik nog wat kan bijsturen qua volumes en EQ.
Als ik een FX op de master wil hebben (fysiek) dan neem ik alleen de output van die FX chain op en das dus stereo en verder niks meer.

Er zijn 'simpele' oplossingen te bedenken (FX in de DAW doen, of later nog een x alles afspelen en dan door een FX gooien).
Optie 1 is niet echt DAWLess meer (ok, das theoretisch gemierefrummel, maar toch).
Optie 2 maakt het geheel weer complexer en kost i/o's die schaars zijn geworden in m'n XR18.
De XR18 is heel fijn en compact, maar minder flexibel (aka, je moet een app openen en daar dingen regelen als je wat wilt veranderen) dus ook hier probeer ik de instellingen zo te hebben staan dat het voor 95% van de jams bruikbaar is.
Eigenlijk is dit ook de reden waarom de Analog Heat 2 niet paste. Soms wil je dat op 1 instrument, soms op meer, soms op de hele mix. En dat is me met die XR18 het gedoe niet waard.
En past ook niet bij de tijd die ik vrij kan maken voor de hardware setup.

Dus ik ben zeker aan het kijken naar een fysieke FX chain voor op de master, maar tot dusver voegt dat te weinig toe voor waar ik het voor wil gebruiken en kost het teveel tijd / geknooi om er plezier aan te kunnen beleven.
Maarrrrr
Ik mis de optie soms wel als ik weer een getalenteerde youtuber of instagrammer heb zien knooien met heerlijke FX pedaaltjes, dus wie weet probeer ik optie 1 wel een x of probeer ik mijzelf aan te leren de mix beter te beoordelen voordat ik ga opnemen.
 
Back
Top