Opstarten RS7000

maximoes

Nieuwkomer
Lid sinds
28 juni 2020
Berichten
7
Locatie
Water
Mijn Yamaha RS7000 blijft bij het opstarten bij het groene scherm hangen. Ik heb dat eerder al een tijdje gehad maar na een paar keer aan en uit kwam ik wel in het systeem, nu helemaal niet meer.
De CR2032 batterij is al vervangen geweest. Iemand een idee?

rsscherm.jpg
rsscherm2.jpg
rsbinnen2.jpg
 

Attachments

  • rsbinnen.jpg
    rsbinnen.jpg
    279,7 KB · Bekeken: 171
Nou, das nog wel ff lastig zo uit de losse pols…..

T vraagt stiekem best wat werk om een diagnose te kunnen stellen van “waarom” start t niet door.

T is al een wat oudere machine, en ik weet niet wat je kennis is op elektrisch gebied?

: geen kennis? Zoek hulp.

Anders bij t begin beginnen en uitsluiten.

Succes uiteraard
Groet
 
Ik heb met mijn RS weleens last gehad van corrupt, maar dat was tijdens het werken met de RS. Geheugen vervangen was toen de oplossing. Maar mocht je RS ook uitgebreid zijn qua geheugen zou je die er eens uit kunnen halen en zonder op kunnen starten.
 
Lekkende smd elco's
Bij jouw ook best extreem zo te zien. Zie de donkergroene oxidatie rondom de elco's.
Dit is een bekend probleem bij de RS7000. Ik heb er al een paar gerepareerd, waarvan bij eentje aantal spoortjes helemaal waren weggevreten door de oxidatie onder de elco's.
 
 
 
Dag BIAM,
Ik lees dat jij er al een aantal gerepareerd hebt met dit probleem. Doe je dat nog steeds? En zoja, wat is je locatie, en hoeveel zou zo'n operatie ongeveer moeten kosten?
Antwoorden mag uiteraard ook via PB als je dat verkiest.
Of als jij of iemand anders goeie tips heeft voor een hersteller in (de wijde omgeving van) Gent, dan hoor ik het ook graag.

Mochten het through-hole elco's zijn zou ik me er zelf aan wagen, maar met SMD heb ik helaas geen ervaring (en ook niet het juiste materiaal vrees ik).
 
Dag BIAM,
Ik lees dat jij er al een aantal gerepareerd hebt met dit probleem. Doe je dat nog steeds? En zoja, wat is je locatie, en hoeveel zou zo'n operatie ongeveer moeten kosten?
Antwoorden mag uiteraard ook via PB als je dat verkiest.
Of als jij of iemand anders goeie tips heeft voor een hersteller in (de wijde omgeving van) Gent, dan hoor ik het ook graag.

Mochten het through-hole elco's zijn zou ik me er zelf aan wagen, maar met SMD heb ik helaas geen ervaring (en ook niet het juiste materiaal vrees ik).
Ik heb je een pb gestuurd.
 
Back
Top