Dawesome Novum (Spectral/Granular)

klopt ook niet maar ren naar jrrshop.. blowout site gedeelte en add to cart

kijk dan naar de prijs... zelfs met paypal.. wow...

Als wij jou toch niet hadden.... die prijs is meer in de richting wat ik er voor over heb. Via mijn aan PayPal gekoppelde creditcard kan ik de USD -> EUR conversie laten uitvoeren via de bank waar ik mijn credit card heb. Ik heb uiteindelijk €87.11 betaald.

TOP!!
 
Ik ben er gisteren wat dieper ingedoken, en snap nu het idee beter. Afgaande op de presets vond ik het een beetje een padsynth (niks mis mee), en nogal als Abyss klinken.
Maar nu heb ik wat sounds gemaakt met eigen samples en nu begin ik wel enthousiast te worden.
Die Timbre Flower snap ik niks van, ik hoor niet echt wat het doet, en jammer dat het filter enzo niet per layer in te stellen is. (toch?)
 
hopelijk kan ik vandaag er mee gaan werken..... dus later, maar de spectral kant is erg.goed, gezien de manual... dus eerst timbres en dan vanzelfsprekend granular afspelen... ik weet niet of de grains heel timbre pakken of dat je ook een gedeelte kunt afspelen, iris2 like of EMIT of IOTA like...

goed eerst maar eigen samples er in gooien, ik weet niet eens of ik de content pack installeer..

wil dan ook timbres van diverse samples kombineren, wat mogelijk is dus... sja..
 
Ik ben er gisteren wat dieper ingedoken, en snap nu het idee beter. Afgaande op de presets vond ik het een beetje een padsynth (niks mis mee), en nogal als Abyss klinken.
Maar nu heb ik wat sounds gemaakt met eigen samples en nu begin ik wel enthousiast te worden.
Die Timbre Flower snap ik niks van, ik hoor niet echt wat het doet, en jammer dat het filter enzo niet per layer in te stellen is. (toch?)
Ik merk ook dat je er vooral pads uit krijgt, het heeft allemaal een erg lange sustain, het is wat onduidelijk, je kan inderdaad de filter niet per layer instellen maar wel alles waar zo'n oranje paperclip achtig tekentje bij staat, die moet je dan eerst uit zetten, het is wel een hoop geklik, zag op KVR dat meerdere mensen hierover klagen en dat er waarschijnlijk wel een update voor komt. Om die flower te gebruiken moet je eerst een layer kiezen (met ctrl op het on/off tekentje van de layer drukken), dan hoor je het verschil als je andere timbres kiest op de flower. Verder klinkt ie erg goed en is ie ook erg cpu vriendelijk net als abyss.
 
ik weet niet eens of ik de content pack installeer..
Ik zou het wel doen, zitten mooie geluidjes tussen die je gewoon kan mixen met je eigen samples.
ik weet niet of de grains heel timbre pakken of dat je ook een gedeelte kunt afspelen
Je kan per layer je start en eindpunt kiezen, als dat is wat je bedoeld? wel moet je dan niet vergeten die oranje tekentjes uit te zetten.
 
Ik zou het wel doen, zitten mooie geluidjes tussen die je gewoon kan mixen met je eigen samples.

Je kan per layer je start en eindpunt kiezen, als dat is wat je bedoeld? wel moet je dan niet vergeten die oranje tekentjes uit te zetten.

je kent me, eigen sanples... dat is wat altijd zo leuk gevonden, heel simpel...

maar misschien voor voorbeelden...

ik bedoel in frekwentie, dus in een spectogram, vertikaal...

goed misschien is dat niet eens een beperking als novum dat niet zou kunnen. eerst maar een paar dagen mee gaan werken..

en dan pas merken, dit zou of dit... peter v is zeer responsief op feedback... zoals Abyss ook verbeterd is.

ja zag al al de syncs of links, zal ie wel toevoegen, dunkt me, want voor alle layers uitzetten...
 
Ik heb er nog niets mee kunnen doen... tijd gebrek... komt nog wel. Maar wat ik hier lees van de anderen daar word ik al enthousiast van :-D

ik ben net bezig, zonder content pack, en heb al veel plezier, 5 minuten bezig haha...
drag & drop vanuit een recording, een audio track, in bitwig studio werkt niet, vanuit de browser wel. heb het even op KVR gevraagd.

ik heb zoveel recordings, waaruit ik samples kan trekken. sja, ik kan het met Wavelab doen, zou ik eens een dag of 2 of 3 voor moeten uit trekken. maar elke week komen er nieuwe bij...

dus, vanuit een DAW, naar Simpler, Sampler in Bitwig, of de Sampler Track in Cubase vanuit een audio track gaat veel sneller, en je hebt nog wat vrijheid...

of vanuit wavelab drag & drop... goed.. ik ga lekker door!!

overigens, ik had een pc/laptop vrij weekend, maar heb een smartfeun, een vrij nieuwe, 1 maand oud of net iets ouder... mijn eerste niet afdankertje, sja, eigenlik werkt dan niet... in zekere zin wel.
goed waarom meld ik dit omdat ik nogal zat te klooien over jrrshop hier... ik leer beter te werken op een smartfeun (peter sellers ! he pink panther!), gaat vanzelf...

maar jrrshop geeft gewoon idd, de 40% korting, die eigenlik via tracktion ook zou moeten krijgen, maar altijd die mooie discount..
ik dacht het een fout was. ik kan slecht omgaan met kleine schermen... daarom 3 grote schermen in de studio, overzicht!

nou ja, Novum, ik merk al nu, terwijl ik nog heel wat moet leren, maar ik ken de spectrale basis, en granulars, 1 timbre heb ik al als layer ge-importeerd, vanuit een preset naar een andere, dus 2 geluiden bij elkander...

zoals Novum nu werkt, met het opslitsen van de layer, heeft frequency grains, dus vertikaal weinig zin denk ik. dat denk ik nu...

goed, doorspitten!!
 
drag & drop vanuit een recording, een audio track, in bitwig studio werkt niet, vanuit de browser wel. heb het even op KVR gevraagd.
Je bedoelt een stukje recording uit een bitwig channel drag 'n droppen? Je kan een stukje van de recording selecteren en dan CTRL-E, dan split ie het en kan je hem wel droppen. (Als dit is wat je bedoeld).

Ik had ook even gevraagd of het mogelijk is om de filters en synthify per layer te kunnen aanpassen maar daar heb ik al antwoord op dat dit te CPU-intensief is.
 
Je bedoelt een stukje recording uit een bitwig channel drag 'n droppen? Je kan een stukje van de recording selecteren en dan CTRL-E, dan split ie het en kan je hem wel droppen. (Als dit is wat je bedoeld).

Ik had ook even gevraagd of het mogelijk is om de filters en synthify per layer te kunnen aanpassen maar daar heb ik al antwoord op dat dit te CPU-intensief is.

ok, ga ik uitproberen. ja, en ik zag je vraag. ik houd de thread in de gaten, al heeft het weinig nut, kost alleen maar tijd, eerst lekker koncentreren hoe ik er zelf mee werk.
o als je alle links uitzet in 1 layer, gaan alle layers ook uit, wat niet vanzelfsprekend is... eigenlik... soms zou je bepaalde layers willen linken en niet..

eerst maar er dieper in duiken...

vergeet niet dat ie STFT is, Novum; oftewel spectral analyse, die weer in een eigen formaat (het Abyss formaat, dus geen FFT/iFFT) van Peter V, wordt omgezet, wat betekent timbre en amplitudes, of beter frequency en amplitude zijn gescheiden, ook phase natuurlik, maar dat zie je niet, maar is wel een phase uitschakel knop...

goed... ik leg het suf uit nu. maar dat is heel krachtig. je bent niet zo vrij als binnen MAX/Bidule, maar juist Novum; heeft een eigen denkwijze, en dan vormt ook het karakter van de synth...

benieuwd wat ik er uit krijg....

zal CTRL-E proberen, dank voor de tip!

EDIT: CTRL-E werkt ook niet... in Bitwig... het zou moeten kunnen werken toch? ik gebruik drag & drop niet vaak, hoe oud het ook is, ben ik van de copy en paste... en load sample... vind ik makkelikker, terwijl drag & drop makkelikker is....
 
EDIT: CTRL-E werkt ook niet... in Bitwig... het zou moeten kunnen werken toch? ik gebruik drag & drop niet vaak, hoe oud het ook is, ben ik van de copy en paste... en load sample... vind ik makkelikker, terwijl drag & drop makkelikker is....
ik merk het inderdaad, CTRL-E en een klein stukje oppakken en in Novum droppen werkt wel bij mij, maar dan zit alsnog de complete sample erin, dat had ik net niet door omdat ik een texture sample had gebruikt, nu een loopje. Dat lijkt inderdaad wel op een Bug, maar in Bitwig of in Novum?
 
ik merk het inderdaad, CTRL-E en een klein stukje oppakken en in Novum droppen werkt wel bij mij, maar dan zit alsnog de complete sample erin, dat had ik net niet door omdat ik een texture sample had gebruikt, nu een loopje. Dat lijkt inderdaad wel op een Bug, maar in Bitwig of in Novum?

lukt bij mij niet, iemand op KVR, zei double click en dan opent ie aan de onderkant? ik werk met 3 schermen, zal dan anders werken...

maar ik dacht het is weer avast die dat tegenhoudt, uitgezet, maar zelfs CTRL-E, werkt niet. ook niet eebs de komplete sample... soms een mysterie, die permissions bij mij... of het is iets anders...

dit is echt een puinhoop vid... terwijl ik Novum leer... zojuist met een andere sample gewerkt, en nu gaat dat al veel beter, had ik die maar opgenomen, korter en duidelikker; maar toch;

 
lukt bij mij niet, iemand op KVR, zei double click en dan opent ie aan de onderkant? ik werk met 3 schermen, zal dan anders werken...

maar ik dacht het is weer avast die dat tegenhoudt, uitgezet, maar zelfs CTRL-E, werkt niet. ook niet eebs de komplete sample... soms een mysterie, die permissions bij mij... of het is iets anders...

dit is echt een puinhoop vid... terwijl ik Novum leer... zojuist met een andere sample gewerkt, en nu gaat dat al veel beter, had ik die maar opgenomen, korter en duidelikker; maar toch;


Ik heb er nog even mee gestoeid, het moet als volgt:
1: je dropt een sample in de arrangement view
2: je selecteert hiervan een stukje en doet dan bounce (split CTRL-E werkt niet, omdat BW eigenlijk gewoon de hele sample kopieert)
3: je dubbelklikt op de bounce sample
4: je pakt dan in het onderste scherm de sample op in het balkje waar de naam van de sample staat:
1655735076176.png

5: je dropt hem in novum in het schermpje boven de layers.

EDIT: het kan inderdaad zijn dat je views anders zijn op 3 schermen, maar het is dan de sample view waar je ook gain/stretch/onsets etc kan kiezen.
 
@Jason31 nog niet geprobeerd vanuit Bitwig, maar de samples die ik heb staan (en wat een chaos...), je kunt ook 1 sample per layer doen... zonder NMF...
leuk speelgoed, klinkt nog nergens naar, alhoewel.... maffe geluiden kun je eruit halen, moet nog echt op details letten, de presets die ik nu maak zijn zo overladen, en nog niet eens MPE...

maar wonderlik speelgoed... ik begin ook de workflow, hoe granular engine reageert aan te voelen, etc. hier ga ik morgen verder mee, moeheid speelt op....

ga ik meer in details, en wellicht ook eens wat samples maken, slicen dus. en samples goed bij elkaar houden, dacht dat ik een manier had, maar kan bepaalde samples niet vinden....

goed.
 
maar wonderlik speelgoed...
zeker weten, heb nu 2 patches gemaakt, de 2e is MPE met 5 samples waaronder een drum sound, een sax, een stukje pad, bijzonder hoe je dit allemaal kan combineren en er een vreemd geheel van kan maken. Ik had nog wel wat verbeterpuntjes geopperd op kvr, waaronder dat de glide default 12 is, zou beter 48 moeten zijn, en ik vind het lastig te zien wat je allemaal modulate, er is wel een veldje met de destinations maar die moet je daarna weer opzoeken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: JSA
Back
Top