Dawesome Novum (Spectral/Granular)

Ziet er goed uit! Zitten er zelf ook sounds in of is het alleen voor eigen samples? Het heeft iets weg van EFX Fragments. Het maakt ook weer gebruik van de bekende balletjes van Abyss. Mijn portemonnee ligt er al klaar voor. Hopelijk heeft het een mooi intro prijsje.
 
Ziet er goed uit! Zitten er zelf ook sounds in of is het alleen voor eigen samples? Het heeft iets weg van EFX Fragments. Het maakt ook weer gebruik van de bekende balletjes van Abyss. Mijn portemonnee ligt er al klaar voor. Hopelijk heeft het een mooi intro prijsje.

heb al gevraagd wat de intro prijs zal zijn.... volgens mij zullen er zeker ook eigen sounds inzitten, aangezien er nu al presets gemaakt worden, door een aantal sounddesigners...

het is wat vreemd dat ie het een granular synth noemt zelf, aangezien het gebaseerd is op spectrale extractie (SFFT, zag ik voorbij flitsen, of net iets anders en dan wordt het omgezet naar het formaat dat ook Abyss gebruikt), het is een spectral-granular synth.

het filmpje moet ik nog beter bekijken, en je hoort zeker de de speciale 'bijgeluiden' van spectrale bewerking.

inderdaad, de timbres, kun je ook weer inladen in Abyss, komt een update voor.
 
Nu ben ik nog meer hyped. Ik hoop op een zacht prijsje, heb al zoveel uitgegeven de laatste tijd =(

o ik ook, toch weer, al is de lijn, nee, juist niet, ff nog GASsen, totdat t niet meer kan...

ik weet niets over de prijs, ik heb zo'n vermoeden rond de F'em prijs, niet Biotek 2 b.v. (al heb die toch goedkoop, via Biotek 1 gratis, dan heel betaalbaar...).
of; o ja, dit heb ik al gezegd...
ook morgen de wereldpremiere, ahum, van SpectraLayers Pro 9, kijken wat die brengt, als het niet echt heel doorslaggevend wordt, sla ik die over, of wacht tot 40% sale..

maffe dag, zaterdag, nooit eerder gezien, volgens mij...

en ja! ik raak ook meer en meer dieper in deze synth... hebbe! hebbe! mooi, erg veel mogelikheden, ook met de layers, en recombining. nou ja, goed. we merken het wel.

de intro prijs is bij tracktion normaal 40%, en een paar maanden later, kan ie al 50% zijn. en natuurlik via jrrshop, da scheelt...
 
de intro prijs is bij tracktion normaal 40%, en een paar maanden later, kan ie al 50% zijn. en natuurlik via jrrshop, da scheelt...
Ik lees wel dit op KVR:

* Novum comes as VST3 and AU
* you can (of course!) import your own samples
* there will be a 90 days trial - without any limitation
* yes, there will be an intro offer, and a special loyalty discount for Abyss users
* release will be 18th of June via tracktion.com

Abyss was volgens mij rond de 70 of 80 euro toen ik hem kocht, met de 40% korting. Ik verwacht eigenlijk dat het weer hetzelfde zal kosten als Abyss, en heel misschien scheelt het nog iets met die Loyalty korting. We zullen zien.
 
Ik lees wel dit op KVR:

* Novum comes as VST3 and AU
* you can (of course!) import your own samples
* there will be a 90 days trial - without any limitation
* yes, there will be an intro offer, and a special loyalty discount for Abyss users
* release will be 18th of June via tracktion.com

Abyss was volgens mij rond de 70 of 80 euro toen ik hem kocht, met de 40% korting. Ik verwacht eigenlijk dat het weer hetzelfde zal kosten als Abyss, en heel misschien scheelt het nog iets met die Loyalty korting. We zullen zien.

ok! mooi, want het was nog onduidelik, peter was nog in onderhandeling met tracktion, iets technisch ook, gelukkig een loyality offer. da kan zeker veul schelen...
zie het niet in de Novum thread, nou ja, dank!!!

intro offer + loyality discount; is wellicht lekker! we merken het! dank!
 
net te laat voor wijzigen, gevonden, door PetVor, zelf, had ik niet gezien in de thread;

* Novum comes as VST3 and AU
* you can (of course!) import your own samples
* there will be a 90 days trial - without any limitation
* yes, there will be an intro offer, and a special loyalty discount for Abyss users
* release will be 18th of June via tracktion.com

Some Features:
* granular engine with 6 layers
* Novum can take one sample and break it into 6 layers
* each layer is represented as a "tone colour" (a mostly stationary sound) and an envelope
* play all 6 layers at the same time and you get your original sample exactly back
* you can exchange tone colours and envelopes from other samples, simply via drag and drop
* the "Timbre Flower" offers spectral variations of the tone colours
* HOMOGENIZE turns tone-colours into organic, velvet like sound, eg perfect for pads
* comb filter and the obligatory "analog" modelled filter (ladder style)
* unique SYNTIFY allows to add harmonics
* Unlike normal saturation/ distortion this pushes the waveforms towards sawtooth
* Its a bit like PD in the Casio CZ synths, but here it works on samples

én MPE!!!!!!
 
Ik krijg deze mail:
As a thank you gift for being an Abyss customer,
you qualify to SAVE 40% OFF Novum.

Maar als ik de code in tik in de checkout is het 112,50.
Ik vind het te duur om eerlijk te zijn.
 
Oei 125 euro; da's een beetje meer dan een paar tientjes waar ik op hoopte, ik denk dat ik het nog maar even laat gaan.
 
De 1e indruk valt me wat tegen. In mn hoofd het leuker. De manier van modulatie toepassen is wel super, kunnen anderen nog van leren.
En het is heel cpu vriendelijk. Ik kreeg de indruk dat de $8 de Abyss korting is...
 
De 1e indruk valt me wat tegen. In mn hoofd het leuker. De manier van modulatie toepassen is wel super, kunnen anderen nog van leren.
En het is heel cpu vriendelijk. Ik kreeg de indruk dat de $8 de Abyss korting is...
Die 8 dollar is waarschijnlijk het maximale wat je kan besteden aan tracktion Cash. De Abyss korting is 40% op de officiele prijs. De intro korting is denk ik 30%? Voordeel van de Abyss korting is denk ik wel dat deze altijd blijft gelden, terwijl de intro prijs tot 1 juli duurt. Nog maar even 89 nachtjes over slapen of ik hem koop en in de tussentijd me vermaken met de trial.
 
Toch klopt er iets niet. 40% korting zou betekenen dat je uitkomt op 0.6 * 179 = 107.40 en niet 112.50
Ik kon het niet laten om te antwoorden op het mailtje, vooral de aanpassing van het subject is pedant:
Subject: Re: Novum: A Universe where 40% is actually 37%


Dear Tracktion,

Congratulations to you and Peter V on the release of Novum.

Unfortunately 179USD is a pretty steep price. As an Abyss owner I can get a 40% discount however when I put Novum in my cart and apply the discount code it still charges me 112.50USD

179 * 0.6 = 107.40 not 112.50

So the actual discount is only 37% => (179-112.50)/1.79

Kind regards,

Eddie.
 
Laatst gewijzigd:
Toch klopt er iets niet. 40% korting zou betekenen dat je uitkomt op 0.6 * 179 = 107.40 en niet 112.50
Ik kon het niet laten om te antwoorden op het mailtje:

klopt ook niet maar ren naar jrrshop.. blowout site gedeelte en add to cart

kijk dan naar de prijs... zelfs met paypal.. wow...
 
Back
Top