Maak je muziek die je zelf nooit zou luisteren?

Nee in princiepe niet, ik beleef er ook wel plezier aan om er zelf naar te luisteren, maar na verloop van tijd kan ik het amper meer aanhoren en moet ik het echt laten waar het is. Maar hoor wel steeds beter wat me nu niet helemaal lekker zit. Heb ook wel steeds vaker dat ik een halfbakken jam opneem en die katzekut 5 noem, en er dan toch maar een .wav van maak, en dat dan blijkt dat ik er vaker naar kan luisteren dan naar iets waar ik weer enorm veel tijd in heb gestopt, omdat het wat minder zwaar weegt. Maar het is dan weer te rommelig om het naar buiten te brengen....blijft toch een fascinerend proces.
 
Wat ik wel heb is als ik een track heb gemaakt dat ik 'm op dat moment niet meer wil horen omdat ik 'm al een keertje of 30 of zoiets tijdens het proces voorbij heb horen komen maar als ik dan na bijv een paar maanden of een half jaar weer 'ns een keer luister dat ik dan bij sommige tracks het best wel leuk vind om 'm weer te horen.
 
Ik vind mijn eigen muziek echt geen fuck aan. En hoef het al helemaal niet nog eens te horen als het uitgebracht is. Ik had ooit nog wel de drang om te klinken / zo goed te zijn als [vul artiest in]. Maar ik heb nu geen lat meer waar ik mezelf langs wil leggen.
Het resultaat is dan ook benedenmaatse nietszeggende muziek. Mja Boeie, vind het gewoon super tof tijdverdrijf. Is ook wat waard toch.
 
tuurlijk luister ik mijn eigen muziek. maar goed er zijn ook zat mislukte experimenten en daar luister ik dan niet naar.
Het doel is voor mij juist om tracks te maken van muziek die ik zelf wil horen.
Als je niet naar je muziek luistert kun je beter stoppen of vaker meer tracks maken zodat je wel tevreden bent.

de ratio van goede tracks is bij mij wel laag vind ik zelf.

Een kok die zijn eigen eten niet eet? yeah right :)
 
Ik heb 1 track die ik na 30 jaar nog steeds echt goed vind.

Die heb ik in 1 dag gemaakt (had toen een manische episode) met een pentium 4 computer met daarop VAZ Modular, Hammerhead en Audacity.
Je kon toen maar 1 geluid tegelijkertijd maken met VAZ, dat opnemen in real time en vervolgens de track mixen in Audacity (maximaal 8 tracks tegelijkertijd).

Maar als ik die track terug luister, dan hoor ik helemaal mezelf.
Anderen schijnen het ook aardig te vinden.
 
Als je niet naar je muziek luistert kun je beter stoppen of vaker meer tracks maken zodat je wel tevreden bent.

Waarom zou je dan moeten stoppen ?Er gewoon lol in hebben is genoeg toch. Dat lijkt mij het allerbelangrijkste :)

En vaker meer tracks maken, mja hoeveel moet je er maken dan om tot een wel gewenst resultaat te komen.

Ik breng zelf zo’n 50 tracks per jaar uit denk ik. Dat komt er toch op neer dat je dan zeker 70/80 afgemaakte tracks hebt (met een 20 / 30 tal die toch niet uitkomen) en nog zeker een schets of 50 waar niets uit kwam of niet afgemaakt is.
 
Maar goed maak je dan commerciele muziek dat verkoopt waar je niets aan vind?
Ik zelf ben een liefhebber en hoef geen compromissen te maken. Ik breng ook niets uit. nog niet.
Kan natuurlijk ook zijn dat je het zo vaak gehoord hebt dat je het niet meer kan horen.
Maar het gaat er bij mij niet in dat je je muziek helemaal niets aan vind. Er moet toch een feeling zijn in het maak process. Het moet toch resoneren met je zelf?

Maar goed iedereen natuurlijk zijn eigen beleving.
 
Er gewoon lol in hebben is genoeg toch. Dat lijkt mij het allerbelangrijkste :)

Sommigen brengen muziek uit en anderen niet, zelf maak ik af en toe tracks maar heb niet de behoefte om iets uit te brengen.
En dan heb je ook nog de mensen die graag een beetje pielen/experimenteren met geluiden, een beetje bliep/bloep zeg maar en die hebben daar lol in zonder dat ze ooit tot een volledige track komen.
Als die mensen gewoon lol hebben met aan de knoppen draaien en puzzelen en steeds weer opnieuw op zoek zijn naar sounds dan is dat toch leuk als ze dan na 2 uurtjes of zo weer de studio uitkomen met een voldaan gevoel?
Ik heb dat ook wel zo nu en dan dat ik wordt meegenomen door een bepaald geluid, beetje sweepen aan de knoppen en dan heerlijk meesurfen, prettig gevoel is dat wel. :okdan:
 
Nee, nooit gedaan. K ben behoorlijk streng op mezelf qua wat ik wil maken en de kwaliteit van wat ik wil maken. Als k iets niet tof vind zet k m'n MPC vrij rigoreus uit.
 
Maar goed maak je dan commerciele muziek dat verkoopt waar je niets aan vind?
Ik zelf ben een liefhebber en hoef geen compromissen te maken. Ik breng ook niets uit. nog niet.
Kan natuurlijk ook zijn dat je het zo vaak gehoord hebt dat je het niet meer kan horen.
Maar het gaat er bij mij niet in dat je je muziek helemaal niets aan vind. Er moet toch een feeling zijn in het maak process. Het moet toch resoneren met je zelf?

Maar goed iedereen natuurlijk zijn eigen beleving.
Nee, het is compromisloze muziek, niet commercieel.
Het resoneert zeker als ik de track schrijf. Want ik beleef daar een hoop plezier in. Dat is denk ik de “feeling” die je bedoelt. Maar als ie af is is ie af, ik hoef het daarna wat mij betreft nooit meer te horen.

Ik luister overigens graag naar muziek, enkel niet naar m’n eigen gefreubel.
 
Ik probeer muziek te maken die ik zelf tof vind.Maar tegen de tijd dat ik er klaar mee ben hoef ik t meestal niet meer te horen ghehe. Misschien een paar jaar verder weer eens
 
Toen ik begon op mijn zestiende had ik ook andere zaken ontdekt die muziek intenser laten klinken - wiet en een koptelefoon - in het begin was het hele idee gewoon trips voor mezelf te maken . Later ging ik wat andere wegen maar nog steeds moest het space klinken - later ging ik in een garagerock bandje zingen en wilden we zo goed zijn als de Cramps - enige dat daarvan aan te horen was was wanneer we per ongeluk tijdens het jammen een totaal psychedelische afslag namen. De rest was goed bedoeld maar volkomen ruk. Maar luisterende naar vroege bootlegs van de Cramps waren zij ook vreselijk in hun vroege jaren - we hadden een hele leuke band kunnen worden als de drummer er niet mijn vriendin was vandoor gegaan .
Drummers moet je voor oppassen !
 
Back
Top