Dave Smith(Sequential)overleden.

Overleden op 72 jaar.
Wat is dat toch dit jaar?

Dave-Smith.jpeg
 
Wow, dat zag ik niet aankomen.. 😔

Veel sterkte voor familie, vrienden en liefhebbers gewenst!
 
Verdorie, van alle pioniers leek hij nog de meeste jaren voor de boeg te hebben. Ongelofelijk wat deze man betekent heeft voor de muziekgemeenschap.
 
Het ene na de andere icoon gaat dit jaar. Dave Smith is veel te jong overleden! Ik had hem nog een lang pensioen gegund met de opbrengsten van zijn noeste arbeid. We hebben veel aan hem te danken en we zullen hem missen. Ik heb hem nooit ontmoet maar het leek me naast een genie en visionair ook een aardige en toegankelijke kerel.
 
Ik weet niet of een instrument zou hebben opgepakt als midi er niet was geweest. Bedankt voor voor het voor mij mogelijk maken van deze te gekke hobby.

Natuurlijk had ik dat moeten zeggen toen je nog leefde. =(
 
Ik zou zeggen: kap maar met 2022, we hebben onze portie wel weer gehad, ware het niet dat sinds 2019 ieder jaar er na nog kutter is dan dat ervoor.

Wat een ellende.
 
Er ontvallen er ons veel de laatste maanden. Artiesten die ons vervullen met mooie muziek. Knappe knoppen die dat mogelijk maken door hun mooie instrumenten aan te bieden. Rust zacht Dave
 
Das beste even slikken.. de man leek zo vitaal. Bedankt Dave ! note-off, sustain pedal off
 
Wow, stond hij een paar weken geleden niet op Superbooth? Misschien zag hij het al aankomen dan dat hij vorig jaar Sequential heeft verkocht.
 
Das beste even slikken.. de man leek zo vitaal.
Ja he, dat vond ik ook. Als je vergelijkt met zo'n Tom Oberheim, da's echt een ouwe vent. Maar Dave is niet meer en Tom hobbelt nog steeds rond. Zo zie je maar.

Ik ben geen synthman van het eerste uur, dus ik heb de eerste ronde van Dave Smith's successen niet heel bewust meegekregen. Maar net op het moment dat ik zelf met analoge synthese aan de slag ging, was de Evolver een van de weinige betaalbare opties. En daarna een Prophet 08 ... en zo heb ik me langzaam door een groot deel van het assortiment van DSI en later Sequential heengewerkt (Evolver, Prophet 08, Mopho, Tetr4, Prophet-6, OB-6, Prophet-10 Rev 4, momenteel OB-X8 op preorder). Ik hoop dat Sequential ook zonder Smith nog veel mooie producten gaat brengen, maar het is hoe dan ook een groot verlies.
 
Onverwacht, 72 jaar. Te kort, maar wel een hoop bereikt. Ik weet dat ie het niet leest, maar toch. Rust zacht.
 
Oei het bericht kwam zojuist binnen. Dat is inderdaad schrikken..
Vooral omdat hij een hoop nieuwe plannen had, zelfs een samenwerking met Oberheim als ik het goed begrepen had.
Wat een jaar...
Bedankt Dave voor je mooi dingen en met name de Prophets.
 
Het houdt niet op! We kunnen onderhand wel een afdeling "Overleden pioniers en iconen" op ons forum maken. En dat overleden kan er dan binnenkort ook vanaf, want dan leeft er sowieso geen een meer van... :(
 
Back
Top