Sta ik zomaar in de krant

Met dit verschil dat ik niet zo hard hoef en geduld heb. Ik lever kwaliteit en waai niet met alle winden mee. Boek je mij, dan krijg je mij en mijn muziek en daar ga ik het mee redden, let maar op 😀


Weet ik niet, er leiden meer wegen naar Rome. Ik ben een groot fan van slimmer werken en niet harder. Ik weet heel goed wat ik wil en ik steek mijn kostbare tijd in betere muziek maken. In combinatie met mijn optredens wordt dat mijn onderscheidende vermogen. Ik zie mezelf ook totaal niet leuren en ik concurreer evenmin met tienduizenden anderen. Ik denk nooit in termen als concurrenten. In plaats daarvan ga ik van mezelf uit en zorg ik dat ik zo goed word als ik kan, in de overtuiging dat dit kansen oplevert. Onderscheiden met kwaliteit dus.
Maar vooralsnog lijkt dat niet echt voor je te werken geef je aan toch; immers, je bent niet waar je wil zijn. Misschien ben je toch welerg optimistisch dus over je zelfgekozen way of getting there...? Ik lees toch overal wat contradictie-achtige stellingen, en: andere mensen zijn ook niet gek en de meeste paden zijn al bewandeld, voor de een met succes, voor de ander niet. Enfin, hoop dat het je lukt op jouw manier. Ps, i ben artiestmanager geweest en weet wel een beetje waar ik het over heb...
 
Maar vooralsnog lijkt dat niet echt voor je te werken geef je aan toch; immers, je bent niet waar je wil zijn.
Haha, ik wil sneller dan het gaat. Tot een maand geleden had ik 15 jaar niet opgetreden en nu wil ik meer. Ik heb alleen geen netwerk meer en dat ben ik nu aan het opbouwen. Dat kost tijd.
Misschien ben je toch welerg optimistisch dus over je zelfgekozen way of getting there...?
Dat geloof ik niet. Het duurt vast langer dan ik hoop, maar 10 keer per jaar optreden gaat me zeker lukken. Dat is gewoon haalbaar. En ik heb dit pad vaker bewandeld, op andere terreinen. Een duidelijk plan hebben, dat visualiseren en er gericht naar toe werken levert resultaat op. Bovendien heb ik de tijd en hoef ik niets. Dat is een prettig startpunt 👍
 
Volgens mij kan dat ook prima, want hier in de regio zijn volop podia en festivals. Daar moeten ze me alleen een plekje gunnen.
Dan zal je wel naar die podia en festivals toe moeten om de mensen daarachter te leren kennen. En het publiek natuurlijk, dan zie en voel je wat werkt en wat niet :)
 
Ik snap de kritiek hier eigenlijk niet zo. @bombario is nog niet zo heel lang weer bezig met muziek, niet gek wat hij heeft bereikt tot nu toe. Anderen doen daar soms veel langer over.
 
Welke kritiek?

"Maar vooralsnog lijkt dat niet echt voor je te werken ... Misschien ben je toch wel erg optimistisch ... lees toch overal wat contradictie-achtige stellingen..."
 
P.S. Hebben jullie meer tips om optredens te scoren, dan hoor ik het graag! Ik heb al het nodige geprobeerd, maar tot nu toe hapt niemand.

Dit staat in de begin post. Daar worden, oa door mij, tips op gegeven waarop @bombario reageert door min of meer te zeggen 'dat ga ik niet doen, mijn manier gaat toch wel werken'. Dan kan je er natuurlijk op wachten dat je daarop wordt aangesproken. Op zich wel krititsch wat je als voorbeeld geeft, daar heb je gelijk in, maar volgens mij wel geheel waar. Bombario wil wel dat mensen hem wat gunnen, maar niet de tijd erin steken om dat voor elkaar te krijgen volgens de tips die gegeven worden. Ik gun het hem van harte om het op zijn manier te doen, maar ben het met @Takegawa eens dat de kansen daarmee miniem zijn, hoe positief je ook in het leven staat. Overigens is Bombario al zeer lang bezig met muziek ;)
 
@kobuz : Ik snap wel wat je zegt in je post. Maar de toon is naar mijn smaak inderdaad nogal kritisch. Zover ik weet is @bombario inderdaad al lang bezig met muziek, maar niet in de context en met de aanpak waar het nu omgaat. De kritiek komt wat vroeg, om het maar zo te zeggen. Ik denk dat de nu behaalde resultaten niet onmiddellijk aanleiding zijn voor hem om het hele actieplan radicaal om te gooien. Je moet iemand gewoon een tijdje z'n ding laten doen, en kan me voorstellen dat als je om tips vraagt die wel enigszins binnen de gekozen werkwijze moeten passen. Ik neem aan dat @bombario de koers heus wel gaat omgooien als hij aan ziet komen wanneer het schip dreigt te stranden.

Beetje lastig om te omschrijven allemaal, maar zoiets. :D
 
Reageert door min of meer te zeggen 'dat ga ik niet doen, mijn manier gaat toch wel werken'.
Dat is interpretatie 😀 Ik zeg: ik ga en wil niet alles doen, want daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. Ik doe heel veel dingen ook al wel. Zo bel ik programmeurs en benader ik gericht festivals.

Bombario wil wel dat mensen hem wat gunnen, maar niet de tijd erin steken om dat voor elkaar te krijgen volgens de tips die gegeven worden.
Niet eens een kwestie van niet willen, maar niet alle tips zijn voor mij op het moment haalbaar. Ik ben geen 20 meer he? 😉

Ik gun het hem van harte om het op zijn manier te doen, maar ben het met @Takegawa eens dat de kansen daarmee miniem zijn, hoe positief je ook in het leven staat.
Dat geloof ik dus niet en je heb maar een iemand nodig om er tussen te komen. Ik belde laatst iemand die o.a. werkte voor Paradiso in Amsterdam. Dat is nu vele stappen te ver, maar hij heeft wel mijn Presskit doorgestuurd naar de dance-programmeur.

Mijn punt is dat ik alle tips met alle plezier tot me neem. Dank daarvoor! En dat ik aan de slag ga met wat haalbaar is, naast een eigen bedrijf en gezin. Overigens ben ik ervan overtuigd dat mijn manier ook kan (en gaat) werken, hahaha. Anders begin ik er niet eens aan 👍
 
Hehe, ik snap je helemaal hoor, zelf heb ik er ook helemaal geen tijd meer voor om overal mijn kop te laten zien. Resultaat daardoor is wel dat ook mijn gigs zo goed als opgedroogd zijn (letterlijk uit het oog, uit het hart). Vind ik niet erg, want een bewuste keuze en hele andere prioriteiten. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar het is simpelweg de realiteit. Voor jou zoveel anderen die wel de tijd hebben voor die paar stapjes extra, voor wie denk je dat er dan gekozen wordt? Die van die presskit waarvan je niet meer weet waar je het gelaten hebt, of die toffe gast die je afgelopen weekend nog sprak?

Nogmaals, ik gun het je van harte en ongetwijfeld dat je hier of daar een gig zal gaan scoren, sterker nog, je stond al in Parijs :). Maar 10 toffe gigs (met publiek in een fatsoenlijke venue) per jaar lijkt mij niet heel realisitisch. Hopelijk bewijs je het tegendeel :)
 
Die van die presskit waarvan je niet meer weet waar je het gelaten hebt, of die toffe gast die je afgelopen weekend nog sprak?
Ook waar. Maar dan gooi ik mijn vrouwelijke charmes in de strijd 😉
Maar 10 toffe gigs (met publiek in een fatsoenlijke venue) per jaar lijkt mij niet heel realisitisch. Hopelijk bewijs je het tegendeel :)
Shoot for the stars, aim for the moon zeggen ze in Amerika. Ik weet ook helemaal niet of dat realistisch is, maar ik houd wel van ambitieuze doelen. Worden het er 5, dan is het ook prima. Ik weet verder ook helemaal niet of mijn aanpak werkt, maar ik ben creatief en heb geen haast. Verzin ik over een paar maanden weer wat nieuws. Ik denk in elk geval nooit in beperkingen en ik bewijs je met liefde het tegendeel 😁
 
Zelfvertrouwen hebben is goed maar uiteindelijk bewijst allen de praktijk of hetgeen je in je hoofd hebt strookt met de realiteit. Ik vind de optelsom van alles wat is lees redelijk opportuun klinken als ik eerlijk ben, niet onaardig bedoeld hoor maar ik heb alles al meegemaakt met artiesten en optredens en heb gewoon serieuze vraagtekens bij je insteek vs verwachtingen. Je mikt ook gelijk best wel hoog, festivals enzo... zo ongeveer de enige plek waar een redelijk gevierd DJ nog een beetje fatsoenlijk verdient, daar kom je gewoon echt helemaal niet makkelijk tussen. Maar inderdaad, gewoon bewijzen dat het jou wel zo lukt, dat succes op muziekgebied inderdaad maakbaar is door een paar handige moves die niet teveel inspanning kosten... ik heb dan in ieder geval een baan voor je, je kan dan gelijk masterclasses geven aan al die tienduizenden die alles aan de kant hebben gezet voor een muziekcarriere en die maar niet verder komen, etc :) Ik volg graag je avonturen in ieder geval en lach iedereen maar uit wanneer je op Down The Rabbit Hole de menigte de vroege uurtjes mee inneemt! Alvast mooi weekend en allemaal veel plezier met muziekmaken! :D
 
Back
Top