Sta ik zomaar in de krant

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik wil vaker optreden, maar kom er nog niet echt tussen. Dus wat doe je dan? Ik benaderde een veelgelezen lokale krant met een mooi verhaal.

Ze hadden interesse, ik werd geïnterviewd en een echte fotograaf maakte het af. Vandaag kwam de nieuwe editie uit en sta ik pontificaal in het middenkatern. Voor wie het aandurft, hier staat het stuk online 😊

Geen idee of het meer optreden oplevert, maar wat lokale aandacht kan nooit kwaad toch? En ik kreeg al veel leuke reacties, van onder meer een oud buurman van 65 via Instagram. Leuk! 😀

P.S. Hebben jullie meer tips om optredens te scoren, dan hoor ik het graag! Ik heb al het nodige geprobeerd, maar tot nu toe hapt niemand.
 

Attachments

  • ADKPrpuJa3.png
    ADKPrpuJa3.png
    629,3 KB · Bekeken: 211
Laatst gewijzigd:
Benader je zelf al bekende DJ's met je tracks? Die jouw stijl draaien? Dat lijkt me wel belangrijk (zeg ik als leek), jezelf promoten.. netwerken..
 
Mijn ervaring: zelf dingen organiseren en overal je kop laten zien en ’vriendjes’ maken.
Daar heb ik helaas geen tijd voor. Ik steek nu al (te) veel tijd in muziek en werk daarnaast veel. Daarom hoop ik ook dat dit lokaal wat doet, ik cross in het weekend ook niet heel Nederland door. Dan val ik binnenkort om en heb ik niets 😆

Benader je zelf al bekende DJ's met je tracks? Die jouw stijl draaien? Dat lijkt me wel belangrijk (zeg ik als leek), jezelf promoten.. netwerken..
Goede, dat doe ik nu niet nee. Ik zal ook eens iemand strikken voor de podcast, dan staat hij bij me in het krijt. Dat kan ik vanuit huis doen 😀
 
Dag forummers,

Ik wil vaker optreden, maar kom er nog niet echt tussen. Dus wat doe je dan? Ik benaderde een veelgelezen lokale krant met een mooi verhaal.

Ze hadden interesse, ik werd geïnterviewd en een echte fotograaf maakte het af. Vandaag kwam de nieuwe editie uit en sta ik pontificaal in het middenkatern. Voor wie het aandurft, hier staat het stuk online 😊

Geen idee of het meer optreden oplevert, maar wat lokale aandacht kan nooit kwaad toch? En ik kreeg al veel leuke reacties, van onder meer een oud buurman van 65 via Instagram. Leuk! 😀

P.S. Hebben jullie meer tips om optredens te scoren, dan hoor ik het graag! Ik heb al het nodige geprobeerd, maar tot nu toe hapt niemand.
Leuk interview en bekende fotograaf trouwens :-)
 
Goed punt en daar ben ik ook mee bezig. Ik houd erg van dromerig en melodieus, maar het mag live wel wat rauwer. Heb al wat opzetjes voor dat soort tracks gemaakt 👍
Idd,is wat ik net bedoel,chill stuff mood is niet bepaalt ideaal voor live optredens,tenzij het een event is specifiek zo doelgericht dat er bvb nog andere acts zijn in hetzelfde gengre.

Dus best iets energieker en catchy tracks maken voor live events.
 
Bij de kop 'Sta ik zomaar in de krant' denk ik meer aan het feit dat je s'ochtends de krant op je deurmat vindt waar ineens een verhaal over jezelf blijkt in te staan. Dit heb je zelf op gang geslingerd dus 'zomaar' klopt niet helemaal, lijkt mij.... Dat gezegd, je regelt het allemaal wel en daar ontbreekt het in ieder geval bij mij aan.
 
Dit heb je zelf op gang geslingerd dus 'zomaar' klopt niet helemaal, lijkt mij....
Ik heb een mailtje gestuurd van 5 regels naar de direct betrokken redacteur, en hem een wortel voorgehouden. De rest hebben zij gedaan en ze hadden ook over heel veel andere dingen kunnen schrijven 😀

Helemaal 'zomaar' geloof ik niet in, mensen moeten je eerst zien en dingen gunnen. Daarom bedank ik ook altijd mensen als dat op zijn plaats is. Wie goed doet, goed ontmoet. De redacteur van dit stuk vindt mijn muziek goed en is heel actief in het Zwolse uitgaansleven. Hij bood al aan me bij wat partijen te introduceren en wie weet wat dat weer oplevert.
 
Op lokaal niveau publiciteit zoeken is vaak vrij makkelijk, want juist daar zijn ze op zoek naar makkelijke content die ze snel in elkaar kunnen zetten en dat niks kost. Die kunnen ze dan weer op hun social media en websites knallen voor likes en eyeballs (wat hun dan weer geld oplevert via ads etc.). Vanuit de artiestenhoek weet ik het niet, maar voor mijn werk gebruik ik het vaak voor gratis publiciteit als we op lokaal niveau een speciale actie hebben ofzo. En het kost meestal weinig moeite iets gepubliceerd te krijgen zonder dat ze om geld gaan zeuren :D Dus zeker geen slecht idee.
 
Op lokaal niveau publiciteit zoeken is vaak vrij makkelijk.
Is ook mijn ervaring, als je met een leuke invalshoek komt. Zij moeten er ook iets aan hebben.

Alles wat je wilt gaat via mensen, las ik laatst. Dat vond ik een goede en daarom investeer ik hier ook in. Je weet nooit wie het leest. En ik houd ik er een mooie foto aan over.
 
Daar heb ik helaas geen tijd voor. Ik steek nu al (te) veel tijd in muziek en werk daarnaast veel. Daarom hoop ik ook dat dit lokaal wat doet, ik cross in het weekend ook niet heel Nederland door. Dan val ik binnenkort om en heb ik niets 😆


Goede, dat doe ik nu niet nee. Ik zal ook eens iemand strikken voor de podcast, dan staat hij bij me in het krijt. Dat kan ik vanuit huis doen 😀
Ik zie wel waar het hier wringt; doorgaans gaat niks vanzelf en is meer tijd en actie gelijk aan meer optreden. Daarnaast moet je werk gewoon goed zijn en passen. 'Ik wil meer vrienden maar kom m'n huis niet uit' werkt doorgaans ook slecht. En wil je echt aan de bak, dan moet je zelf natuurlijk ook nog wel wat stage appeal hebben... je wil niet weten hoeveel mensen best aardige dingen fabrieken die nooit verder komen dan een eigen upload...
 
Doorgaans gaat niks vanzelf en is meer tijd en actie gelijk aan meer optreden.
Eens, maar dan moet je eerst ergens je voet tussen de deur krijgen. Ik probeer het nu eerst lokaal, want ik ben geen 20 meer en heb veel andere verplichtingen. Volgens mij kan dat ook prima, want hier in de regio zijn volop podia en festivals. Daar moeten ze me alleen een plekje gunnen. Maar ik heb geduld.

Wat betreft je andere opmerkingen: mijn werk is goed en ik op het podium ook 😁 Het kan altijd beter, maar na mijn show in Parijs durf ik dat wel te zeggen. Dat mag ook wel na 25 jaar prutsen 😉

Waar ik voor wil waken is dat mijn kostbare tijd gaat zitten in alleen netwerken en sociale media. Ik wil muziek maken, dat is de kern. Meer dan 10 keer per jaar optreden hoeft van mij ook niet en ik heb een leuke baan. Beroepsmuzikant is geen ambitie.
 
want ik ben geen 20 meer

Je ziet nu een beetje in een soort niemandsland, qua leeftijd. Even geduld, op een gegeven moment werkt het weer in je voordeel, dan trekt een rijpere leeftijd belangstelling:


;)
 
Eens, maar dan moet je eerst ergens je voet tussen de deur krijgen. Ik probeer het nu eerst lokaal, want ik ben geen 20 meer en heb veel andere verplichtingen. Volgens mij kan dat ook prima, want hier in de regio zijn volop podia en festivals. Daar moeten ze me alleen een plekje gunnen. Maar ik heb geduld.

Wat betreft je andere opmerkingen: mijn werk is goed en ik op het podium ook 😁 Het kan altijd beter, maar na mijn show in Parijs durf ik dat wel te zeggen. Dat mag ook wel na 25 jaar prutsen 😉

Waar ik voor wil waken is dat mijn kostbare tijd gaat zitten in alleen netwerken en sociale media. Ik wil muziek maken, dat is de kern. Meer dan 10 keer per jaar optreden hoeft van mij ook niet en ik heb een leuke baan. Beroepsmuzikant is geen ambitie.
Probeem waar jij dan tegenaan loopt is dat er tienduizenden mensen zijn die hetzelfde willen die er harder aan trekken plekken te krijgen. Niet veel tijd kunnen en willen investeren versus begeerde posities bemachtigen, hoe zie je dat zelf dan voor je?! Dingen werken of ze werken niet. Het is niet omdat je iets wil, dat je er ook komt, maar harder werken vergroot wel je kansen.
 
Probeem waar jij dan tegenaan loopt is dat er tienduizenden mensen zijn die hetzelfde willen die er harder aan trekken plekken te krijgen.
Met dit verschil dat ik niet zo hard hoef en geduld heb. Ik lever kwaliteit en waai niet met alle winden mee. Boek je mij, dan krijg je mij en mijn muziek en daar ga ik het mee redden, let maar op 😀

Het is niet omdat je iets wil, dat je er ook komt, maar harder werken vergroot wel je kansen.
Weet ik niet, er leiden meer wegen naar Rome. Ik ben een groot fan van slimmer werken en niet harder. Ik weet heel goed wat ik wil en ik steek mijn kostbare tijd in betere muziek maken. In combinatie met mijn optredens wordt dat mijn onderscheidende vermogen. Ik zie mezelf ook totaal niet leuren en ik concurreer evenmin met tienduizenden anderen. Ik denk nooit in termen als concurrenten. In plaats daarvan ga ik van mezelf uit en zorg ik dat ik zo goed word als ik kan, in de overtuiging dat dit kansen oplevert. Onderscheiden met kwaliteit dus.
 
Back
Top