[ambient] Unknown Spaces

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.225
In deze video speel ik een verkorte versie van 1 van mijn eigen nummers live op de korg wavestate native en de opsix native. Het nummer heet: Unknown Spaces

De sounds die ik gebruikt heb zijn:
wavestate: pad sounds, ritmische bel sounds en een ambient electrische piano sound.
opsix native: een ambient lead sound die blend met de electrische piano sound van de wavestate native.

 
Klinkt super mooi. Vooral de Wavestate kan me bekoren!
 
Erg mooi, heerlijk die gelaagdheid van de Wavestate. Daarnaast ook gewoon een prima arrangement!
 
Mooie pad sounds :okdan:

Kan je dit soort geluiden (pad) ook met iets als de Avanger maken, en zo ja, wat zou je dan als tip geven?
Als je vier instances van avenger tegelijk gebruikt zou het wel moeten lukken. De pad sounds van deze track zijn wel heel erg gebaseerd op wavesequencing met pitch variatie truukjes, maar dat kan je in avenger ook wel enigzins simuleren. Laad daarvoor de granular engine in avenger en resample je pad daarin, maak vervolgens granular grains die je in pitch varieert in je synth programmering, blend daarna het resultaat in de interne reverb en dan zou je dat soort pads wel moeten kunnen benaderen.

De overige drie sounds zijn gewoon standaard subtractive synthese dus dat moet niet moeilijk zijn in avenger.
het ritmische bel geluidje kun je in avenger via de ingebouwde chord sequencer voor elkaar krijgen.

avenger is een geweldige synth waar je ook voor deze stijl ver mee kan komen.
 
Laatst gewijzigd:
Als je vier instances van avenger tegelijk gebruikt zou het wel moeten lukken. De pad sounds van deze track zijn wel heel erg gebaseerd op wavesequencing met pitch variatie truukjes, maar dat kan je in avenger ook wel enigzins simuleren. Laad daarvoor de granular engine in avenger en resample je pad daarin, maak vervolgens granular grains die je in pitch varieert in je synth programmering, blend daarna het resultaat in de interne reverb en dan zou je dat soort pads wel moeten kunnen benaderen.

De overige drie sounds zijn gewoon standaard subtractive synthese dus dat moet niet moeilijk zijn in avenger.
het ritmische bel geluidje kun je in avenger via de ingebouwde chord sequencer voor elkaar krijgen.

avenger is een geweldige synth waar je ook voor deze stijl ver mee kan komen.

Cool, bedankt voor je uitleg. Ga daar eens mee experimenteren :)
 
Back
Top