Iets wat je moest hebben, goed was, maar toch niet werkt.

Het gaat m om de routing…
Ik wil die apart out
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Ff raden. Ipad plat. Verloopjes nodig die je niet kan vinden. Updaten en ipad traag. Of app niet meer ondersteund. Ik heb t ook even gehad en komt niks van. Snel obsolete

Dat kan. Maar lees ook even dit, dat is een stuk positiever. Ben benieuwd wat de ervaring van @snitch is hierover.
 
Dat kan. Maar lees ook even dit, dat is een stuk positiever.


Kijk eens op het Audiobus forum, hét forum voor muziek apps voor iOS.
Kort mijn ervaring met iPads:
- elke app dev vind het wiel opnieuw uit: dus, soms geen undo functie. Of geen manier om te exporteren..
- veel bugs.. check het Audiobus forum maar...
- iOS filesystem irritant.. 'hoe krijg ik m'n audiofile van app A naar app B
- usb stick lezen op de iPad? 'lukt niet, vraagt teveel power'. M'n Nokia smartphone van 100,- leest alles...
- ik vond die wisseling qua GUI irritant.. als je in een mooi gedesignde app een sample wil importeren, dan schakel je over naar de iOS GUI...
 
Kort mijn ervaring met iPads:

Ik zoek het in de Android-hoek, het gaat me meer om de algemene ervaring om op die manier te werken, niet specifiek hoe dat gaat op een iPad en de nadelen die dat apparaat heeft.

Duidelijk dat ik het niet moet zoeken op een iPad... ;)
 
Ik zit nu juist in die richting te denken. Waarom ging het niet zoals je had verwacht, als ik vragen mag? :)
Gedoe met audiobus, verloopdingen (lightning), samples laden via itunes (shitste software ooit), maar het is alweer een jaar of 9 geleden... was een iPad Retina (4th gen geloof ik). En toen ik het weer eens op wilde pakken kon ik ios niet meer voldoende updaten.
 
Ik zoek het in de Android-hoek, het gaat me meer om de algemene ervaring om op die manier te werken, niet specifiek hoe dat gaat op een iPad en de nadelen die dat apparaat heeft.

Duidelijk dat ik het niet moet zoeken op een iPad... ;)

Op Android heb je erg weinig aanbod.. Caustic is (vind ik) de beste app.. Trouwens, ook op iOS is het de beste app..
 
@snitch ; Bedankt. :) Veel dat inderdaad specifiek ipad-gerelateerd is. @Furious5 : het hoeven ook maar een paar bruikbare apps te zijn wat goed werkt en je mee kunt vermaken. Caustic is leuk, maar FL Studio Mobile zit er ook goed uit en best redelijk uitgebreid.
 
wat ik nooit snap: wat is toch al dat "past niet in mijn workflow" dat iedereen tegenwoordig maar gebruikt? mijn workflow is flexibel. als ik een plaat maak met vrijwel alleen samples, is mijn workflow anders dan electro of acid of wave. de workflow van een acid track is heel anders dan die van een track met vocals en echte structuur. voor mij althans wel. ik verkoop bijna nooit synths omdat ze niet voldoen, omdat overal wel iets leuks mee te maken valt. ik heb hier genoeg staan dat ik al jaren niet meer heb gebruikt, maar ik weet dat dat wel weer komt. misschien komt het ook wel door 20 jaar recenseren dat je overal heel snel wel mee kan werken of iets positief uit kan halen. natuurlijk zijn er best meh synths, maar die gingen meer weg omdat ik al meer van dat soort spul heb. oberheim ob-12. allemaal net niet. casio fz1 en yamaha tx16w, wat een grafbakken om te editen. dat soort spul..
Marktplaats taal voor "ik wil wat nieuws dus deze moet eruit'.
 
Mijn grootste miskoop ooit was geen synth maar een Simmons Drumset ergens halverwege jaren 80. Ik MOEST en zou dat ding hebben en heb er ook nog eens veel te veel voor betaald omdat ik niet kon wachten.
Superblij mee de eerste paar weken, maar daarna stond het stof te verzamelen en na de zoveelste keer mijn teen te hebben gestoten aan de bassdrum heb ik 'm maar weggedaan.
SimmonsDrumkit.png
 
Hij wil de meteonoom op een aparte audio out. ;-)
Ah, in dat geval @klinkske zet je simpelweg de Cue Output naar een aparte audio uitgang (de metronoom zit standaard op Cue Output, maar gaat Cue ook standaard naar Ext 1. Dat moet je dan veranderen naar Ext 2 bijvoorbeeld) :okdan:

Ok en nu weer ontopic Thumper!

IMG_0707.jpg
 
wat ik nooit snap: wat is toch al dat "past niet in mijn workflow" dat iedereen tegenwoordig maar gebruikt?

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik stel me voor dat je een apparaat in je bezit hebt dat je eigenlijk niet (meer) gebruikt omdat de manier van werken gewoon niet aansluit bij wat je wil of niet past in de rest van je setup. Neem een Elektron apparaat als een Digitakt bijvoorbeeld. Stevige leercurve, erg veel menuutjes, shortcuts en een niet al te overzichtelijke browser met een tamelijk irritant sample management systeem*. Tegen de tijd dat je eindelijk een beatje hebt lopen (en met een beetje geluk in sync zonder lag etc. met de rest van je project) is het eigenlijk het handigste om deze naar de DAW te samplen omdat je daar de rest van je project ook hebt zitten. Vervolgens ontdek je dat je met Drum Racks in Live en de step sequencer op je Ableton Push controller eigenlijk hetzelfde kunt doen maar dan met nog veel meer opties én 100x sneller. Dan is het op zich logisch te concluderen dat die Digitakt niet in je workflow past en dus maar moet gaan.

* Dit is even een gechargeerd voorbeeld, links naar manuals, Overbridge, specs en Youtube videos met workarounds zijn niet per se nodig.
 
Met de digitakt maak ik duidelijk andere dingen dan met drumracks. De manier waarop ik de dingen maak geeft weinig ergernis. Het opnemen van wat ik gemaakt heb gaat met overbridge super makkelijk. Het opslaan van de projecten gaat makkelijk. Vergelijk het met ElectribeMX loops maken gaat super makkelijk maar het ding kan niks wat in ableton niet kan. Dan moet je alle sporen ook nog eens los opnemen met 4 outs. Leuk voor live of om mee te jammen maar echt nummers maken deed ik er niet mee dus dan gaat die weg. Dat bedoel ik met workflow. Zelfde geld voor bijv een tr-8 de combinatie push en drumracks wint het makkelijk van de tr-8 omdat die geen individuele outputs heeft. Dus moet je losse sporen opnemen of van geluidskaart wisselen.
 
Eigenlijk alle hardware sequencer based beat dingen als drumcomputers, grooveboxen, samplers, Elektrons, MPCs etc. Het idee om van alles op zo'n dedicated kastje te doen spreekt me aan, maar in de praktijk doe ik die dingen 100x liever en effectiever in mijn DAW. Dus ze houden het hier nooit lang vol.
Geldt voor mij ook volgens mij. Heb alleen maar een elektron cycles gekocht en geprobeerd, maar eigenlijk nooit veel mee gedaan, terwijl ik het wel een leuke bak vindt. Workflow>> stuff
 
Mpc, na een Touch, en een Live heb ik het er wel mee gehad,ligt me totaal niet
 
wat ik nooit snap: wat is toch al dat "past niet in mijn workflow" dat iedereen tegenwoordig maar gebruikt? mijn workflow is flexibel. als ik een plaat maak met vrijwel alleen samples, is mijn workflow anders dan electro of acid of wave. de workflow van een acid track is heel anders dan die van een track met vocals en echte structuur. voor mij althans wel. ik verkoop bijna nooit synths omdat ze niet voldoen, omdat overal wel iets leuks mee te maken valt. ik heb hier genoeg staan dat ik al jaren niet meer heb gebruikt, maar ik weet dat dat wel weer komt. misschien komt het ook wel door 20 jaar recenseren dat je overal heel snel wel mee kan werken of iets positief uit kan halen. natuurlijk zijn er best meh synths, maar die gingen meer weg omdat ik al meer van dat soort spul heb. oberheim ob-12. allemaal net niet. casio fz1 en yamaha tx16w, wat een grafbakken om te editen. dat soort spul..
Dat is heel knap vind ik, dan ben je erg flexibel!

Voor mijzelf geldt dat niet. Ik ben een hobby muzikant met een baan en een klein kind. Als ik dan tijd heb om muziek te maken, wil ik die tijd zo snel mogelijk benutten om daadwerkelijk iets te creëren. Dat gaat meestal niet (soms wel!) als je steeds je work flow verandert.
 
Back
Top