Iets wat je moest hebben, goed was, maar toch niet werkt.

Elektron Analog four, teveel gedraai en gezoek,

DSI Pro 2, kwam weinig uit waar ik wat mee kon.
 
Ik begin steeds meer geinteresseerd te raken. Vroegah had je een interssante avatar maar dat zat d’r niet wezen?

😁 dat was de Placebo album covers ‘Sleeping With Ghosts’.
 
- Elektron Analog Keys.
Geweldige klank, prima eigenschappen en mogelijkheden, maar met een interface waarmee ik het er niet uitkreeg.

- DSI Mopho/Tetra
Mijn eerste analoge bak(jes). Prima ding in veel opzichten, maar ik al doende kwam ik er achter dat er is iets in de klank van Dave Smith instrumenten dat mij gaat vervelen. Wel heel nuttig geweest om te leren wat ik wel en niet wilde en dat ik een instrument niet moet beoordelen op wel of niet analoog.
 
Studio One, FL Studio, Cubase: Ik heb kapitalen uitgegeven aan allerlei DAW's, maar voor mij werkt een muis icm muziek totaal niet

Roland MC-909: Die moest en zou ik hebben, en het werkt (en klinkt) ook fantastisch, maar uiteindelijk speelden mijn kinderen er vaker mee dan ik...
 
Lyra-8: Gekocht met inspiratie van hele gave Youtube filmpjes. Ik kreeg er alleen maar rare, onbruikbare geluiden uit.
Moog Matriarch: na synths zonder mogelijkheid om patches op te slaan af te hebben gezworen toch gekocht. Letterlijk één goede patch mee gemaakt en daarna niet meer aangeraakt, omdat ik bang was om nooit meer exact die patch te krijgen.
Akai MPC-1000: moest ik persé hebben om als sampler en brein van mijn hardware setup te dienen. Toen kwam ik erachter dat de sequencer in de RM1x voor mij beter werkte en dat samplen via de PC eigenlijk veel makkelijker is.
OB-6: Eerste keer gekocht en toen vond ik m te tam, dus geruild regen een Prophet-12. Daarna paar jaar later nog een keer gekocht, maar staat nu inmiddels enkele maanden ongebruikt in de studio. Ik kan er maar niet aan wennen en qua palette voegt ie niet veel toe aan wat ik al had. Niet zo mijn ding.
 
Native Instruments Maschine.
Kocht de mk1 toen die uitkwam.
Geweldig apparaat, software ook, maar paste totaal niet in m’n workflow. Ik heb er nog nooit (in 10 jaar) een volledige track mee gemaakt.

Had ik ook... na de mk1 een aantal jaar later een Mikro mk3 gekocht. Maar nee- software is waardeloos. Effecten voor sends routen naar een ander pad die dan op mute gaan als je een lead sound solo't.. bah... Ook die weirde swing setting van dat ding- het klonk allemaal gaar en niet groovy..

Oh en een iPad.. ik dacht dat die wel fantastisch zou zijn voor muziek want: veel mooie apps. Nou nee.. zoveel bugs en updates van de apps.. Blij dat die weg is...
 
Heb er nog een... Prophet 600

The Outside Agency hadden er een, dus ik moest er ook een hebben. Nou, het was het niet echt zeg maar. Daarnaast bleek ie ook nog wat defecte te hebben. Was blij toen ik er van af was.
 
Een iPad voor de apps (Samplr, Borderlands en nog veel meer).
Uiteindelijk nooit in een track gebruikt.

Ik zit nu juist in die richting te denken. Waarom ging het niet zoals je had verwacht, als ik vragen mag? :)
 
Moog Sub Phatty.
Ik moest het Moog geluid in huis hebben en de Sub Phatty was indertijd een voor mij betaalbaar instrument.
De klank vond ik prima en ook de bediening was niet ingewikkeld, maar op een gegeven moment liep ik toch op tegen de beperkingen en de 'verborgen' functies.
Door die zaken werd hij steeds minder gebruikt en heb ik hem uiteindelijk toch met een beetje pijn in mijn hart verkocht.

Ik was inmiddels wel gek op de klank, dus een tijdlang heeft de Subsequent op mijn verlanglijst staan totdat de Grandmother op de markt kwam.
Uiteindelijk werd ook de Matriarch aangekondigd en toch maar even doorgespaard.
Die heeft voor mij alles wat de Sub Phatty niet had. Zonder patchkabels ben ik er al uren zoet mee en mocht dat me uiteindelijk gaan vervelen integreert hij prima in mijn modular.
 
Heet het niet ‘metronome’ :D
Haja ik krijg ook geen metronoom uit mijn maschine. Te dom voor :) mss toch maar eens een keer de manual lezen of google
 
Ik zit nu juist in die richting te denken. Waarom ging het niet zoals je had verwacht, als ik vragen mag? :)
Ff raden. Ipad plat. Verloopjes nodig die je niet kan vinden. Updaten en ipad traag. Of app niet meer ondersteund. Ik heb t ook even gehad en komt niks van. Snel obsolete

Ik mis eigenlijk de roland app om je te oefenen tr8 patterns te maken als challenge op tijd. Was tof. Maar roland heeft hun aira support opgeblazen op de ios dus ook hun demora scooper enz updaten kan je vergeten.
Mij verleiden ze er niet meer mee.
 
wat ik nooit snap: wat is toch al dat "past niet in mijn workflow" dat iedereen tegenwoordig maar gebruikt? mijn workflow is flexibel. als ik een plaat maak met vrijwel alleen samples, is mijn workflow anders dan electro of acid of wave. de workflow van een acid track is heel anders dan die van een track met vocals en echte structuur. voor mij althans wel. ik verkoop bijna nooit synths omdat ze niet voldoen, omdat overal wel iets leuks mee te maken valt. ik heb hier genoeg staan dat ik al jaren niet meer heb gebruikt, maar ik weet dat dat wel weer komt. misschien komt het ook wel door 20 jaar recenseren dat je overal heel snel wel mee kan werken of iets positief uit kan halen. natuurlijk zijn er best meh synths, maar die gingen meer weg omdat ik al meer van dat soort spul heb. oberheim ob-12. allemaal net niet. casio fz1 en yamaha tx16w, wat een grafbakken om te editen. dat soort spul..
 
Back
Top