Vertrau mir ft Juju

Mooi zeg, heb je de volledige tekst? En waar heb je JuJu vandaan? Is echt eens iets anders. Hoe ben je tewerk gegaan? Lekkere rap-retro-synth. Proficiat. En nogmaals bedankt voor je leuke feedback op mijn laatste nummer :)
 
Thanks Gloomy. Ik stuur je een link naar de vocals. Misschien kan je er wat mee. ;-)
Hoe ik tewerk ben gegaan? Ik wou echt iets easy-listening maken met zo'n typische 80's Italo achtige sounds dus wat smossen met sounds en dan halverwege naar vocals gezocht. En toen kwam ik bij JuJu en dat leek te passen. 8)
 
Niet echt mijn genre maar vette productie en de juiste vibe. Beter dan Niels Destadsbader in ieder geval!
 
Heel tof, en goed gedaan. Nailed it.

Categorie suuupermoeilijk doen hoor, maar misschien had de rechterkant heeel iets meer liefde kunnen krijgen.

De main stuff zit links (of in het midden), met delay-fx óf andere partij die "antwoord geeft" rechts. Eén of twee sporen andersom had van mij wel gemogen. Nogmaals, ultra-detail, maakt geen donder uit eigenlijk. Maar 't viel me op.
 
Heel tof, en goed gedaan. Nailed it.

Categorie suuupermoeilijk doen hoor, maar misschien had de rechterkant heeel iets meer liefde kunnen krijgen.

De main stuff zit links (of in het midden), met delay-fx óf andere partij die "antwoord geeft" rechts. Eén of twee sporen andersom had van mij wel gemogen. Nogmaals, ultra-detail, maakt geen donder uit eigenlijk. Maar 't viel me op.
Dank voor de input. Klopt wat je zegt. Maar het is een fenomeen dat je hebt als je niet met layered sounds werkt. Normaal doe ik dat wel, maar ik was weer lui. Snel snel gemixed ook. Mss maak ik nog een mix en pas ik nog een en ander aan. Dank voor de waardering.
 
Mooi gedaan hoor.
Dit idd een jaren 80 sound. Vooral de drums (VST Linn drum?)
Goeie rap/zang. :okdan:
 
Mooi gedaan hoor.
Dit idd een jaren 80 sound. Vooral de drums (VST Linn drum?)
Goeie rap/zang. :okdan:
De Drums is een setje dat ik ooit zelf heb gesampled met S5000 van een 707, en nu via Native Battery 3. Vocals zijn alweer van het internet. Het origineel is iets compleet anders!

Lekker!
Dank voor de waardering.
Oh deze vind ik erg lekker!
Dank je Montfrooij
Vette mix!! :okdan::halleluja
Vind ik fijn dat je het vet vind want eerlijk gezegd heb ik er geen jota aan gemixed. Echt hé. (ik ben soms lui, niet van aard maar tijd krijgt een andere dimensie voor een bijna 60-jarige...) :beard:
 
heb ik er geen jota aan gemixed
Waren die vocals al zo kant en klaar dan? Met die harmonieën M/S (denk ik) enhanced en zo? klinkt in ieder geval echt goed (en niet alleen de vocals hoor)

ps weten wanneer je juist nix moet doen (door goede keuzes tijdens het produceren) is ook een skill hè :P
 
Lekkere sound en drive. :okdan:
Much appreciated!

Waren die vocals al zo kant en klaar dan? Met die harmonieën M/S (denk ik) enhanced en zo? klinkt in ieder geval echt goed (en niet alleen de vocals hoor)

ps weten wanneer je juist nix moet doen (door goede keuzes tijdens het produceren) is ook een skill hè :P
In tegenstelling tot anders wanneer ik vocals knip, plak en FX toevoeg, was het hier nagenoeg onmogelijk omdat ze de hele zwik afrateld. Geen processing dus, buiten een beetje EQ om wat meer aan te dikken in het laag. (check screenshot)
Je zou schrikken hoe slecht het origineel MP3 klinkt...


Het klopt ook dat het uitzoeken van (complementaire) sounds bij aanvang een heel belangrijke keuze is. Wat niet wegneemt dat je toch
nog kan of moet mixen. Uiteraard heb ik gemixed in die zin dat je bepaalde FX kiest, EQ, compressie maar dat gebeurd dan gaandeweg en is bij mij bijna nooit een keuze op het einde van het proces. Ik denk dat de meesten onder ons zo wel te werk gaan.
1654503855237.png
 
Back
Top