[ambient] Later

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
Terwijl ik op een 2e spoor bezig ben mijn wannabe trance track af te maken deze track gemaakt. Ambient - 81 bpm C# minor, nagenoeg geheel met Omnisphere gemaakt (met als doel deze beter te leren gebruiken). Kon alleen op een gegeven moment niet de drang weerstaan om de prachtige "Iceland piano" patch van de Wavestate erin te gebruiken. Verder zijn al de geluiden m.u.v. de kleine fx geluidjes zelf gemaakt met Omnisphere.

Heb het gevoel dat ik hier nagenoeg hetzelfde loop te schrijven als @Seva Randeep bij zijn laatste track maar Omnisphere en de Wavestate zijn toch wel de synths van het moment voor ambient

 
Lekkere track, Martijn! Klinkt goed allemaal. Die WaveState past er prima tussen :-)+
 
nice hoor!

dat is inderdaad een mooie combi, zelf vind ik pigments 3 ook een echte aanrader voor ambient, maar dan moet je wel je eigen sounds erin maken, maar die past ook perfect in dat plaatje (net zoals de korg modwave, die is ook gaaf voor ambient).

Ik vind vooral die ritmische filter pad af en toe ertussen door een mooie toevoeging aan je track. Dat past perfect zoals je dat nu gedaan hebt.
 
Mooi nummer hoor.
Alleen die reverb piano (5:40 tot 6:15) is maar heel kort.

Jan hammer was een van de eerste die de Korg Wave Station met z'n vector synthesis beroemd (lees actueel) heeft gemaakt.
en de Omnisphere (Eric Persing) is stiekem toch overal aanwezig (zeker bij ambient).

Verder no comment.
smiley 17.jpg
 
nice hoor!

dat is inderdaad een mooie combi, zelf vind ik pigments 3 ook een echte aanrader voor ambient, maar dan moet je wel je eigen sounds erin maken, maar die past ook perfect in dat plaatje (net zoals de korg modwave, die is ook gaaf voor ambient).

Ik vind vooral die ritmische filter pad af en toe ertussen door een mooie toevoeging aan je track. Dat past perfect zoals je dat nu gedaan hebt.

Dank! Bij het ontwerpen van deze sound was dat ook de modulatie die het geluid zijn karakter geeft. Leuk om te lezen dat het opvalt.
 
Mooi nummer hoor.
Alleen die reverb piano (5:40 tot 6:15) is maar heel kort.

Die mag er inderdaad wat prominenter in. Omdat deze patch heel langzaam opbouwt heb ik er een aantal noten uitgehaald en de overige verlengt. Het bestand op SC is inmiddels vervangen.
 
Ongeveer 5 minuten heb ik het volgehouden, ik ben vandaag niet zo in staat om naar Ambient te luisteren. Wel mooi, maar zo traag en deprimerend. Sorry.
 
Vette track.
Voor ambient zijn mijn Hydrasynth Desktop en SpaceCraft op de Ipad de helden op dit ogenblik.
Hydrasynth vanwege de expressie en de snelle complexe modulaties die je hebt en SpaceCraft gewoon omdat het zo intuïtief, direct en goed is.
 
Mooie track. Had wel korter gemogen van mij, vooral in het begin. Ook leuk is die reversed (filtersweep?)-achtige sound.

Ik kan me niet herinneren (zou de het project moeten in laden om te checken) dat ik iets als een reversed reverb gebruikte - sowieso geen audio file gereversed. Ik meen dat ik een speciaal soort LFO / modulatie op de filter cutoff gezet heb.
 
Back
Top