Groove Synthesis lanceert de 3rd Wave, een Advanced Wavetable Synthesizer

https://www.groovesynthesis.com

3rdwave6.jpg


De synth is een herinterpretatie van de PPG Wave, met extra functies, waaronder:

- 3 oscillatoren met de originele PPG wavetables evenals standaard sinus-, zaag-, blok- en pulsgolven. Met of zonder klassieke PPG-aliasing.
- 2 filters (Rossum analoog SSM-type en een digitale versie van de SEM)
- 4 LFO's
- 4 enveloppen
- 4-delig multitimbraal
- 2 digitale effecten op elk van de 4 lagen
- 4-track, 64-staps poly-sequencer, met controle over de lengte van de gate, ratcheting en nog wat meer
- 16 of 24-stemmige polyfonie

Wat de prijs zal zijn heb ik niet direct gevonden.


 
Last edited by a moderator:
Zou ik heel erg mee opletten,en eerst een deadline voor levering EN op een pro-forma factuur bekomen.
Het melden en interesse hebben wilt nog niet zeggen kopen.En ik moet wel eerst een pak demo's horen vooraleer ik nog iets koop.En het overlapt al een deel van mijn UVI PPG banken.Maar zo te horen is er een pak meer dan PPG in de synth.
 
behringer blijft ook maar kopieëren 🤬 weer lekker origineel Uli
Wat heeft deze aankondiging met Behringer te maken?
Dat ie alles copieert weten we ondertussen al een tijdje,niks nieuws op dat vlak.
 
zuur valt mee. echt vooral duur en lelijk
 
Is dit geen synth voor lui die de pop sounds van de jaren tachtig willen?
Misschien wel. Ik ben zelf vooral benieuwd wat 'ie kan als je de geluiden smerig maakt met filter en veel resonance en evt wat drive erop (als dat kan). Die mix van analoog en digitaal. We komen inmiddels om in de standaard subtractieve blok/zaag/driehoek vco synths dus daar zo'n wavetable/sample based jekkel neerzetten geeft het wel een heel ander palet aan geluiden. Maar dat staat en valt natuurlijk bij hoe goed de filters etc zijn, want dat vind ik in de Prophet X bijvoorbeeld erg tegenvallen ondanks dat die ook combinatie digitaal-analoog heeft. Meer demo's dus!
 
Misschien wel. Ik ben zelf vooral benieuwd wat 'ie kan als je de geluiden smerig maakt met filter en veel resonance en evt wat drive erop (als dat kan). Die mix van analoog en digitaal. We komen inmiddels om in de standaard subtractieve blok/zaag/driehoek vco synths dus daar zo'n wavetable/sample based jekkel neerzetten geeft het wel een heel ander palet aan geluiden. Maar dat staat en valt natuurlijk bij hoe goed de filters etc zijn, want dat vind ik in de Prophet X bijvoorbeeld erg tegenvallen ondanks dat die ook combinatie digitaal-analoog heeft. Meer demo's dus!
Met de OB-X8 zit je dan goed.Dat is een bak vo l filter.
 
Het analoge filter komt na het multimode filter in de signaalketen, als ik goed heb opgelet. Dat is mooi want dan is er geen omzetting naar digitaal meer nodig, zoals bij de Quantum. Op het paneel staat hij ervoor.

@sKeLeTvM Ik houd gewoon van dat oude PPG-geluid, net als Bob van Groove Synthesis. Dat wil ik terughoren in een synthesizer die de wavetables van de oude PPG gebruikt.

Ik heb net de demo van Sonicstate gezien met de PPG Wave 2.3 ernaast en voor zover te horen op mijn computerluidsprekers benadert de 3rd Wave de Wave 2.3 behoorlijk goed! Leuk om de enthousiaste en trotse ontwerper aan het woord te horen en te zien. De prijs leek me hoog maar nu ik de demo heb gezien, denk ik dat die billijk is.
 
@sKeLeTvM Ik houd gewoon van dat oude PPG-geluid, net als Bob van Groove Synthesis. Dat wil ik terughoren in een synthesizer die de wavetables van de oude PPG gebruikt.
De reden waardoor ik destijds mijn 2.3 verkocht was dat je, of beter ik op een punt kwam waar ik in elke klank dat PPG-achtige bell geluid terug hoorde. Gek werd ik er van. Nu moet ik zeggen dat het hier al een behoorlijk stuk minder is als ik bovenstaande snippets hoor. Verder ook duidelijk dat de env's behoorlijk kunnen bijten! Klinkt in elk geval een pak aggresiever dan de Waldorf M. Ik was zeker fan van het eerste moment, maar vind 'm zoals eerder gezegd ook te duur. Ik laat de waardevermindering graag aan anderen en dus in elk geval op m'n tweedehandslijstje voor de toekomst. Kwestie van 3-5 jaar geduld. Ik kocht recent een splinternieuwe Kyra voor een pak minder dan de helft van de initiële nieuwwaarde. Dat bedoel ik dus. Zal hier niet anders zijn.
 
^
En wat gaat die hier dan wel niet kosten,tzal tegen de 4k zijn allicht...
 
daar is ie wle te lelijk voor dan helaas. en na wat meer gehoord te hebben ben ik toch niet extreem enthousiast meer, gas weg verdorie.
dan maar nog een gitaar
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik was zeker fan van het eerste moment, maar vind 'm zoals eerder gezegd ook te duur. Ik laat de waardevermindering graag aan anderen en dus in elk geval op m'n tweedehandslijstje voor de toekomst. Kwestie van 3-5 jaar geduld. Ik kocht recent een splinternieuwe Kyra voor een pak minder dan de helft van de initiële nieuwwaarde. Dat bedoel ik dus. Zal hier niet anders zijn.
Ik koop vanwege de prijs en het geringe risico het meeste tweedehands, maar sommige synths worden maar niet aangeboden, zoals de Sequential Pro 3 Special Edition. Daardoor heb ik lang genoeg over de aanschaf kunnen nadenken om tot de conclusie te komen dat ik die niet echt nodig heb. Ik ben sinds vorig jaar kritisch geworden op wat ik nog wil aanschaffen. Er staan nu een aantal instrumenten in de muziekkamer die geen uniek geluid of mogelijkheden hebben. Als ik ze niet had gekocht, had ik dezelfde producties met andere instrumenten kunnen maken.
 
Back
Top