Aankondiging Springrelease Studiolics & Synthforum

BasZiePee

Stamgast
Lid sinds
17 oktober 2004
Berichten
128
Locatie
Den Haag
Hij is er! Dankzij @Roonan , @tragmadat ,@Djgeniusd en @barend en een klein beetje van ons zelf in de vorm van 3 tracks omdat we zelf ook met de billen bloot moeten.

Op Apple Music, Youtube en een aantal ander streamers reeds te beluisteren. Spotify duurt doorgaans een dag of wat langer.

Wij zijn trots op de bovengenoemde artiesten én synthforumleden die deze eerste release op ons nieuwe label mogelijk hebben gemaakt. Bedankt voor jullie vertrouwen en het geduld.
wij hebben er al met gepaste trots van genoten met een biertje en we hopen dat we jullie stiekem een beetje hebben aangestoken om voor de zomerrelease met zomerse, gezellige en warme tracks op de proppen te komen!

Zoek op Studiolics Collabs, Syntforum Springrelease binnen de grote streamers.
 
Last edited by a moderator:
Toffe release! Klinkt allemaal goed :). Wat ik me afvraag, hoe zit het met de naam Studiolics Collabs en waarom staat die bij elke track? Zijn dit allemaal samenwerkingen?
 
Dat heeft met de Distributie te maken. Omdat het een ‘various artist’ album is.
Het zijn geen samenwerkingen op productieniveau ( dat zou zomaar kunnen komen natuurlijk.. misschien zijn er uit de SF Collapril bijvoorbeeld!?…) maar samenwerking als album. Dus het is niet 1 artiest. Zie het als ‘Studiolics in samenwerking met SF’ of ‘Studiolics en Synthforum presenteren:’
Dat was de opzet en het idee achter deze en de hopelijk volgende release(s) ism Synthforum leden. Binnenkort komt de oproep voor de zomer!
 
Ik vind dat eerlijk gezegd wat vreemd staan, nu lijkt het namelijk wel bij elk nummer dat het samen met Studiolics gemaakt is.
 
Studiolics zo vernoemen als uitvoerend artiest is idd niet echt chic nee. Dit heeft niets met distributie te maken, dit is bewust zo gedaan.
 
Het is toch een samenwerking tussen leden en Studiolics en Synthforum? Eigenlijk had er ook overal 'SF' moeten staan.. ;)

Veel interessanter vind ik de markering 'explicit' bij 'I found peace'. Voor welke griezeligheid moeten onze tere zielen beschermd worden?
 
Het is toch een samenwerking tussen leden en Studiolics en Synthforum? Eigenlijk had er ook overal 'SF' moeten staan.. ;)

Veel interessanter vind ik de markering 'explicit' bij 'I found peace'. Voor welke griezeligheid moeten onze tere zielen beschermd worden?
Ja dat is een foutje, dat is reeds aangepast. Dat duurt soms een dag voordat dat doorkomt
 
Studiolics zo vernoemen als uitvoerend artiest is idd niet echt chic nee. Dit heeft niets met distributie te maken, dit is bewust zo gedaan.
Dit is inderdaad bewust zo gedaan. Dit heeft wel degelijk met de ( wijze van) distributie te maken. Aangezien de distributeur het fenomeen ‘various artists’ op dit moment niet ondersteund is dit hoe we het doen nu. Wij hebben er voor gekozen dat de artiest zelf een vernoeming krijgt, en niet Synthforum. Die staat namelijk in de albumtitel.
Wij hebben gekozen om 1 ‘artiest’ te maken die Studiolics Collabs heet. Hier kunnen we de ( hopelijk ook toekomstige) Synthforum releases bij onderbrengen maar ook andere mogelijke samenwerkingen.
Vanaf het begin ben ik , zijn wij, altijd zo transparant mogelijk geweest over de compilatie, de samenwerking, onze intenties en wat het voor alle partijen oplevert:
voor ons als Studiolics : behalve het plezier om Synthforum muzikanten te mogen presenteren, het vertrouwen te krijgen van die artiesten, (nog) niets. sterker nog, het kost ons geld. dat heet investeren. Muziek distribueren kost geld. accounts bij distributiemaatschappijen kosten geld. Als startend label hebben wij natuurlijk helemaal zelf gekozen om hierin te investeren maar hebben geen tonnen op de bank van een rijke oom om voor elke artiest, waarvan we op dit moment nog niet weten of het succesvol gaat worden, een distrubutieaccount op te zetten. Dat hopen we in de toekomst natuurlijk wel te kunnen doen. ik weet niet of je zelf wel eens bezig bent geweest met dit soort dingen, misschien heb je zelf een label of zit je bij een label , dan kunnen we misschien nog wat van je leren!

Voor de artiesten die tot nu toe mee hebben gedaan: onder andere een plek op alle grote streamingsdiensten, en de contractuele belofte dat alle opbrengsten op het moment dat wij uit de kosten zijn ( mocht je die willen weten, nodig ik je uit om mij even te bellen. Mijn nummer wil ik je dan geven in een PM dat vind ik namelijk niet chique om die in een open forum te bespreken) de opbrengsten uit de streams voor de artiesten zijn, zonder dat wij daar iets van vangen. Dat staat in de contracten die de artiesten onafhankelijk van ons hebben ontvangen.

Waarom doen wij dat zo? omdat wij een startend label zijn en wars zijn van grote profiterende platenlabels waar de artiesten vaak berooid achterblijven na een succesvolle plaat gemaakt te hebben. Je comment komt wat achterdochtig over en dat vind ik jammer.
Wij leren op het moment een hoop. Van opbouwende feedback op dit forum, van fouten maken, van keuzes maken, deze samenwerkingen, muzikanten spreken, toffe tracks luisteren, minder toffe tracks luisteren, verzin het maar.
Maar we zijn en blijven wel een label. een winkel. dat betekend dat ook wij proberen in de toekomst een inkomen te kunnen genereren uit al onze muzikale activiteiten. Ik hoop dat je dat begrijpt. jij gaat ook niet voor niets naar de baas toch? en als je eigen baas bent moet je het helemaal snappen. Ik durf ook best met droge ogen te beweren dat wij daar vanaf de eerste oproep helder over zijn geweest. Het mes snijdt nu nog niet, maar het moet aan 2 kanten gaan snijden.

Goed, genoeg gelul.
maar ik voelde de behoefte deze even uit te leggen.
ik hoop dat je onze goede bedoelingen snapt. Mocht je nog vragen of tips hebben, nogmaals. bel mij, of doe ff een PM.

enne..Heb je toevallig nog een leuk plaatje liggen voor onze Summer-Release?

Die komt dan wel onder Studiolics Collabs.:D
 
Wij hebben gekozen om 1 ‘artiest’ te maken die Studiolics Collabs heet. Hier kunnen we de ( hopelijk ook toekomstige) Synthforum releases bij onderbrengen maar ook andere mogelijke samenwerkingen.
Vanaf het begin ben ik , zijn wij, altijd zo transparant mogelijk geweest over de compilatie, de samenwerking, onze intenties en wat het voor alle partijen oplevert:
voor ons als Studiolics : behalve het plezier om Synthforum muzikanten te mogen presenteren, het vertrouwen te krijgen van die artiesten, (nog) niets. sterker nog, het kost ons geld. dat heet investeren.
Niet om lullig te doen, maar het klinkt allemaal wel heel erg zwaar, met investeren enzo, voor zo’n €30 per jaar heb ik 2 artiesten op Distrokid met unlimited releases op alle platformen. Ik denk dan ook dat de 1 naam keuze voortkomt uit de pakketten die dit soort diensten aanbieden.

Hartstikke leuk initiatief enzo hoor, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt vind ik toch wel bijzonder.
 
Niet om lullig te doen, maar het klinkt allemaal wel heel erg zwaar, met investeren enzo, voor zo’n €30 per jaar heb ik 2 artiesten op Distrokid met unlimited releases op alle platformen. Ik denk dan ook dat de 1 naam keuze voortkomt uit de pakketten die dit soort diensten aanbieden.

Hartstikke leuk initiatief enzo hoor, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt vind ik toch wel bijzonder.
Misschien leg ik te graag dingen uit. Stoor je er niet aan…
Wie heeft het over 2 artiesten bij ons label? Voor een label ben je met 2 artiesten nou eenmaal niet klaar.
 
Als je het leuk vind en het lijkt je wat, vinden we het heel tof als je mee doet, als het niets voor je is dan is dat ook helemaal goed toch?
 
Ik neem aan dat de 40 cent die dit project in streams op gaat leveren heus wel eerlijk verdeeld zal worden, dus relax. Als dit wurgcontract teveel is kun je altijd nog zelf je muziek gratis via distrokid oid aan de man brengen.
 
Ik begrijp nog steeds niet waarom ik in dit draadje beschimpende reacties lees op een leuk initiatief voor en door leden waar we als forumleiding voor de volle honderd procent achter staan. Zo kun je elk initiatief vanachter je toetsenbord de grond in boren. Dat is niet moeilijk en iedereen kan het. Waar het om gaat is dat er leden zijn die de moeite nemen iets te ondernemen. Je hoeft daar niets mee te doen als je niet wilt. Zelfs reageren is geen verplichting.
 
Ik begrijp nog steeds niet waarom ik in dit draadje beschimpende reacties lees op een leuk initiatief voor en door leden waar we als forumleiding voor de volle honderd procent achter staan. Zo kun je elk initiatief vanachter je toetsenbord de grond in boren. Dat is niet moeilijk en iedereen kan het. Waar het om gaat is dat er leden zijn die de moeite nemen iets te ondernemen. Je hoeft daar niets mee te doen als je niet wilt. Zelfs reageren is geen verplichting.

Inderdaad wat negatieve vibes hier die vooral zijn toegespitst op de zakelijk kant in plaats van op de muziek, waar het eigenlijk om zou moeten draaien wat mij betreft. Het is een mooi initiatief.
 
Klinkt goed! Mooi artwork ook...
 
Back
Top