Engelstalige verkopers op marktplaats.nl

Mbt z'n dertienjarig lidmaatschap bij MP, het kan toch een gekraakt account zijn?
Klopt, daarom kijk ik ook naar recente ervaringen. Daar staan gewoon meer ervaringen bij, ook in categorieën die met muziek/instrumenten te maken hebben. Dus dat zit denk ik wel goed. Een gekraakt account kan nooit lang actief blijven volgens mij. Ook zie je dan soms compleet andere categorieën ertussen staan.

Ik vind het op zich ook niet direct verdacht als iemand Engels spreekt, maar het viel me ineens op dat vrijwel alle advertenties die ik bekeek ineens Engelstalig waren. Ik dacht; niet dat er ineens een invasie is van bots of oplichters ofzo uit het buitenland :p Dus wou hier even checken.

Heb intussen een deal rond :) De verkoper lijkt niet heel veel haast te hebben met de verkoop, reageert soms een hele poos niet. Op zich ook alleen maar een goed teken denk ik, want oplichters proberen zo snel mogelijk je geld af te troggelen..
 
Ik heb in het verleden het nodige via marktplaats.nl verkocht. Altijd zette ik in de advertentie erbij dat geïnteresseerden me mochten bellen als ze meer informatie zouden willen ontvangen. Dat heeft weinig te maken met tyre kicking of snel van mijn aanbod af willen, en alles met een beetje extra service en vertrouwen bieden aan een potentiële koper. Ik verbaas dan ook een beetje me over woorden als "onzin" en "direct afwimpelen". Ik moet er wel bij schrijven dat ik de optie tot bieden nooit had aanstaan, en dat ik op vragen als "wat is je uiterste prijs?" nooit reageerde.
Nou ja, als iemand even wil bellen om te checken dat ik echt besta dan vind ik het wel prima, verdere vragen/foto's kunnen via de chat. Ik heb geen tijd/zin om te videobellen met randoms voor een verhoor of ik wel niet echt een oplichter ben die malafide waar verkoopt, dus tenzij ik echt heel erg omhoog zit met een verkoop wacht ik wel tot iemand gewoon zegt dat 'ie het wil hebben en het komt ophalen of het mij op laat sturen. In mijn ervaring heb je meer aan doorpakkers dan twijfelaars, deal veel sneller gesloten met veel minder gezeur en vaak nog voor een betere prijs ook.
 
Laatst gewijzigd:
Juist een videocall duurt één minuut.. Maar prima dat er mensen zijn met principes. Ik heb die ook. :)

Oh.. en ik vraag echt niet om een filmpje bij iedereen. Mensen met een goede feedback en waar ik een goed gevoel bij heb is zoiets niet nodig. Maar ik begreep van de TS dat ie twijfelt en een soort voorgevoel heeft.
Voor mij heeft het een aantal keren goed gewerkt en twijfel weggenomen. En als je het gewoon simpel en eerlijk uitlegt wat je twijfel is, is er totaal geen probleem.
Zelfs hier op SF. Iemand die met foto's van een ander aan de haal was gegaan, een ellen lange discussie omdat ik het afwimpelde. Een video of zelfs foto's was geen optie bij hem. Als mensen moeilijk doen dan klopt er gewoon iets niet.
Uiteindelijk heb ik bij toeval de maker van de foto's die hij gebruikte op Ebay aangetroffen. En die persoon was behoorlijk geschrokken van het verhaal en maakte met alle liefde een video van het apparaat. Zo kan het dus ook. :)
 
Laatst gewijzigd:
In mijn ervaring heb je meer aan doorpakkers dan twijfelaars, deal veel sneller gesloten met veel minder gezeur en vaak nog voor een betere prijs ook.

Zeker mee eens. In mijn optiek zit hem dat echter niet in het genoegen nemen met de beschikbare informatie, terwijl er nog wel vragen zijn. Anyway, persoonlijke voorkeur denk ik.
 
Ik heb in het verleden het nodige via marktplaats.nl verkocht. Altijd zette ik in de advertentie erbij dat geïnteresseerden me mochten bellen als ze meer informatie zouden willen ontvangen. Dat heeft weinig te maken met tyre kicking of snel van mijn aanbod af willen, en alles met een beetje extra service en vertrouwen bieden aan een potentiële koper. Ik verbaas dan ook een beetje me over woorden als "onzin" en "direct afwimpelen". Ik moet er wel bij schrijven dat ik de optie tot bieden nooit had aanstaan, en dat ik op vragen als "wat is je uiterste prijs?" nooit reageerde.

Tire-kicking is toepasbaar op de kopers die willen bellen ,niet op een verkoper die niet wenst gebelt te worden,je draait het om dus ..

Idem met 'onzin' ,dat gaat over heel iets anders dan waaraan jij het voor toepast,met name verkopers die niet lastig gevallen willen worden door zeveraars.

Optie bellen meteen aanbieden is heel iets anders dan een opdringende aap die wil bellen voor 1 of andere reden,meestal afbieden,al zijn er uitzonderingen.

Niet iedereen is ook niet zomaar telefonisch bereikbaar (wil of kan lastig gevallen worden),is ook rekening mee te houden.
 
je draait het om dus
Nope. Lees m'n post nog eens. Als kopers meer informatie willen, heeft dat weinig met tyre kicking te maken.

Idem met 'onzin' ,dat gaat over heel iets anders dan waaraan jij het voor toepast,met name verkopers die niet lastig gevallen willen worden door zeveraars.

Zo had ik het ook gelezen. Prima hoor dat je als verkoper niet gebeld wilt worden. Maar om het "onzin" te noemen dat er verkopers zijn die bereid zullen zijn om telefonisch wat vragen te beantwoorden is onzin.
 
Juist een videocall duurt één minuut.. :)
Op het moment dat je hem start misschien. Maar je moet een tijd afspreken, je moet in de buurt van het te verkopen object zijn, diegene moet dan ook daadwerkelijk op het afgesproken moment bellen, dan is het maar afwachten hoe zo'n gesprek verloopt, dan alsnog maar de vraag of 'ie het koopt of niet ... Ieder zijn meug, maar ik heb daar gewoon geen zin in. Als ik dat had gewild was ik wel verkoper in een winkel geworden.
 
Heb een keer een ontzettende zeikerd gehad. Telefoon stond met foto's op Marktplaats. "Mag ik een foto van de achterkant?" "Mag ik nog een foto van de voorkant, 45 graden, met de zon erop?" En zo bleef het nog wel even doorgaan. Normaal was ik allang afgehaakt, maar ik zou die vragen ook hebben willen stellen, maar doe het zelf nooit. Was er goed klaar mee, en wilde afhaken. Toen hij ineens akkoord ging. Kwam de telefoon ophalen. Jongen van 12 met z'n vader. Was z'n eerste telefoon en z'n vader had 'm geholpen met kopen. Was aandoenlijk en schaamde me een beetje voor m'n eigen moeilijke gedachten.
 
Wellicht nuttig om toe te voegen dat ik ondanks mijn ogenschijnlijk botte standpunten in deze draad over het algemeen een hele redelijke en vriendelijke verkoper ben :D Beantwoord alle serieuze berichten per ommegaande, ben bereid wat te onderhandelen, beantwoord vragen én stuur na ontvangst van de doekoe vrijwel altijd dezelfde dag het product nog op. Het moment tussen interesse tonen en het product op de mat is bij mij korter dan bij menige webwinkel. Wat zich vertaalt in inmiddels al meer dan 60x 5-sterren 'ervaringen' op MP. :mega:
 
Nope. Lees m'n post nog eens. Als kopers meer informatie willen, heeft dat weinig met tyre kicking te maken.
Uit het niets kan je dit niet voorspellen of het zo is ,inderdaad.

Doch,de ervaring leert dat dit meestal wel zo is indien er meteen gevraagd word te willen bellen terwijl men het allemaal ook via de chat doet.

Jij hebt die ervaring duidelijk dus niet (laatste maanden heb ik +/- 30 spullen gekocht/verkocht..)
 
Heb een keer een ontzettende zeikerd gehad. Telefoon stond met foto's op Marktplaats. "Mag ik een foto van de achterkant?" "Mag ik nog een foto van de voorkant, 45 graden, met de zon erop?" En zo bleef het nog wel even doorgaan. Normaal was ik allang afgehaakt, maar ik zou die vragen ook hebben willen stellen, maar doe het zelf nooit. Was er goed klaar mee, en wilde afhaken. Toen hij ineens akkoord ging. Kwam de telefoon ophalen. Jongen van 12 met z'n vader. Was z'n eerste telefoon en z'n vader had 'm geholpen met kopen. Was aandoenlijk en schaamde me een beetje voor m'n eigen moeilijke gedachten.
Dat is geen zeiker,die wil enkel de exacte informatie die hij wenst,meer niet.

Bewijs dat je niet noodzakelijk hoeft te bellen...

Wat hij had moeten doen die gast is jouw zeggen dat hij akkoord gaat met je prijs indien hij dit of dat kan zien en het in de verwachte staat is,resultaat is meestal dan dat jij meteen de nodige foto's maakt gezien je zijn verwachtingen al kent en dus weet dat je het makkelijk gaat kunnen verkopen aan deze persoon.

Sommige kopers stellen bepaalde eisen in welke staat een toestel voor hun moet zijn,iets waar bepaalde verkopers niet aan denken of voor hun van geen enkele waarde of belang heeft.

Zo zie je dan toestellen te koop 'in volledige nieuwstaat' of 'mint' terwijl dat helemaal niet zo is.
 
Ik had onlangs na een akkoord een foto gevraagd van het apparaat met een briefje ervoor waarop mn naam geschreven staat :D . Als het toestel een display heeft kan je ook altijd vragen of hij een foto maakt van het toestel met een preset waain je naam staat :okdan:
 
maar dan kan het nog steeds dat diegene wel het betreffende product voor de verkoop bezit maar dat hij na jouw betaling het alsnog niet verstuurt. Dan heb je in ieder geval een foto van het apparaat mét jouw naam erbij welke je aan je vrienden kunt laten zien....
 
maar dan kan het nog steeds dat diegene wel het betreffende product voor de verkoop bezit maar dat hij na jouw betaling het alsnog niet verstuurt. Dan heb je in ieder geval een foto van het apparaat mét jouw naam erbij welke je aan je vrienden kunt laten zien....

Ja maar als je dan betaalt via betaalverzoek heb je (2dehands of marktplaats dan eigenlijk)ook nog zijn gegevens om op terug te vallen. Dat dit dan in de praktijk ook wordt gebruikt bij oplichting door politie/rechtbank voor kleine bedragen weet ik niet .
 
maar dan kan het nog steeds dat diegene wel het betreffende product voor de verkoop bezit maar dat hij na jouw betaling het alsnog niet verstuurt. Dan heb je in ieder geval een foto van het apparaat mét jouw naam erbij welke je aan je vrienden kunt laten zien....
Ja,en dat veranderd er een telefoongesprek ook niet aan.

Zo ben ik eens gescamed geweest voor 50 euro en heb die gast 2 jaar lang liggen bellen om de maand,nadien opgegeven,maar niet uit depressie ofzo,gewoon vanop het werk die gast ongemakkelijk laten maken voor mijn 50euro,dus toch voor 50euro bezigheidsterapie gehad,vrij goedkoop eigenlijk.
 
Afgezien van een paar vervelende reacties op mijn santoor (indiase dulcimer) heb ik niets dan goede ervaringen met Engels sprekende personen op Marktplaats. Ik had het idee dat het steeds om dezelfde persoon ging. Ze zeurden namelijk in dezelfde bewoordingen over de vraagprijs.... die ik nooit zou krijgen. Toen de Engels sprekende klant het instrument kocht - hij wilde zelfs vooruit betalen maar dat sloeg ik af - voor iets meer dan de vraagprijs, heb ik dat aan die gast gemeld. Hij werd grof, maakte me uit voor een leugenaar en haalde Allah erbij om me te straffen. Tot op vandaag de dag klijk ik daarnaar uit.
 
Back
Top