Heritage Audio heeft een nieuw speeltje voor de gevoelige oortjes. De “HERCHILD 670/660” maar je moet wel gespaard hebben. Want deze compressor kost net geen 10.000 dollar. Van Stam Audio zijn er geruchten dat er een nieuwe versie komt “zoals die van UnderToneAudio Unfairchild “ deze zou alleen in de versie 670 beschikbaar zijn en zou 7k moeten kosten. Als je naar dit geluid opzoek bent omdat je een beetje fervent audiofile bent zijn dit toch wel mooie tijden want het origineel gaat op internet voor 80.000 euro als je hem daar voor krijgt.

 

Attachments

  • 0AA0E642-DB7A-40BB-B0F9-D518510A0561.jpeg
    0AA0E642-DB7A-40BB-B0F9-D518510A0561.jpeg
    145,5 KB · Bekeken: 12.713
Voor de kleine beurs is er ook een monoversie van 5400eu zag ik :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Ben dan wel benieuwd, wat maakt het zo speciaal dat het €10.000 kost (of als ik het goed begrijp €80.000 voor de oude versie). Klinkt je track of instrument echt zo veel beter dan een compressor van bijvoorbeeld €2.000?
 
Ben dan wel benieuwd, wat maakt het zo speciaal dat het €10.000 kost (of als ik het goed begrijp €80.000 voor de oude versie). Klinkt je track of instrument echt zo veel beter dan een compressor van bijvoorbeeld €2.000?
Ehh… tja het heeft een bepaalde toon . In de abbey road studio hebben ze een paar 660 gebruikt voor de Beatles. Ik zal kijken of ik een nummer kan bewerken met en zonder.
Wanneer je transformer sound wil of buizen sizzle is dit wel het gemakkelijkst dat vang je juist niet met IR curve. Meestal gebruiken ze compressors met transformers om een sound te shapen inplaats van eq. De maximale helderheid gaat dan verloren.
 
Ehh… tja het heeft een bepaalde toon . In de abbey road studio hebben ze een paar 660 gebruikt voor de Beatles. Ik zal kijken of ik een nummer kan bewerken met en zonder.
Wanneer je transformer sound wil of buizen sizzle is dit wel het gemakkelijkst dat vang je juist niet met IR curve. Meestal gebruiken ze compressors met transformers om een sound te shapen inplaats van eq. De maximale helderheid gaat dan verloren.
Als je dat wilt doen zou top zijn :)
 
[irrelevante side-remark]Als we de Behringer-geschiedenis extrapoleren is het niet meer dan logisch dat na een eigen chip-fab (CoolAudio)
er tzt ook een eigen tube-fab (helaas is de naam Warm Audio al bezet) te verwachten is om o.a. de niet-middle-of-the-road buis-types uit de 660/670 te kunnen maken, en er dus uit die kant ook 660/670 clones te verwachten zijn. Mogelijk wordt dit eerst voorafgegaan door een eigen versie van de VF14-buis om de Ulimann U47 microfoon te kunnen maken.[/irrelevante side-remark]

Back to topic, 'k volg het met interesse.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Jeetje, het gaat wel hard met die inflatie. Is dat nou moeilijk, zo'n compressor in elkaar smurfen?
 

Attachments

  • 1653288734954.png
    1653288734954.png
    1,3 MB · Bekeken: 172
Wel mooi die rack

(PS,verbruikt ook veel stroom denk ik die racks?)
 
Jeetje, het gaat wel hard met die inflatie. Is dat nou moeilijk, zo'n compressor in elkaar smurfen?
Ik ben een dual la2a aan het bouwen.
Zou stellen dat je wel wat electronica knowhow nodig hebt en moet weten wat je doet.
Ook omdat buizen op een hoog voltage werken.
De componenten zijn prijzig zoals de buizen (matched) en transformers bv.
Maar na assemblage zit er ook veel tijd in het afregelen.

De 660/670 van wat ik begrepen heb is niet zo speciaal kwa sound, zie Fairchild 660 & 670
Dus die prijs is meer om dat hij zo zeldzaam is.
Een 1176 of la2a vind je in veel studio's omdat die vrij veelzijdig zijn.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
[irrelevante side-remark]Als we de Behringer-geschiedenis extrapoleren is het niet meer dan logisch dat na een eigen chip-fab (CoolAudio)
er tzt ook een eigen tube-fab (helaas is de naam Warm Audio al bezet) te verwachten is om o.a. de niet-middle-of-the-road buis-types uit de 660/670 te kunnen maken, en er dus uit die kant ook 660/670 clones te verwachten zijn. Mogelijk wordt dit eerst voorafgegaan door een eigen versie van de VF14-buis om de Ulimann U47 microfoon te kunnen maken.[/irrelevante side-remark]

Back to topic, 'k volg het met interesse.
Toch niet irrelevant, ben toch wel benieuwd wat klarkteknik daar voor vraagt. Vf14 tube kan je wel na maken. Maar je krijgt nooit die astronomische compressie die de sound op een speciale wijze neutraliseert. Van 20hz tot 20khz
 
Toch niet irrelevant, ben toch wel benieuwd wat klarkteknik daar voor vraagt. Vf14 tube kan je wel na maken. Maar je krijgt nooit die astronomische compressie die de sound op een speciale wijze neutraliseert. Van 20hz tot 20khz

Ja geen idee of er daadwerkelijk een stortvloed aan Beh/KlarkT bebuisde apparaten in het verschiet ligt. Tot zover zijn meen ik alle apparaten-met-buis van Behringer met een gangbare dubbeltriode geweest, op medium supply voltage (starved plate), en al dan niet met achtergrondverlichting.

Een hoogspanningsvoeding is niet moeilijk, verder moeten ze voor de stap naar 'the real deal' dus wat extra types gaan voeren, alsook signaal-trafo activiteit uitbreiden.
Maar ik kan me zomaar voorstellen dat de markt-vs-moeite voor 660/670-clones niet interessant is voor dit bedrijf - anders gezegd: dan zijn er nog wel andere bestaande apparaten te clonen die ze sneller/meer opbrengst levert.
 
Maar je krijgt nooit die astronomische compressie die de sound op een speciale wijze neutraliseert. Van 20hz tot 20khz
Dat is niet correct.
Een 670 gaat niet boven de 15KHZ bij 1db

zie: Advanced Audio - Fairchild 670

Maar je kunt natuurlijk wel de highs pre compressie boosten om to een goede response the krijgen.
 
Dat is niet correct.
Een 670 gaat niet boven de 15KHZ bij 1db

zie: Advanced Audio - Fairchild 670

Maar je kunt natuurlijk wel de highs pre compressie boosten om to een goede response the krijgen.
Ik had het hier over de vf14 buis. Sorry en verwarrend dat ik daar op in ging
 
Maar je krijgt nooit die astronomische compressie die de sound op een speciale wijze neutraliseert. Van 20hz tot 20khz
dit is gecompresste lucht toch
 
dit is gecompresste lucht toch
Jeb..

themotion 1 is met compressor sa670 let daarbij op de scherpe gitaar vergeleken met de nummer 2 mp3
themotion 2 is zonder compressor

luister naar het originele nummer ... the den... The Motions ga naar het concert wanneer ze in Nederland zijn. ...wanneer weet ik niet... erg coole band..
 

Attachments

  • themotios1.mp3
    6,9 MB
  • themotios2.mp3
    2,7 MB
Laatst gewijzigd:
Back
Top