Optreden in Parijs: dit heb ik ervan geleerd

Optreden in Parijs: dit heb ik ervan geleerd

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
bombario heeft een nieuwe Bit gepost:

Optreden in Parijs: dit heb ik ervan geleerd - "Wil je binnenkort optreden in Parijs?" Mijn antwoordde luidde direct: OUI!

"Wil je binnenkort optreden in Parijs?" Over die vraag van mijn platenlabel hoefde ik niet lang na te denken. OUI!

Zo kwam het dat in onlangs - na 15 jaar - weer op het podium stond met mijn eigen muziek. In deze aflevering deel ik mijn ervaringen. En hoor je wat een dronken Française mijn minderjarige zoon in het oor fluisterde. Ou la la! 😉


Lees hier meer...
 
leuk! un beau compte rendu de cette belle expérience...
 
Laatst gewijzigd:
Leuke podcast Rutger, het enthousiasmee spat er vanaf!
Het is wel duidelijk dat je meer wilt optreden.:)
Als ik je was dan zou ik me over welke gebaartjes wel of niet me niet zo druk maken, als je zelf lekker gaat op je muziek en je staat te springen of je publiek gaat uit z'n dak dan reageer je erop en zo gaat het vanzelf en is het echt en dat voelt het publiek ook, kan me voorstellen dat dit tijdens de eerste keer ook even wennen is.
Over de gehoorbescherming; je hebt oordopjes die een bepaald aantal db filteren en indertijd kregen wij voor op het werk op maat gegoten oordopjes dus voor ieder persoonlijk maar da's wel aan de prijs.
 
Het is wel duidelijk dat je meer wilt optreden.:)
Absoluut, maar ik kom er nog niet echt tussen. Het aanbod is groot en ze kennen me niet meer.

Ik heb wel de nodige contacten en vorige week contact gezocht met een lokale entertainmentjournalist. Die heeft me vrijdag geïnterviewd en hij vindt mijn muziek echt goed. Daarom gaat hij ook voor me lobbyen in zijn netwerk. Hopelijk rolt daar wat uit.

Nog even over de podcast. Ik liep laatst door een pretpark en hoorde fraaie filmmuziek. Dat heeft iemand gecomponeerd, bedacht ik opeens, en eenmaal thuisgekomen heb ik gegoogeld. Lang verhaal kort: hij is mijn komende gast voor de podcast. Leuk man 😁
 
Nog even over de podcast. Ik liep laatst door een pretpark en hoorde fraaie filmmuziek. Dat heeft iemand gecomponeerd, bedacht ik opeens, en eenmaal thuisgekomen heb ik gegoogeld. Lang verhaal kort: hij is mijn komende gast voor de podcast. Leuk man 😁
Da's mooi dat je op die manier mensen spreekt die je anders nooit zou tegenkomen.
Je weet maar nooit of daar dan weer iets uitkomt, een leuk contact ofzo waardoor je je netwerk weer uitbreidt of wat anders?
Als je daardoor op een leuk spoor komt van het een of ander post het dan ff, altijd leuk om te lezen.
 
Da's mooi dat je op die manier mensen spreekt die je anders nooit zou tegenkomen.
Dat is het ook. Ik kreeg vorige week het telefoonnummer van een onbekende door, in verband met een lokaal festival. Ik bellen, blijkt hij ook bij Paradiso te werken. Ik meteen: "Daar wil ik ook wel optreden hoor!" 😁 Hij heeft nog niet gereageerd, maar ik heb meteen mijn Presskit gestuurd en hij kent mijn naam nu. Blijven zaaien en wie weet wat er ooit uitrolt, ik heb geen haast.
 
blijkt hij ook bij Paradiso te werken. Ik meteen: "Daar wil ik ook wel optreden hoor!" 😁

Dat is best een leuk zaaltje.

:D

We komen wel kijken als het je lukt. :) Lang, lang geleden dat ik er voor het laatst was. Slipknot, denk ik.
 
ik heb de podcast net geluisterd, dat doe je goed zeg, wat een enthousiaste manier van vertellen. Leuk om je zo enthousiast te horen over live optreden, je besteedt er veel tijd aan om het allemaal uit te werken voor je live set dus mooi dat het zo goed bevallen is!
 
Leuke & handige aflevering.
 
Absoluut, maar ik kom er nog niet echt tussen. Het aanbod is groot en ze kennen me niet meer.

Ik heb wel de nodige contacten en vorige week contact gezocht met een lokale entertainmentjournalist. Die heeft me vrijdag geïnterviewd en hij vindt mijn muziek echt goed. Daarom gaat hij ook voor me lobbyen in zijn netwerk. Hopelijk rolt daar wat uit.

Nog even over de podcast. Ik liep laatst door een pretpark en hoorde fraaie filmmuziek. Dat heeft iemand gecomponeerd, bedacht ik opeens, en eenmaal thuisgekomen heb ik gegoogeld. Lang verhaal kort: hij is mijn komende gast voor de podcast. Leuk man 😁

Een tip of meer reality check die ik onlangs opving om exposure te krijgen is dat het tegenwoordig toch gaat om een goedgevuld instagram account met veel shorts van je livesets/gigs en dan met name hoe het publiek hierop reageert.

Op zich snap ik het wel, promoters hebben geen tijd om uitgebreid naar hele mixes te luisteren en zo’n korte short geeft dan een goede indruk. Aan de andere kant moet je daar maar net zin in hebben natuurlijk.
 
Een tip of meer reality check die ik onlangs opving om exposure te krijgen is dat het tegenwoordig toch gaat om een goedgevuld instagram account met veel shorts van je livesets/gigs en dan met name hoe het publiek hierop reageert.
Klopt, dat zal zeker helpen. Maarrrrrrrrr.... ik kan wel iets en ben geen inwisselbare DJ 😉 Dat probeer ik althans niet te zijn. Daarom ben ik blij dat de eerste show meteen zo goed uitpakte. Als ik moet gaan leuren met mijn muziek of in competitiestrijdjes verwikkeld raak, haak ik af. Dat is niet wat ik wil.

Om dezelfde reden maak ik ook echt wat ik goed vind en volg ik geen trends. Als je me wilt boeken krijg je mijn sound en ik heb geduld. Dat de eerste show meteen zo goed uitpakte, is daarin een bevestiging. Ik weet waar ik heen wil en met mijn 44 jaar heb ik wel iets van rust gevonden. Ik hoop daarom vooral dat ik de juiste mensen ontmoet en dat het balletje daarna gaat rollen. Maar ook niet teveel hoor. Met een leuke gig per maand ben ik al dik tevreden 👍
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top