4MB of 1MB 30-pin 70ns non-parity SIMM voor ASR10

Status
Please reply by conversation.

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo,


Heeft iemand misschien nog 30 pin SIMM liggen voor in mijn ASR10?
Volgens de handleiding moeten er 8 chips op zitten (niet 9), non-parity.
Er kan 1 MB en 4MB in (vier stuks in totaal)
Verder las ik ergens dat er 70ns zou werken.

Hopelijk heeft iemand wat.
Ik vermoed dat mijn ASR10 foutmeldingen geeft die met RAM te maken hebben.

thx!
 
Liefst 4x4MB maar 4x1MB is ook goed.
Ik weet niet zeker of de machine ook werkt met 2 slots in gebruik.
In dat geval zou 2x1MB of 2x4MB ook al wat zijn.

Ik heb er nu 4x4MB in zitten maar wil checken of de foutmeldingen werkelijk met het RAM te maken hebben.
En deze die er nu in zitten dus niet goed zijn.
 
Je zou anders ook 2 stuks kunnen nemen en een in bank 1 en een andere in bank 3. Ik heb een zak met die 30 pins,. alleen bestaan er ook 256KB. Dat moet ik gaan kijken of een setje heb van 4 stuks.
 
Ik zal eens kijken met bank 1 en 3.
Ik heb volgens mij nu twee verschillende setjes erin zitten.
Beide 4MB maar niet beide hetzelfde merk of chipset.
 
Ik heb inmiddels 4 x 1 MB gevonden en de sampler werkt sinds dat erin zit vlekkeloos dus ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat de RAM chips die erin zaten incorrect waren.

Als iemand nog 4MB moduels heeft liggen dan hou ik me aanbevolen.
De urgentie is niet hoog maar ik zou er voor die paar keer dat ik boven de 4MB uitkom toch erg happy mee zijn.


Dank voor het meedenken @marcuuu !
 
Geen dank

Heb net even gekeken voor 30 pins en heb een hele zak. Heel veel hebben 3 chips en de cijfers eindigen op 11000. Paar met 2 of 3 chips eindigen de cijfers op 44000. Heb ook een aantal met 9 chips. Met 8 zitten er niet tussen. Heb nog wel het oude geheugen van m'n mpc 2 x 4mb die wil ik bewaren.. Zie het niet zitten om die mpc als test machine te gebruiken.

Op ebay kosten 4 mb's ook niet zoveel denk.
 
Ik kan overigens bevestigen dat het wel degelijk uitmaakt hoeveel chips/componenten er op zo'n RAM-module zitten, want Ensoniq is daar extreem eenkennig in. Ik heb ooit eens op eBay RAM chips gekocht voor de TS-10 met 4 van die chips erop, en ondanks dat die qua spec 100% overeen kwam met het gevraagde in de manual en ook door de TS-10 werd herkend en gebruikt, kreeg ik allerlei rare glitches in patches met in het RAM geladen samples erin.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top