KORG Wavestate andreos

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.577
Locatie
Europa
Hola Musicfriends,

Ik wil een KORG wavestate kopen,wie heeft er ervaring mee,en is dit een goede beslissing.
Ik ga geen extreme geluiden gebruiken maar zo te zien zitten hier mooie dingen bij,ook fijn een stukje keyboard.

Groeten van Andreos,:)
 
Als je in de zoek functie wavestate invult zal je wel wat artikelen vinden.Zeker ons lid quifster heeft er heel wat over geschreven.
 
Dank voor je bericht.
Ik heb zat plugins,en wilde dit keer hier voor gaan lekker aan de knopjes draaien:D

Groeten van Andreos:)
Ik vermoed dat Harry Turtle will zeggen: bekijk de demo van de plug-in, en als deze je aanstaat, weet je exact wat je te wachten staat, maar dan met een doos errond.
 
fijn een stukje keyboard.
Hallo Andreas. Ik heb hem korte tijd gehad maar ben op het keyboard totaal afgeknapt (een van de slechtste die ik ooit bespeeld heb). Vond hem wel enigszins bruikbaar als module (die dan wel weer relatief veel plaats inneemt). Erg leuk is dat je je eigen samples kunt invoeren (via software). Al met al heb ik hem zelf snel weer verkocht. De plug-in is m.i. interessant (er).
 
Ik heb zelf geen ervaring met de Wavestate, maar lees idd vaker dat het klavier echt ruk is, dus net als (veel?) anderen hoop ik nog steeds op een desktopversie, wellicht ter vervanging van mijn OG Wavestation.
 
De kwaliteit van het keyboard laat inderdaad te wensen over. Persoonlijk vind ik het echter prettig om in real time iets te kunnen spelen zonder meteen meerdere apparaten nodig te hebben.
De mogelijkheden van de Wavestate zijn bijna eindeloos, zeker als je je eigen samples gaat gebruiken. Over de sound ben ik erg tevreden (zie ook talloze voorbeelden op YouTube). Let wel: de interface is nogal ongebruikelijk en in sommige gevallen ronduit onlogisch. De synth programmeren is dus minder intuitief dan een doorsnee substractieve synth. Ik heb heel veel gehad aan de videos van forumlid Quifster.
De wavestate native plug-in ziet er erg overzichtelijk uit, waarschijnlijk beter dan de hardware. Persoonlijk vind ik een hardware synth echter veel insprirerender om mee te werken.
 
maar lees idd vaker dat het klavier echt ruk is,
En al zou het keyboard ruk zijn, dan kun je het nog steeds aan een masterklavier (mét aftertouch natuurlijk) aansluiten.
en de Wavestate als edit-slave gebruiken.:):okdan:
 
Ik heb zat plugins,en wilde dit keer hier voor gaan lekker aan de knopjes draaien:D

Als de berichten over het klavier kloppen, en je overweegt een masterklavier.. waarom sowieso niet een midi-controller overwegen? Kan je ook lekker knopjes draaien met die andere plug-ins.
 
probeer de plugin eerst eens

zoals Harry zegt: je kan eerst de VST demo versie proberen op je computer, dan heb je iig een idee qua sounds.. En bevallen die, dan koop je daarna de hardware synth versie....
 
En al zou het keyboard ruk zijn, dan kun je het nog steeds aan een masterklavier (mét aftertouch natuurlijk) aansluiten.
en de Wavestate als edit-slave gebruiken.:):okdan:
Dat is wat ik ook doe natuurlijk.
 
zoals Harry zegt: je kan eerst de VST demo versie proberen op je computer, dan heb je iig een idee qua sounds.. En bevallen die, dan koop je daarna de hardware synth versie....
Goed idee.dank je.
 
Dat is wat ik ook doe natuurlijk.
ja, dat is the way to go inderdaad.

het keyboard is leuk om je sounds mee te ontwikkelen, maar voor serieus speelwerk moet je een ander keyboard gebruiken, sowieso is drie octaven veel te weinig, maar de kwaliteit van de keys is ook niet bepaald goed te noemen. Maar met een extern keyboard los je dat zo op natuurlijk, de prijs is er ook naar, daar kun je geen high quality aluminium fatar based keyboard voor verwachten.
 
ja, dat is the way to go inderdaad.

het keyboard is leuk om je sounds mee te ontwikkelen, maar voor serieus speelwerk moet je een ander keyboard gebruiken, sowieso is drie octaven veel te weinig, maar de kwaliteit van de keys is ook niet bepaald goed te noemen. Maar met een extern keyboard los je dat zo op natuurlijk, de prijs is er ook naar, daar kun je geen high quality aluminium fatar based keyboard voor verwachten.
Hola Quifster,

Het gaat via mijn motif ES workstation ,echt pianoklavier en aanslag.
En ik heb ook nog een KORG pax4/en een yamaha mod maar dat is minder.
Ik heb ook alles geluisterd en het is een mooie aanvulling in mijn studio,

Groeten van Andreos :)
 
Als de berichten over het klavier kloppen, en je overweegt een masterklavier.. waarom sowieso niet een midi-controller overwegen? Kan je ook lekker knopjes draaien met die andere plug-ins.
Halo stoter,
ik heb al een masterklavier ,3 zelfs,dus dat gaat het worden.

dank voor het mee denken :okdan:

GROETEN VAN ANDREOS.
 
zoals Harry zegt: je kan eerst de VST demo versie proberen op je computer, dan heb je iig een idee qua sounds.. En bevallen die, dan koop je daarna de hardware synth versie....
Bedankt ,en dat heb ik gedaan en het word een hardware dus!

Groeten van Andreos.
 
Back
Top