Ensoniq Fizmo

die prijs is zeker n grapje... Ik ken maar één persoon die m interessant vind.
 
De Fizmo is toch een vrij lompe synth die een soort cult status heeft gekregen? Misschien heeft hij de nullen te snel ingebuts. 250 euro ?
 
Ik heb wat ingelezen. Er zijn blijkbaar 2 kampen. Er is een kamp met aanbidders. Maar lijkt een synth waar je geduld voor nodig hebt. En veel, want hij is erg traag. En diep.
Ik lees: 10 sec wachten voor je draai aan n knop een verschil geeft.
 
voor een werkende fizmo met goeie voeding vind ik het niet teveel. een digitale classic die helaas nooit helemaal is afgemaakt qua OS..
 
Al dat gezeur over prijzen, update eerst je kennis over de markt even en zie dan dat dit een hele schappelijke prijs is. Het is geen 2001 meer. En zelfs ook geen 2018. Ik zie online steeds vaker verontwaardiging over prijzen, allemaal leuk en aardig maar de markt is de markt en de markt reguleert zichzelf, immers. Ik heb een Fizmo rack en die gaan voor 6500 euro op Reverb. Ja en daar worden ze ook echt voor verkocht. 6500 euro voor een TR-909 is ook veel geld en daar zijn er nog tienduizenden van op de planeet, maar daar zijn we ondertussen al aan gewend. Van de Fizmo Keys maar een paar duizend. En van de rack versie 200. En ondertussen zijn dat er misschien nog maar 100 gezien de voedingen in de fik vlogen, behoorlijke zeldzame en unieke synth. Lekker laten staan als je het allemaal belachelijk vindt, maar dan bezit je dus ook never ever nooit meer een Fizmo.
 
Ken de synth niet, maar alleen al voor de gradient zou ik hem willen hebben :)
 
ik ken de fizmo een beetje. zoals met bijna alle synths kun je er 'ambient' mee maken.
En is het een door ontwikkeling van de sq1, en ook een beetje inspiratie uit de soundprocess os.
ik kon er een voor 500 euro hebben maar vriendelijk bedankt.
over smaak kunnen we niet twisten. dus mooi dat je er blij mee bent toch?
maar goed jij kunt er iig meer over zeggen dan ik als je hem hebt.
gebruik je hem veel? heb je ergens een voorbeeld van vette sounds?
 
Ik heb een softsynth van fizmo op m'n UVI falcon 2.Zeg niet te gauw.....
 
Zoals ik al zei. 2 kampen. Een heel fel pro kamp en een boel niet verstaanders er tegenover.
Diep dus niet voor mij.
 
wat ik gehoord heb zijn de filters niet zo.
maar je kan er wel aparte sounds mee maken. leuke weirde soundscapes.
Heeft dacht ik ook fx aan boord.
 
Al dat gezeur over prijzen, update eerst je kennis over de markt even en zie dan dat dit een hele schappelijke prijs is. Het is geen 2001 meer. En zelfs ook geen 2018. Ik zie online steeds vaker verontwaardiging over prijzen, allemaal leuk en aardig maar de markt is de markt en de markt reguleert zichzelf, immers. Ik heb een Fizmo rack en die gaan voor 6500 euro op Reverb. Ja en daar worden ze ook echt voor verkocht. 6500 euro voor een TR-909 is ook veel geld en daar zijn er nog tienduizenden van op de planeet, maar daar zijn we ondertussen al aan gewend. Van de Fizmo Keys maar een paar duizend. En van de rack versie 200. En ondertussen zijn dat er misschien nog maar 100 gezien de voedingen in de fik vlogen, behoorlijke zeldzame en unieke synth. Lekker laten staan als je het allemaal belachelijk vindt, maar dan bezit je dus ook never ever nooit meer een Fizmo.
Jeee had ik die van mij (keys) dan nog maar een paar jaartjes bewaard destijds.. :D
 
Dat ding van mij destijds was behoorlijk onstabiel. Die knoppen waren ook erg lomp.
Verder een leuke Ambient synth inderdaad.
 
De keys zou ik nooit kopen,maar de rack versie,ja dat is een specialleken,heel zeldzaam.
 
Ja een rack is wel wat fijner inderdaad. Sowieso! Ik had de mijne destijds van iemand in Nijmegen gekocht.
Dat was mooi om de hoek en ik weet nog dat we ermee in de trein zaten waar iedereen ons zat aan te gapen en zo licht was 'ie ook niet.. :dubbel:
Een rack versie had ik waarschijnlijk nooit verkocht en je ziet ze inderdaad haast nooit tweedehands.
 
Ja een rack is wel wat fijner inderdaad. Sowieso! Ik had de mijne destijds van iemand in Nijmegen gekocht.
Dat was mooi om de hoek en ik weet nog dat we ermee in de trein zaten waar iedereen ons zat aan te gapen en zo licht was 'ie ook niet.. :dubbel:
Een rack versie had ik waarschijnlijk nooit verkocht en je ziet ze inderdaad haast nooit tweedehands.
Dat 90's kleurenschema is sowieso helemaal top!
 
:okdan: :halleluja

Deze hoort in het beperkte ruimte van: Wave-tables, Transwavesynthese, Wave sequencing, Digital Wave Synthesis, etc...
(PGG, Korg Wave station, Waldorf Wave, etc...)

Geweldige bak destijds, Nu nog steeds. Toen totaal onbereikbaar, uuuh...nu nog steeds...8D :D
 
Back
Top