OP-1 Field, verbeterde OP-1

OP-1 Field is een verbeterde versie van OP-1, met 100 nieuwe features. Daaronder zijn juweeltjes zoals 32bit interne opname, 160 minuten opnametijd en nieuwe reverb maar ook twijfelachtige toevoegingen zoals: “nieuwe verpakking”, “klittenband” en ”papieren handleiding”.

337BBCF1-7A42-40A8-B7A2-BFE71C68E510.jpeg


Nieuwprijs: €1.999,-




Bron:
teenage engineering
 
Enig verantwoording die ik bij deze prijs kan bedenken dat ze een doelgroep (voor ogen) hebben hebben die niet zo geintesseerd zijn in andere groovedozen. Misschien de voormalig gitaristen/instrumentalisten die zijn uitgestapt naar modular. En daarbij dan echt de op1 gebruiken omdat dat naadloos aansluit op hun (portable) workflow. En dat dan zo’n toegevoegde waarde heeft dan de prijs daarin ondergeschikt is.

Anders zou ik het niet weten. De meeste van ons vallen daar denk ik niet onder (afgezien de patsers die 2k+ voor een optreden krijgen).

Puur naar de functionaliteit gekeken kun je namelijk diverse andere dozen nemen voor dezelfde prijs. Of in 1 klap ALLE behringerproducten :D
 
Blijft een mooi product maar schrok me ook rot van de prijs, echt absurd. Veel meer dan het origineel ook volgens mij? Ik hoorde meerdere youtubers beweren dat de op1 de best verkochte synth ter wereld is. Kan t me niet voorstellen eigenlijk !?
Er wordt wel meer beweerd op you tube :)
 
Als je zo'n product aan die prijs koopt moet er toch ergens een stemmetje in je opgaan die zich afvraagt of je niet met een brede glimlach in het zak wordt gezet?

Hoeveel kost zo'n ding als het van de fabrieksband komt gerold?
 
ik vond de op1 een gadget een overpriced toy.
tot na 2 jaar er bij mij een verandering plaats vond. f*ck de specs. het moet goed klinken en een intuietieve flow stimuleren. net als een gitaar, gewoon simpel maar diep in klank.

Ik tel nu 16 tweedehands OP-1's op MP ....
Verrek ja ik zie ze nu. Nou voor 600 euro wil ik wel een tweede :)
 

Grappig om even te herinneren aan die tweet 😁
 
Als we het dan toch over "begrijpen van marktwerking en productontwikkeling" hebben. Als dit echt zwaar overpriced is voor een product waar een veel grotere markt voor zou zijn als de prijs lager zou zijn dan komen er concurrenten met vergelijkbare producten in de markt (Behringer?). Als dat uit blijft dan ziet geen enkele concurrent er brood in om eenzelfde ontwikkeltraject in te gaan en kun je er dus van uitgaan dat de prijs in overeenstemming is met de te verwachten afzet en ontwikkelkosten. Als er geld te halen valt dan komen ze het halen hoor, dat is marktwerking.
 
Uit fascinatie, linkjes naar geweldige muziek gemaakt met de eerste versie?
 
ja heb best iets leuks gemaakt. Die Volca modular kan erg leuk gillen.
ik maak vaak hele tracks op de op1 maar die werk ik dan wel af in een daw. Ook leuk om hem aan mijn modular te hangen met een hermod sequencer. kun je ook poly doen
kan wel wat posten maar moet wel mijn daw in.

hoop dat je presets uit de op1f ook in de op1 og kan laden.

Als je de 100 features van de op1f bekijkt zul je wel zien dat het een hoop bs.
verkoop praatjes van de hooste plank.
naast stereo en 8 projects zie ik weinig echte verbeteringen.
Die reverb zuigt net zo hard. op de originele zo hard dat hij juist wel wat heeft.
 
Uit fascinatie, linkjes naar geweldige muziek gemaakt met de eerste versie?
Deze heb ik op de bank gemaakt terwijl ik aan het bijkomen was van een kaakoperatie :D ik ga niet zeggen dat het geweldig is maar ik heb me er wel geweldig mee vermaakt en doe dat nog steeds. Ik gebruik de OP-1 ook als één van mijn controllers icm de MPC Live II.

 
@synthiaks klink heerlijk.
Dat is het ook. muziek maken zonder gedoe want veel kun je toch niet op de op1 maar wel genoeg om er een hele track mee te maken.
de limiet van 4 tracks heb ik juist veel van geleerd. als iets niet tof klinkt gewoon weg ermee en opniew wat inspelen.
 
Hele mooie track @synthiaks, heb je hier veel voor moeten voorbereiden? Zijn het eerder opgenomen (interne?) patterns en/of samples, met live mute/unmute?
 
3823449




In de middag had ik thuis een idee gemaakt met Korg Volca kick, modular en de OP1.
Ben daarna in het park verder gegaan. Toen is de kick uitgevallen omdat de batterij op was.
Bass, lead en fx uit de modular, de Volca kick doet de uhhh kick en wat percussie en de akkoorden op de OP1 gespeelt.
Is allemaal zo scheef ingespeelt behalve de drums.
Hoewel de OP1 en Volca's dus speelgoed zijn speel ik er graag mee :)
 
ik ben erg fan van de op1 maar de grootste gebreken zijn hier niet opgelost.
geen din midi io of jacks, geen velocity sensitivity. nog steeds 4 tracks
Maar dan weer wel een soort gelimiteerde versie van projects.
verder wel heel gedurft die prijs voor een geupdate product.
De comments onder de intro video zijn voornamelijk negatief over de prijs.
nou ja de op1f.ck met mixer kosten samen maar 3200 euro of zoiets.
Het lijkt nog steeds een shark fin cpu te zijn met de lofi engine zoals in de op1.
Dan is er tegenwoordig best wat aan portable apparaten dus dit lijkt me wel een niche product.
Te Apple onder de synths... ik kijk door de prijs gelijk weg.
Dat valt me op aan al die nieuwe bakken die uit zijn gekomen oa syntakt prijzen zijn belachelijk hoog.
 
Dat valt me op aan al die nieuwe bakken die uit zijn gekomen oa syntakt prijzen zijn belachelijk hoog.
Nu heeft de Syntakt wel (in vergelijking met de digi boxen) 4 analoge tracks en 1 analoge FX track met wat meer 'interne' hardware.
Waarmee ik niet verwacht dat hij ineens € 200,- duurder moet zijn (oeps, de tijden van een Digitakt van € 600,- zijn ook voorbij blijkbaar), maar dat is dan nog iets 'hardwarematig' wat kosten toe zou voegen.
 
Back
Top