Anderzijds kun je ook stellen dat het originele product al meer dan 10 jaar oud is. In een product life cycle is het vaak gebruikelijk dat je in eerste instantie duur verkoopt aan de 'early adopters' en op het moment dat je productiecapaciteit en -efficiëntie op orde is en je ontwikkelkosten (deels) zijn terugverdiend de prijs omlaag doet om interessanter te worden voor de trendvolgers en de 'massa'. Dus in plaats van weinig producten verkopen met relatief hoge marge, ga je voor volume. Het is ook een keuze om dat niet te doen en je product exclusief en voor de 'happy few' te houden. Dit geeft het merk weer meer waarde want naast het product koop je ook een stuk gevoel, imago en status. Ik denk dat Teenage Engineering met dit soort producten vooral in die lijn zit.
De vergelijking met een schutting gaat niet echt op, want dat is iets anders dan (massa)productie, je betaalt daar voornamelijk voor de manuren van de timmerlui die speciaal voor jou dat ding neer komen zetten. De onderdelen/materialen zijn zelf grotendeels een 'commodity' die in vele vormen, maten en prijsklassen te krijgen zijn.