Ach, is het erg dat die strategie bestaat? Segmentatie en differentiatie heb je overal. De ene koopt sneakers van 20eu bij de Bristol, de ander Nikes van 300eu. De een draagt een horloge van 4 tientjes, de ander legt er 10.000 voor neer. Terwijl je op die Nikes waarschijnlijk niet veel harder loopt dan op die Bristol schoenen, en het horloge van 4 tientjes waarschijnlijk net zo nauwkeurig is als die van 10k. Het is maar waar je je door aangetrokken voelt. Zoveel mensen, zoveel wensen etc.
Mee eens, eigenlijk kwam ik daar recent in mijn eigen hoofd wel een grens tegen, als je die schepen van de russische oligarchen ziet waar beslag op is gelegd, dan denk ik wel "dat kan niet kloppen" en "dat mag ook wel tien standjes minder", wildly off topic, waarvoor excuus.
Maar goed OP-1, gaaf, maar wat mij betreft te veel geld. Zelfs al is het wel een cool ding.
Overigens niet eens met het commentaar in het youtube filmpje dat het respect van Roland ten opzichte van de klanten is. Roland heeft gewoon interne processen voor pricing van producten gerelateerd aan marktsegment en te verwachten volumes, als ze inschatten dan een bepaalde andere module zoals die Jupiter kloon, minder volume gaat doen, of ze hebben er een hoop nieuwe productietooling voor nodig die afgeschreven moet worden, dan wordt dat product dus duurder.
Dat statement op die website (break beats not the bank) wordt geschreven door een marketeer, achteraf. En ten aanzien van het statement dat producten beschikbaar moeten zijn voor jan en alleman, die 2.5k is nog altijd voor een hoop mensen toegankelijk, het is geen polysynth van meer dan 10k Euro. Het is een hoop geld, zeker, maar mensen geven nog altijd een enorme bak geld uit aan hun hobbies.