UVI Falcon 2

Pas uit PX guitar syn

De GS 500 gitaar en de GR guitar 500 synth zijn ontworpen als s'werelds eerste echte gitaar synthesizer
Citaat:de GS en GR-500 vertegenwoordigden een geheel nieuw soort hybride instrument, waarbij de klanken van gitaar en synthesizer samensmelten en ze tegelijkertijd konden worden bestuurd. Duur en enigszins nieuw in die tijd, we zijn behoorlijk gehecht geraakt aan het gevoel van deze combo. De innovatieve functies, ongelooflijke speelbaarheid en natuurlijke responsiviteit zijn getransformeerd in een krachtige, flexibele en leuke bibliotheek die alles aankan, van grote fuzz-gitaarklanken tot zoete synth-pads en meer.

www.uvi.net/px-guitar-syn
 
Uit:UVI Percussie factory
www.uvi.net/percussion-factory



Percussion factory is een nieuw virtueel percussie-instrument voor UVI Falcon en het gratis UVI Workstation. Het bestaat uit 8 percussie slots/parts aangedreven door een geavanceerde sequencer engine.

Elke drumpartij kan worden aangepast met verschillende parameters in het geluid, waaronder regelaars voor de toonhoogte, dynamiek, een ADSR-envelope en een multimode filter met een speciale enveloppe. De bibliotheek wordt geleverd met 1000 kant-en-klare percussiegeluiden, meer dan 500 handgemaakte kits en meer.

Je vindt er een breed scala aan genres en stijlen, van moderne productie tot regionale ensembles uit Afrika, India, het Midden-Oosten, Noord- en Zuid-Amerika, het Caribisch gebied en meer. Alle geluiden zijn afzonderlijk beschikbaar en toegankelijk via een overzichtelijke browser. Als alternatief kunt u uw samples met slepen en neerzetten in de engine importeren.


Een hoogtepunt van de bibliotheek is de ingebouwde sequencer-engine. Naast de ingebouwde 4000+ sequenties, kunt u vanuit het niets uw eigen polyritmische patronen creëren. Naast de klassieke step-based sequencer-generatie, heeft het instrument ook op AI gebaseerde extra goodies die helpen om sneller resultaten te boeken.

Deze variëren van een intelligente preset-generator en een automatisch uitlijnsysteem voor samples tot prestatiegerichte functies zoals morphable grooves en real-time sequence decimering.

Verder kunt u een multi-effectprocessor met een bit-crusher, flanger, frequency shifter, EQ, delay en IR-reverb toepassen om uw geluiden te verfijnen.

UVI-Percussion-Factory.001-1536x864.jpeg
 
gisteren al een paar uur mee zitten spelen, leuke expansion.
 
Ik heb sinds twee dagen nu Falcon 2.8 draaien en wow wat een geluid.. ik had als vergelijking cherry audio GX-80 en KHz Phaseplant maar ik
ga helemaal over op falcon zoals het nu lijkt. Geluid is gewoon dikker
 
Tis wel effe wennen moet ik zeggen, voelt als een windows computer tot nu toe, heb al 30 jaar geen windows aangeraakt trouwens dus ben
niet up to date
 
Nou ja op de tutorials vliegen ze er doorheen haha, ben al wat wijzer maar kost me wel twee dagen full time denk ik.
Heb ook rare bugs met midi controllers. Weet alleen niet of ik nu iets fout doe of dat het gewoon buged.
 
Weet iemand waar de samples en wavetables van Falcon 2.8 bewaard worden op een Mac?
Ik zou wel wat waves van Falcon in phaseplant willen laden.
 
Ik vond Falcon echt verschrikkelijk. Mooie synth met bijna onbeperkte opties, maar een draak om mee te werken. Ik had meer plezier met databases ontwerpen tijdens mijn informaticastudie. En daar ben ik na 2 jaar mee gestopt. Dus uiteindelijk Falcon ook weer verkocht. Maar als je alleen presets gebruikt of bereid bent je tanden er echt stevig in te zetten kun je er zeker hele mooie dingen uit halen.
 
Heb net even de wavetable synth vergeleken maar vind de wavetable synth van WAVES, CODEX beter klinken en prettiger werken.
Ja het is een draak van een programma, ziet er ook niet aantrekkelijk uit. Ik heb een subscrition genomen van 24,- pm en ook opzegbaar.
De sound ware packs klinken zeker heel dik maar die voelen een beetje beperkt. Sommige synths zijn meer preset spelers. Althans zover mijn kennis nu
is wellicht dat een Falcon Fan betere inzichten heeft en die wil delen?
 
@sinew1958 en anderen die UVI gebruiken

Tijdens Black Friday ben ik (hurray! :) de UVI rabbit hole ingedoken met Toy Suite (op de free workstation player). Wat een ontzettend uitgebreid en inspirerend product, met een wonderschone GUI en zeer hoog kwalitatief geluid!

Nou zit ik te twijfelen om de UVI JP Legacy en Emulation II+ aan te schaffen met een volgende (spring) sale.

Maar… heeft het inderdaad meerwaarde over de Arturia VST synths waar ik nu mee werk? Die zijn goed, maar ik zoek iets met meer ‘ziel’, alsof je met een ‘echt’ instrument werkt dat ademt en diepgang heeft. Weet niet hoe je dat moet omschrijven. En ik dig die vintage Roland sound. Ooit had ik bijvoorbeeld een (hardware) Roland Paraphonic 505 en een Roland SH2000 en dat leefde, ademde en knorde (soundwise gesproken). Dat moet met de huidige technologie met een VST toch ook kunnen?

Die UVI Jupiter demo’s klinken op de juiste manier jaren ’80 analoog romig en hoog kwalitatief.

Oftewel: hiervoor gaan? Wat zijn jullie ervaringen? Wel een prijskaartje (voor mij dan) en pittig veel GB schijfruimte. Enlighten me met jullie ervaringen.


 
Ik ga nooit af op een oordeel van een andere in verband met klanken.Gebruik gewoon je oren in deze om te beslissen.Dat liegt nooit.
Het is natuurlijk altijd interessant wat een andere erover denkt.Maar het ligt gewoon in mijn karakter dat ik niet veel aanneem van een ander.Sommigen zijn gevoeliger en hangen meer af wat een ander zegt om te beslissen, maar in deze is het eigenlijk simpele,je oren!
 
Laatst gewijzigd:
@sinew1958 ik ben het eens met je eigen oren verhaal maar ik vind mensen soms ook een beetje eigenwijs. Waaronder ikzelf. Meestal vind iedereen z’n eigen gear het best maar het is ook mooi om je te laten verrassen wat andere ontdekt hebben of meegemaakt in hun Synth carrière
 
Die UVI libs klinken wel goed maar uiteindelijk zijn het wel samples van een synth en vang je dus maar een beperkte doorsnede van wat de originele synth kan. Je zit vast aan de gesamplede presets en zodra je andere sounds wil of geluiden wil moduleren (filtersweeps oid) krijg je het UVI karakter en niet het karakter van de originele synth. De UVI libs die ik heb of heb gehad vind ik vaak te zwaar geprocessed waardoor ze niet lekker in de mix vallen en ik gebruik ze dan ook eigenlijk nooit (meer). Of dat voor deze specifieke libs (JP/EII) geldt kan ik niet zeggen, want die heb ik nooit gehad.
 
Die UVI libs klinken wel goed maar uiteindelijk zijn het wel samples van een synth en vang je dus maar een beperkte doorsnede van wat de originele synth kan.
Ik geloof dat ik dat deel minder erg vind. Analoge synths van toen hadden ook flinke beperkingen in mogelijkheden, en ik ben meer muzikant/song bouwer/singer dan sound designer (geloof ik) en vind het prima om vanuit presets hooguit wat te tweaken om iets passends te krijgen in een song, dan dat ik zelf ver de diepte in moet met miljoenen parameters. Voor de spacey experimentele knoppendraaimomenten heb ik nl. al eurorack :) . Zolang het basic analoge karakter/sound en 'feel' er maar is, dat was eigenlijk m'n vraag. De filtersweeps vallen of staan dan met hoe goed ze die simuleren. Maar da's hetzelfde als bij emulaties zoals van Arturia.

Weet je wat ik ga doen? Ik ga gewoon nog heeeeeeeeeel veel reviews luisteren en even in het achterhoord houden tijdens het luisteren met wat je zei: dat het soms teveel geprocessed is voor mix-bruikbaarheid (naar jouw idee). Thanks voor het meedenken!
 
Laatst gewijzigd:
Ik geloof dat ik dat deel minder erg vindt. Analoge synths van toen hadden ook flinke beperkingen in mogelijkheden, en ik ben meer muzikant/song bouwer/singer dan sound designer (geloof ik) en vindt het prima om vanuit presets hooguit wat te tweaken om iets passends te krijgen in een song, dan dat ik zelf ver de diepte in moet met miljoenen parameters. Voor de spacey experimentele knoppendraaimomenten heb ik nl. al eurorachk :) . Zolang het basic analoge karakter/sound en 'feel' er maar is, dat was eigenlijk m'n vraag. De filtersweeps vallen of staan dan met hoe goed ze die simuleren. Maar da's hetzelfde als bij emulaties zoals van Arturia.

Weet je wat ik ga doen? ik ga gewoon nog heeeeeeeeeel veel reviews luisteren en even in het achterhoord houden tijdens het luisteren met wat je zei: dat het soms teveel geprocessed is voor mix-bruikbaarheid (naar jouw idee). Thanks voor het meedenken!
Inderdaad gewoon speule! :)
 
Syntronik van IK Media is ook zoiets.
Het klinkt goed, multisamples zijn een manier dat je wel de sound van de synth vangt maar...
Je krijgt niet de interactie met het filter en de opties om de vco's goed te shapen.
Die sounds zijn dus wat statisch.
Wat ik dan jammer vind is de gigantische hoeveelheid storage.
En dat de sounds dan vaak in een propetarian formaat worden opgeslagen zodat je er in andere sampler niets mee kan.
Om die reden voor mij geen kontakt, uvi falcon, syntronik ed,,,

Maar ook omdat ik het juist heel leuk vind sound design te doen.
En deep sampling is leuk om te doen.
Het is een gebied waar je veel creatieviteit in kwijt kan en unieke sounds kan maken.
Uiteindelijk maak ik er SFZ en soundfont libs van.

Dis natuurlijk persoonlijk, iedereen doet zijn eigen ding
 
Back
Top