Erica Synths SYNTRX II

Peter Zinovieff zelf keurde onze heruitvinding van zijn legendarische Synthi AKS goed in de vorm van de SYNTRX die werd geproduceerd in een gelimiteerde oplage van 1056 eenheden. Op basis van de lessen die we hebben geleerd hebben van de SYNTRX I, hebben we besloten om een instrument te creëren dat nog dieper zou integreren in hedendaagse elektronische en experimentele muziekopstellingen en het geluidsgebied zou bestrijken, van ontmoedigende drones tot krachtige baslijnen en glitched noisescapes. De SYNTRX II is het hoogtepunt van onze analoge geluidsontwerpcircuits - twee perfect stabiele hoofdoscillatoren met golfvormers, een veelzijdig multimode-filter, supercharged externe instrumentingangen met een envelopvolger, een unieke, geweldig klinkende ringmodulator, een opneembare joystick en ingebouwde pianorol sequencer, allemaal gerangschikt rond onze kenmerkende matrixmixer en bekroond met krachtige FX op ons nieuwe DSP-platform. Introductie van de SYNTRX II - een nieuw donker paard voor experimentele sonische ritten.


Features:

Twee perfect stabiele hoofdoscillatoren met CV-gestuurde golfvormen
Modulatie-oscillator met variabele golfvormen
Highpass- en Lowpass-filters in serie
Vrijlopend of gate-gesynchroniseerde sample en hold-circuit
Meerkleurige ruisgenerator
DC-gekoppelde instrumentingangen met signaalinversie en envelopvolger
Uniek ringmodulator design
Looping trapezium envelop generator en VCA
Twee output VCA's
Signaalmeter met een speciale audio/CV-uitgang
FX-sectie met geweldig klinkende Delay en Reverb
Opneembare joystick Analoge patchmatrix met 3 dempingsniveaus in elk patchpunt
254 patchgeheugen
Pianorol-sequencer
Twee CV-ingangen
Gate ingang
DIN5 MIDI-ingang (CV en Gate) en MIDI Thru
Twee toewijsbare uitgangen
Hoofdtelefoonuitgang


1800 EUR (VAT excl.)
Beschikbaarheid 22'


edit 11 mei 2022: kleine verbetering van de tekst

Erica Synths SYNTRX II -01.jpg
Erica Synths SYNTRX II -02.jpg
 
Last edited by a moderator:
Mooi, wel apart dat de 2 goedkoper is dan de 1. Misschien ga ik dan toch een keer overstag.
 
Tof ding ! Mooi ook in die donkere kleur.

Zouden ze de goedkeuring van Peter Zinovieff voor de Syntrx II via een ouija board hebben gekregen ?
 
Mooi ding zeg. ben beniewd naar de audio.
Vraag me af een patch ook alle knop standen bevat of dat het alleen de matrix is.
 
Gern spiekerts he. Ik vond die eerste niet echt als een Synthi klinken. De UI nodigt wel uit uit tot gekkigheid.
 
Zijn de circuits nu wel of niet gebaseerd op de synthi?
 
Ik vroeg me af of dit 2e model meer op een synthi gebaseerd was dan het eerste. Het eerste model had er vrij weinig mee te maken.
 
Ik heb een fout gemaakt in de vertaling:
Peter Zinovieff zelf keurde onze heruitvinding van zijn legendarische Synthi AKS goed in de vorm van de SYNTRX II die werd geproduceerd in een gelimiteerde oplage van 1056 eenheden

moet zijn:

Peter Zinovieff zelf keurde onze heruitvinding van zijn legendarische Synthi AKS goed in de vorm van de SYNTRX die werd geproduceerd in een gelimiteerde oplage van 1056 eenheden
 
Last edited by a moderator:
Deze nieuwe versie is een doorontwikkeling van het concept en voegt veel meer Erica-techniek toe. De eerste versie was grotendeels door een externe partij ontwikkeld.
 
Witte lettters op een zwarte ondergrond zijn voor mij moeilijker te lezen dan andersom maar het blijft een mooi ontwerp.
 
Hij is inderdaad heel mooi (en dat blijft ondanks alles toch ook een belangrijk criterium). Benieuwd hoe hij klinkt. Van de eerste versie heb ik geen enkele demo gehoord die me aansprak. Hopelijk is de sound bij deze tweede versie in lijn met de looks.
 
Poly of mono en hoeveel voices en effects en Lfo krijg je voor €1900 ?.
 
Back
Top