3 koptelefoons op een mixer

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.588
Ola,

Ik wil met 3 koptelefoons tegelijk iets af kunnen luisteren via een mixertje.

Welk mixertje is hiervoor geschikt ? Het moet een niet al te groot geval zijn, er hoeven alleen 3 koptelefoons op aangesloten te worden en het moet een stereo input jack of tulp hebben.
Hoeveel Ohm de headphones moeten hebben hangt zeker van de mixer af, of is 80ohm 'altijd' goed? (Gezien je ook 32Ohm en 250Ohm hebt)

De koptelefoons zullen de Beyer Dynamic DT770 Pro's worden.

 
ik denk dat er geen kleine mixer is die dat kan. hoogstens 2.
ik heb zelf een behringer ha8000 headphone amp. die heeft 2 bussen en individuele inputs voor alle 8 amps.

die kun je ook gebruiken om line naar eurorack level te boosten.
 
Ik overweeg zelf de TC-Helicon Blender voor band-in-de-woonkamer sessies, maar (dus) nog geen ervaring mee.
 
Ik overweeg zelf de TC-Helicon Blender voor band-in-de-woonkamer sessies, maar (dus) nog geen ervaring mee.
Thanks! ik ga die eens even onderzoeken. :-)
 
Ok, ik zit even de 'quickstart' van die TC Helicon Blender te lezen, de outputs hebben 16 Ohm.


De koptelefoon met laagste impedantie is 32 Ohm

Lijkt me dat die er dan het best bij past ? Of zie ik dat verkeerd ?
 
Durf ik niet te zeggen, hebben anderen vast meer verstand van. Ben nu ook benieuwd, gebruik best veel verschillende koptelefoons / impedanties.
 
Wij gebruiken al jaren een aantal Behringer HA400 koptelefoon versterkers.
Hier kun je er 4 op aansluiten.
Onlangs nog weer een nieuwe gekocht (nr 6) omdat de zang ondertussen voor live ook in ear werkt.
(en er geen budget is voor draadloos)
Thuis hang ik er een stereo jack kabel tussen. In de oefenruimte en op het podium sluiten we ze via de AUX uit aan van de XR18 en het stageblock
 
Presonus hp4, werkt goed, aparte volumeregeling per hoofdtelefoon, licht en goedkoop.
 
Ok, ik zit even de 'quickstart' van die TC Helicon Blender te lezen, de outputs hebben 16 Ohm.

...

De koptelefoon met laagste impedantie is 32 Ohm

Lijkt me dat die er dan het best bij past ? Of zie ik dat verkeerd ?


Ik neem aan dat ze hier bedoelen dat je inderdaad een koptelefoon kunt gebruiken van 16ohm of meer. Even technisch, bij specificaties van een koptelefoonversterker geeft men soms de uitgangsimpedantie van de versterker zelf, als vuistregel kun je aannemen dat de impedantie van een aangesloten koptelefoon een factor 8 tot 10x groter moet zijn. Vaak is die impedantie van de uitgangsversterker dan ook maar een paar ohm, of minder. Daarom denk ik dat ze hier de koptelefoonimpedantie bedoelen, zou het gaan om de uitgangsimpedantie dan zou je alleen maar koptelefoons kunnen gebruiken die tamelijk hoogohmig zijn. Dat is niet meer van deze tijd.
 
De koptelefoon met laagste impedantie is 32 Ohm

Lijkt me dat die er dan het best bij past ? Of zie ik dat verkeerd ?

Als je weerstanden in parallel aansluit kan je ze door het aantal deelnemers delen. Daarom moet je voor dit geval headphones met een wat hogere weerstand nemen. Dus 3x32 wordt 10.6 Ohm als eindweerstand.
 
Cool, veel plezier ermee.
Iedere amp heeft een eigen direct input, kan ook mono en dan heb je ook 2 bussen die naar alle 8 amps gaan.
Dus in theorie kan je 8 verschillende mixen naar je 8 bandleden sturen.
Dus de muppet show live jam moet dan geen probleem zijn :)
 
Back
Top