USB Midi interface 8x8 gezocht

Status
Please reply by conversation.

Xopotl

AKA Couverts
Lid sinds
13 januari 2009
Berichten
46
Locatie
Gent
Zoals de titel zegt: Ik ben op zoek naar een tweedehandse midi-interface met (minstens) 8 inputs en 8 outputs.
Een midisport zou wel cool zijn, maar iets anders kan ook.

Laat maar weten!
 
Ik ben ooit begonnen met een 4-ports interface, ben toen naar 8-poorten geupgrade en uiteindelijk had ik nog te weinig poorten waardoor ik nu een Midiface 16x16 inzet. Achteraf gezien was ik het liefst in één keer voor een degelijke future-proof oplossing gegaan. De Midiface 16x16 kan ik dan van harte aanraden: Retestabiel, betaalbaar, volledig USB class-compliant waardoor je ze aan ieder ander apparaat kan knopen en letterlijk nul controls. Beter vind je ze niet!

Er bestaat overigens wel ook een Midiface 8x8. Zelfde verhaal, maar dan lekker compact.
 
Werkt die ook offline? Als in, is er een modus waarbij bv input 1 naar alle outputs gerout wordt?
Dat zou hem helemaal perfect maken, want soms is het fijn om de PC eens niet te moeten opzetten wanneer je een bepaalde module wil bespelen.

Ondertussen even opgezocht en blijkt alleen te werken wanneer de computer aan staat. Maar op zich ook wel te organiseren door bv ongeveer alles met klavier dáár aan te sluiten en alles zonder op mijn MidiSport (die wel offline werkt). :P

Bedankt voor de tip alvast.
 
Laatst gewijzigd:
De Midiface is vrij 'dom' van zichzelf, en de eenvoud is tegelijkertijd ook de kracht natuurlijk. Als je ook MIDI routing zoekt buiten een computer om, dan moet je 'm inderdaad aan een ander stuk hardware koppelen (bv. een MPC of Cirklon) of voor een interface met meer routing mogelijkheden gaan. Let dan wel op dat een MIDI router niet altijd als MIDI interface fungeert.

Ken je de MRCC van Conductive Labs al? Prijzig, maar mega-flexibel.

 
Midi-routing is een groot woord. Mijn oude MidiSport forward gewoon alles van één poort naar de andere poorten in offline mode. Dat is op zich genoeg voor spelen-zonder-computer. De MRCC lijkt me wat overkill op het eerste zicht. Ik ben ook even aan't kijken naar de iConnectivity mioXL. Misschien past die beter bij me. Ik lees ook even ervaringen na op het forum.
 
Ik heb een Esi M8U XL die aan je eisen voldoet, meen ik maar check de specs voor de zekerheid. Laat maar weten wanneer je interesse denkt te hebben.
 
Bedankt voor je reactie.
Maar ik ben erg geïntrigeerd geraakt door die mioXL. Ik denk dat dit voor mij toch wel de ideale oplossing kan zijn. Relatief betaalbaar en futureproof lijkt me.
 
Ben ook op zoek.

Heb nu een ESI m4u en die voldoet redelijk maar is niet flexibel genoeg voor mij in standalone

Voordeel: elke poort kan in of out zijn (autodetect) in midi interface modus, maar niet in standalone modus. Dan kun je met een knop kiezen voor poort 1 naar alle andere (split) -of- alle poorten naar 1 (merge) of elke ooort naar 1 (vaste) andere. Ook heeft hij eenningebouwde usb hub maar die is niet meer dan dat: Hub. De m8u is geloof ik hetzelfde maar dan met 2 keer zoveel din poorten.

Zit nu dus ook te kijken naar een MioXL of een amt 8 (ooit gehad in grijs verleden).

De MRCC zal ik ook nog eens goed bekijken. De vorm factor staat me echter een beetje tegen.
 
I heb hier nog een oude MOTU midi timepiece AV die standalone alleen als midi patchbay werkt (8 midi in out). Het systeem is verouderd om volledig gebruik te kunnen van programming (windows 98 of hoogstens XP home volgens mij en via zo'n oude printerkabel werkt het optimaal, ook voor integratie met video editing) Als standalone midi patchbay werkt ie prima, maar heb je dus minder mogelijkheden.
 
Inmiddels heb ik een MioXL gekozen omdat het via ethernet met de computer kan verbonden worden. 10 usb host ports, 8 midi din in en 12 midi din out. Setup (zeker via RTP (midi over ethernet) is even wat anders maar mio heeft youtube filmpjes gemaakt. En eigenlijk best logisch.

Bijna al mn spul is verbonden via de usb poorten en de rest (ouder spul) via din.

Software is super flexibel maar je MOET alles via de software doen. Op de unit zelf kan je alleen midi data monitoren en presets laden (en saven, als snap ik nier waarom aangezien je niets kunt veranderen).

Let wel: unit is werkt standalone als de pc uit staat. Je kunt gewoon verschillende preset(routings) kiezen maar niet veranderen. Ik heb presets die alle midi van mn master kn naar alle poorten stuurt. Of de clock van de pyramid voor bepaalde apparaten wegfiltert. Of 1 die de octatrack master clock maakt.

Je kunt 32 presets opslaan op de unit.



De MRCC is standalone veel flexibeler omdat je daar in de fly routings kunt instellen en filteren. Maar is duurder en had voor mij te weinig poorten. Net op de NaMm zijn expansies aangekondigd, maar dan worst het nog duurder.

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met de mioxl.

En anders had ik een amt8 gekocht. Of twee. Voor de 100 euro waar ze voor vaan en met de nieuwe drivers volgens mij een no-brainer. (Voor een mac gebruiker)
 
Laatst gewijzigd:
Status
Please reply by conversation.
Back
Top