Minimode uitgebracht door Cherry Audio

minimode-ui.jpg


Minimode-functies​

  • Trouwe virtuele analoge emulatie van het legendarische Model D
  • Alle kenmerken van het origineel in een realistische interface precies zoals het origineel
  • Drie oscillatoren met driehoekige, zaagtand-driehoekige, hellingzaagtand, vierkante, brede rechthoekige en smalle rechthoekige golfvormen
  • Klassiek vierpolig ladderfilter van 24dB/octaaf
  • Feedback en Sidechain, waarbij de externe invoerfunctie van het originele instrument wordt gerepliceerd met supernauwkeurig gerepliceerde overdrive-kenmerken
  • Volledig programmeerbaar met meer dan 250 in de fabriek vooraf ingestelde patches gemaakt door professionele geluidsontwerpers
  • Monofone en polyfone modi: 1, 2, 4, 8 of 16 stemmen
  • Buitengewoon nauwkeurige modellering van inherente oscillatormenger en VCA-overdrive-eigenschappen
  • MIDI Polyphonic Expression (MPE) ondersteuning voor expressieve uitvoeringen met MPE-compatibele controllers
  • Complete MIDI-besturing en DAW-automatisering voor alle bedieningselementen, met gebruiksvriendelijke MIDI-leer
  • Midi-toewijzing op voorinstellings- en globaal niveau
  • Cherry Audio's veelgeprezen Focus zoom-in functie
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
  • Door de gebruiker instelbare oversampling controle

Als je je een speelgoedtruck kunt veroorloven ...​

Of het nu gaat om een vintage origineel of de recente heruitgave, het is tegenwoordig bijna onmogelijk om een volledig functionerende Minimoog te vinden voor minder dan 6000 USD. Dit is jammer, want, zoals ze zeggen: "Iedereen zou er een moeten hebben." Daarom brengt Cherry Audio opnieuw een absolute klassieke synthesizer naar de desktop in de vorm van Minimode voor de onvoorstelbaar lage prijs van slechts 39 USD (van 59 USD).

Minimode is beschikbaar in AU, VST, VST3, AAX en standalone formaten.

Een gratis 30-daagse demo van Minimode is beschikbaar. Deze demo zal periodiek witte ruis afspelen, maar is verder onbeperkt.

macOS-vereisten: macOS 10.9 of hoger (inclusief macOS 12), 64-bits vereist. Native Apple M1-processor ondersteuning. Quad-core computer met 8 GB RAM aanbevolen. MPE vereist een DAW en hardwarecontroller die MIDI Polyphonic Expression ondersteunen.

Windows-vereisten: Windows 7 of hoger (inclusief Windows 11), 64-bits vereist. Quad-core computer met 8 GB RAM aanbevolen. MPE vereist een DAW en hardwarecontroller die MIDI Polyphonic Expression ondersteunen.

te koop via Cherry Audio
 
Last edited by a moderator:
Ik ben groot fan van cherry audio, maar deze laat ik schieten.

Mijn fav moog itb is de softube model72 en daarvoor synapse audio The legend.
 
Het is wel fantastisch dat er een bedrijf als Cherry Audio bestaat. Plugins zullen nooit een echte analoog evenaren,maar het feit dat je een redelijke benadering van deze sound kunt hebben is simpelweg top!
 
Het is wel fantastisch dat er een bedrijf als Cherry Audio bestaat. Plugins zullen nooit een echte analoog evenaren,maar het feit dat je een redelijke benadering van deze sound kunt hebben is simpelweg top!

Zeker mooie producten van Cherry audio hoor, maar het is wel druk in die 'vintage' kant van de pluginmarkt. Ik ga ze nog wel even testen maar als je al arturia of ander spul hebt moeten ze wel van hele goede huize komen om iets toe te voegen.
 
minimeuk
 
Zeker mooie producten van Cherry audio hoor, maar het is wel druk in die 'vintage' kant van de pluginmarkt. Ik ga ze nog wel even testen maar als je al arturia of ander spul hebt moeten ze wel van hele goede huize komen om iets toe te voegen.

Klopt. Is deze nu veel beter dan de Arturia versie? Of misschien hetzelfde als de hardware Behringer? En dan heb je ook nog de Minimoog app van Moog zelf, die klinkt ook niet verkeerd trouwens. Moeilijk om al die versies te vergelijken.
 
de Arturia Mini V3 (en de vorige versies) vond en vind ik nog immer een prachtige soft synths, die ik ook door en door ken, al blijf je nog zaken ontdekken, zelfs bij zo'n 'simpele' synth, of juist...

toch heb de CA versie, de Minimode aangeschaft, had nog wat reward points, en vanwege MPE.

de Minimode is gemaakt in samenwerking met Mark Barton, en als CA dat doet, dan zit het wel goed...

overigens hebben ze als referentie zo'n 5 minimoogs of meer zelfs, ook reissues, gebruikt.

een emulatie is zeer afhankelik van de referentie.

in die zin, meerdere emulaties, meerdere eksemplaren, of een doorsnede van een aantal eksemplaren...

hier een inzicht in hun werkwijze; niet alle emulaties zijn even geslaagd, dunkt me...

 
toch heb de CA versie, de Minimode aangeschaft, had nog wat reward points, en vanwege MPE.

de Minimode is gemaakt in samenwerking met Mark Barton, en als CA dat doet, dan zit het wel goed...

overigens hebben ze als referentie zo'n 5 minimoogs of meer zelfs, ook reissues, gebruikt.

Hoe klinkt ie tenopzichte van die van arturia ?
 
CA kennende is dit een heel fijne plugin voor het geld. Ik zie toch liever minder voor de hand liggende emulaties: Crumar Spirit, Elka Synthex, de Maplin synths (hoor ik nooit iemand over), de preset Arps (Pro/DGX etc.), de monofone Yamaha CS synths, (1980) Korg Trident en misschien zelfs zeldzaamheden van Beilfuss, Voyetra etc. etc.
 
Back
Top