Klaus Schulze is overleden

Schulze-DaftPunkMode-1.jpg


Hier word ik toch wel stil van. Klaus Schulze was een van die artiesten waardoor ik in de synths zit.
Hij is nu samen ergens met Edgar Froese, Bob Moog, Keith Emerson. The godfather of techno.

Luister naar Timewind, Shadows of Ignorance, Dig It...

https://www.antimusic.com/news/electronic-music-pioneer-klaus-schulze-dead-at-74-042722/

https://www.brooklynvegan.com/klaus...oser-and-electronic-music-pioneer-dies-at-74/

edit: aanvullingen door het mod-team
 
Last edited by a moderator:
En weer een legendarische pionier van de elektronische muziek is heengegaan... Ik heb hem zien optreden op een gratis festival in Keulen (Under the Dome), waarvan de solo op een gemodificeerde Minimoog (oscillator sync) me het meest is bijgebleven. Klaus Schulze heeft ons geleerd dat je als muzikant met een goed en origineel geluid niet technisch perfect hoeft te zijn. Een grote, trouwe schare fans zal hem missen, maar hij laat een enorm oeuvre na, waarvan het laatste album Deus Arrakis posthuum.
 
Ik ben mijn LP's in beschermhoezen aan het stoppen. Ik was gisteren gestopt na...Klaus Schulze. Blijkbaar niet alleen hier het einde van zijn verhaal.
 
Aaahneeee...mijn allergrootste held en voorbeeld...;{

Ik kijk achter me hier in de studio waar een ingelijste poster van zijn optreden in Osnabruck, Klangart 2001 hangt, met zijn handtekening. Niks hier in de studio is of was waardevoller.
Ik ben hier stil van.. Goddank dat we bij dit geweldige supermooie optreden waren in 2001 en waar hij weer eens te meer bewees alle tijd voor zijn fans te hebben na het optreden, babbelen, handtekeningen en een handenschudden. Zo was hij, The King of Sequencers!
Deze man is echt mijn held in werkelijk elk denkbaar muzikaal opzicht.
Een duizendpoot die zoveel mooie dingen gemaakt heeft en dat 5 decennia lang.
Toevallig draaide ik de laatste tijd weer heel van van hem en dan met name live bootlegs op Youtube uit de jaren 70.
Klaus heeft hier in Arnhem in 1979 nog in de legendarische Stokvishal gestaan met zijn Big Moog.
Helaas ik was te jong om het mee te maken, maar Klaus heeft de opnames hiervan gelukkig aantal jaren geleden uitgebracht.

Dit is werkelijk een heel groot verlies voor de wereld van elektronische muziek...
Gelukkig wist hij nog net een nieuw album uit te brengen.

Rust zacht 'Stardancer', mijn enorme dank aan jou dat de wereld meer dan 50 jaar van je prachtige muziek heeft kunnen en mogen genieten.



 
En nog zo jong.Waar is de tijd in een volle Vorst National....😔

279420998_10159596173005102_4427423557769425337_n.jpg
 
Voor mij een van de nummer 1 favoriet ooit. Ik zet zijn muziek altijd op als ik schilder. Heerlijk hypnotiserende geluidslandschappen
Hij kampt al langere tijd met zijn gezondheid maar maakte toch nog steeds tot het eind prachtige muziek.
Huizen vervallen, ieders leven zal ooit eindigen maar de muziek blijft nog heel lang na je dood bestaan.

 
Inderdaad - weer een muzikale grootheid vertrokken! Ik weet het, de dood hoort bij het leven. Maar het blijft pijnlijk.
 
Het is voor de fans een verlies, en jammer dat hij niet oud is geworden. Ik begrijp de belangrijke rol die hij had in de geschiedenis van de elektronische muziek, maar heb er zelf niet veel mee.
 
Waarom werd hij godfather of techno genoemd?
Je zou hem tekort doen om hem alleen maar godfather of techno te noemen.
Hij maakte ook geweldige ambient- en Berlin School muziek al lang voordat deze stromingen tot volle bloei kwamen. Misschien correcter om het gothfather van de synthesizermuziek te noemen (samen met andere helden als Edgar Froese enz waarmee hij samenspeelde). Ook op het gebied van symphonische muziek maakte hij een meesterwerk (album X uit 1978 ) dat ik nog steeds intensief beluister.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top