Teenage Engineering presenteert de TX-6 mixer

1650875220625.png


TX-6 is onze krachtige 6-kanaals stereomixer met ingebouwde equalizer, filters, compressor, aux send, cue en digitale effecten. Deze ultra-draagbare mixer kan ook worden gebruikt als multifunctionele USB-C-audio-interface. Vervaardigd in geanodiseerd aluminium met een PU lederen achterkant.

3,5 mm mini-jack naar 6,3 mm adapter
Compatibel met iOS-apparaten (MFI)
oplaadbare batterij
Behuizing: aluminium 6063 met PU-leer

https://teenage.engineering/store/tx-6

Prijs: 1199 euro

edit: vertaling in het Nederlands door het mod-team
 

Attachments

  • 1650875171863.png
    1650875171863.png
    258,1 KB · Bekeken: 144
Last edited by a moderator:
Ik had liever gezien dat ze de tijd, geld en effort in een verbeterde OP-Z hadden gestopt.
 
De volledige omschrijving (van de site). Het biedt beduidend meer dan hierboven omschreven.

battery powered
the rechargeable battery holds for about 8 hours. for energy efficiency, the display automatically goes to sleep when not in use, and led strength is completely adjustable.

synthesizer & sequencer
TX–6 also functions as a portable synthesizer and sequencer with 4 oscillator waveforms and 4 synthesized drum sounds. use tempo sync to stay on the beat.

8 built-in effects
explore send effects like reverb, chorus and delay, and creative effects freeze, tape, filter, and distortion. each channel has a three-band eq and adjustable compressor.

quality and engineering
TX–6 is a sturdy little machine. encased in cnc aluminium with 2k molding, custom-made encoders and faders, and custom pcb - engineered for portability.

wireless connectivity
with ble, you can use TX–6 as a wireless controller for other ble midi devices or trigger and sync the internal synth and sequencer from other sources.

super slimline cables
high quality, slimline cables custom-made for TX–6. the narrow profile allows you to use all 6 channels at once and makes for an easy pack down.

customizable interface
when you're ready for the studio, use TX–6 as a 12 channel audio interface and connect to any daw over usb-c. MFi also allows you to connect to iOS devices.

dj mode
turn TX–6 on its side and use it as a dj mixer. turn channel 1 into a fader to crossfade between the channel 5 and 6 so you can fade or cut between the two.

6.35 + 3.5 mm output
connect your audio output through 3.5 mm mini jack or use the included and removable 6.35 mm jack to 3.5 mm mini jack adapter.

field bags
designed to fit TX–6 field mixer and constructed in heavy duty fabric and hardware, field bags are designed for durability, ready to be used out in the field.



 
tuurlijk erg duur maar best vet een 12 channel interface die class compliant is en 8 uur portable kan werken ook een super sick design.
Lijkt me een leuke combi met mijn Machine plus. maar ja de prijs is echt te hoog. Zelfs 600 euro zou ik moeite mee hebben.

Nou ja iig leuk geprobeerd TE.

Geen multitracking, Hi-Z en 48khz max?
 
Geen crossfader ?!? :D
Jawel er is een dj modus en moet je hem op zijn zij leggen.
1 fader word dan een crossfader.

Als je daar een dubbel click flare mee kan scratchen heet je denk ik G0Tje :)

Echt een piel ding iid. Wel een mooi design.
 
Dit nieuws/product wilde ik gister al posten ik dacht even dat die al gepost was, blijkbaar nog niet!
 
Echt, zo, achterlijk duur, hipster shit.
Misschien 200 euro hardware, dus laat hem in de winkel eens net geen 500 euro kosten. Maar dit is gewoon kijken of er mensen zo gek zijn.
 
Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een kleine mixer met faders (meeste kleine mixers gebruiken pots). Iedereen die wat portable gear heeft (PO's, OP's, Circuit, Boutique Serie dingen, Volca's, etc.) zou hier zeker wat mee kunnen. Zoveel kleine 6-stereo-kanaals mixers zijn er überhaupt niet op de markt (ik heb de Soundcraft 12FX, kleiner heb ik ze niet gevonden) en al helemaal niet battery-powered.

In eerste instantie dus zeker geinteresseerd (in eerste instantie las ik ook [imath]199 in plaats van[/imath]1 199), maar:

1) Die prijs
2) Custom pots en faders: ik weet niet wie er een PO heeft, maar die schermpjes gaan altijd kapot en kan je niet vervangen want die zijn... custom built door TE en worden niet verkocht.
3) Als je dit ding onderweg gaat gebruiken, en zeker als je m ook als DJ-mixer of live mixer zou gebruiken (waar ie toch voor bedoeld is) dan weet je 100% zeker dat er shit in die faders komt. Aangezien die custom built zijn, zijn die vervolgens alleen door TE te fixen, oftwel een world of pain.
4) Multitrack recording was echt wel een hele logische add-on geweest, logischer dan synth, sequencer of DJ-modus, toch?
5) Die prijs.
 
1) Die prijs
2) Custom pots en faders: ik weet niet wie er een PO heeft, maar die schermpjes gaan altijd kapot en kan je niet vervangen want die zijn... custom built door TE en worden niet verkocht.
3) Als je dit ding onderweg gaat gebruiken, en zeker als je m ook als DJ-mixer of live mixer zou gebruiken (waar ie toch voor bedoeld is) dan weet je 100% zeker dat er shit in die faders komt. Aangezien die custom built zijn, zijn die vervolgens alleen door TE te fixen, oftwel een world of pain.
4) Multitrack recording was echt wel een hele logische add-on geweest, logischer dan synth, sequencer of DJ-modus, toch?
5) Die prijs
Als ik dit zo lees wil ik eigenlijk gewoon een blue box met faders, hè...
 
Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een kleine mixer met faders (meeste kleine mixers gebruiken pots). Iedereen die wat portable gear heeft (PO's, OP's, Circuit, Boutique Serie dingen, Volca's, etc.) zou hier zeker wat mee kunnen. Zoveel kleine 6-stereo-kanaals mixers zijn er überhaupt niet op de markt (ik heb de Soundcraft 12FX, kleiner heb ik ze niet gevonden) en al helemaal niet battery-powered.

In eerste instantie dus zeker geinteresseerd (in eerste instantie las ik ook [imath]199 in plaats van[/imath]1 199), maar:

1) Die prijs
2) Custom pots en faders: ik weet niet wie er een PO heeft, maar die schermpjes gaan altijd kapot en kan je niet vervangen want die zijn... custom built door TE en worden niet verkocht.
3) Als je dit ding onderweg gaat gebruiken, en zeker als je m ook als DJ-mixer of live mixer zou gebruiken (waar ie toch voor bedoeld is) dan weet je 100% zeker dat er shit in die faders komt. Aangezien die custom built zijn, zijn die vervolgens alleen door TE te fixen, oftwel een world of pain.
4) Multitrack recording was echt wel een hele logische add-on geweest, logischer dan synth, sequencer of DJ-modus, toch?
5) Die prijs.
Laat Louis Rossman deze maar eens zien... :D
 
Wat een geld voor zo’n priegelig ding. Voor hetzelfde geld koop je een SSL Six met tot 12 kanalen summing!
 
Wat een geld voor zo’n priegelig ding. Voor hetzelfde geld koop je een SSL Six met tot 12 kanalen summing!
Dat is een onvergelijkbaar product. Helft van het aantal kanalen, geen interface, niet portable.

Het formaat van de TX-6 is een feature, maar dat hoeft inderdaad niet te zijn waar iedereen naar op zoek is. Hij vervangt je desktop mixer niet, lijkt me, is meer voor buiten de studio bedoeld.

Desondanks is de prijs krankjorem natuurlijk.
 
Back
Top