sadà\exposadà - Injection

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
beetje -of een beetje- n.a.v. @SB-SIX laatste track, kontroleerde ik deze track, of ik de sample de bekende uitspraak van oppenheimer, die ik hierin gebruik, wel had gemeld (nou ja, erg herkenbaar eigenlik, maar goed), het nummer is 7 jaar oud.... nog nooit hier gedeeld...

oppenheimer haalt een "citaat" aan uit de Bhagavid Gita, die blijkbaar door hem zelf vertaald, of hervertaald is... ik heb volgens mij geen echt betrouwbare vertaling van de Bhagavid Gita (wellicht éentje...).
het lijkt dat ie zich baseert op de vertaling, nou ja, filologie, is een klene tic van mij, muziek, VINK™!! muziek!

ja! de tekst van mijn vocals, is gebaseerd op de godheid die spreekt, in het "citaat", de 'attributen', die ik zelf heb uitgebreid...

kom dan, met die muziek, ja! hier! (en toch ga ik nog ff verder uitwijden; Injection, in deze tijden, of ze zijn al verleden tijden.... het is een term die ik al 20, 30 jaar gebruik.... vanwege natuurlik; het gevoel, simpel..)

 

dank je voor de link naar het artikel, op het moment dat ik dit nummer maakte, heb ik er ook wat artikelen over gelezen, maar dat is 7 jaar geleden, dit artikel zeker niet, meer informatie.
altijd wel een soort van kleine, terugkerende fascinatie voor gehad, voor de persoon oppenheimer, de atoombom en zijn "citaat". niet vreemd, dunkt me.
die je nu weer laat opleven, heb vers 12, de nummering in mijn vertalingen gaat anders en het lijkt of als 1 van de vertalingen die ik heb niet een te verstoorde vertaling is... (verstoord in de zin, een leer erop geplakt, ipv te vertalen zo dichtbij... wat dat ook moge betekenen..)

Het eind van de track is op het eerste gehoor vreemd, maar eigenlijk heel passend. Met de bom valt alles plotseling stil...

7 jaar geleden begon ik met echt met tracks maken, een einde was meestal een probleem. nog even geluisterd, dit is -herinner en voel ik- toch bedoeld, behalve de tik... nog een stilte aan toevoegen.. van een milliseconde.

nee, soms, in die tijd, nou ja, dit was de meest gestruktureerde (al heb ik een vooroordeel over die tracks uit die tijd, ze hebben meer struktuur dan ik later dacht...)..
ja, vind ik dus ook passend einde...

dank!!!
 
Ja, mooi en het einde past er inderdaad bij. :) Een zekere fascinatie voor degenen die destijds betrokken waren bij het kernprogramma is mij ook niet vreemd. Kan je het boek Peace and War door Robert Serber aanraden, vriend en collega van Oppenheimer. Die kom je soms wel 'ns in tweedehands boekwinkeltjes tegen.
 
Mooie vink! De echte Vink Vibe in een wat populairder jasje. Zou niet misstaan in clubs of op de radio :dj:
 
Het leek net iets minder grimmig dan wat je normaal maakt maar na een minuut is het toch weer jouw stijl, herkenbaar, duister. Mooie bijzondere track, doet me wat aan the Cure denken ten tijde van Disintegration. Ik vind hem goed! :okdan:
 
Ja, mooi en het einde past er inderdaad bij. :) Een zekere fascinatie voor degenen die destijds betrokken waren bij het kernprogramma is mij ook niet vreemd. Kan je het boek Peace and War door Robert Serber aanraden, vriend en collega van Oppenheimer. Die kom je soms wel 'ns in tweedehands boekwinkeltjes tegen.

dank! en dank voor de boektip! gaat op de lijst!
Mooie vink! De echte Vink Vibe in een wat populairder jasje. Zou niet misstaan in clubs of op de radio :dj:

de Vink Vibe, we hebben een nieuwe.. in een populairder jasje.... zo! ay! yeah! thnx!!
Leuke track man, de vocalen passen er perfect bij. De percussie was me net even te repetitief, maar dat mocht de pret niet bederven. Bonne chance!

het komt uit de te repetitieve periode, al verleer ik het nooit... maar vind het zelf, sja, een erg lekkere track, ha!
Vind deze track heel geslaagd.
Ook weer eens iets anders.
En daar ben ik toch wel door verrast.

ik heb uit de tijd, of wellicht wel een paar of meer dan??, niet veel geplaatst hier, denk ik.
ik zelf vind m ook geslaagd, dat mag ik wel zeggen na 7 jaar, en raakt me zelfs nog, daar doet ge t om en natuurlik, dat het anderen raakt...
blij dat het verrast!

dank!

Het leek net iets minder grimmig dan wat je normaal maakt maar na een minuut is het toch weer jouw stijl, herkenbaar, duister. Mooie bijzondere track, doet me wat aan the Cure denken ten tijde van Disintegration. Ik vind hem goed! :okdan:

hè hè, oe da is lang geleden die plaat van The Cure, kan zeker invloed, of resten hebben... wie weet...

het is in wezen een zeer simpele track, de drums knallen lekker, hoe ik de drums heb geprogrammeerd, vanzelfsprekend, is de drive, de bass-line komt uit een Prophet 5 emulatie, van vst4free, denk ik, een preset! maar werkte perfekt. je hoort het denk ik niet meer, of ik niet, dat het geen echt goede emulatie was, en zelfs as is, of zelfs, as is was ook niet erg rijk of goed..
de tweede drive is natuurlik de CS-80 V, de lead. wel eigen preset, niks speciaals, maar werkt heel goed, hier.

ik vind hem zelf ook goed!

en eindelik; het einde aangepakt, en de algehele mastering.... heel simplistisch, al word ik dan omringd door tientallen metertjes...
het einde, de tik waarmee ie eindigde..
 
Ja, goed nummer hoor.:okdan:
Het klink idd jaren 80...
Geen Linn drum computer, ook geen TR-707...
Maar ze hebben wel een jaren 80 sound.

Dat waren ook de neutron jaren; Klik, Boem, weg...:o:
Woepsie...;):mega:

Eigenlijk zou je op het laatst nog een geigerteller laten moeten klinken (als stralend bijeffect :D)

ach2.png
 
Ja, goed nummer hoor.:okdan:
Het klink idd jaren 80...
Geen Linn drum computer, ook geen TR-707...
Maar ze hebben wel een jaren 80 sound.

Dat waren ook de neutron jaren; Klik, Boem, weg...:o:
Woepsie...;):mega:

Eigenlijk zou je op het laatst nog een geigerteller laten moeten klinken (als stralend bijeffect :D)

Bekijk bijlage 3822737

thanks! ha! een geigerteller.... is al muziek op zichzelve...

vreemd genoeg kan ik niet achterhalen, welke drumcomputer het is, Arturia Spark heeft de 'afwijking', wanneer user libs ergens anders staan, deze niet te laden.. maar het lijkt alsof ik m ook niet meer heb, of louter in Cubase stond... nou ja, wanneer ik zie hoe rommelig ik toen projekten maakte... ligt het bij mij... dat terzijde..

thanks! nogmaals!
 
Wat een track zeg. Die kwam stiekem wel een beetje binnen hoor, poeh.. erg mooi.

En klinkt nog steeds goed, na 7 jaar.



en eindelik; het einde aangepakt, en de algehele mastering....

... beiden niet nodig, in principe - maar ben zeker benieuwd :)
 
Wat een track zeg. Die kwam stiekem wel een beetje binnen hoor, poeh.. erg mooi.

En klinkt nog steeds goed, na 7 jaar.





... beiden niet nodig, in principe - maar ben zeker benieuwd :)

wow, dank! en, ja, dat doet het bij mij ook... 7 jaar geleden, maakte ik er nogal een zooitje van, maar er zijn zeker tracks die nog vrij sterk zijn...

overigens het einde aangepakt en algehele mastering, is al gedaan, bestand is al 2 of 3 dagen vervangen, subtiele veranderingen...

maar dank, dank, dank!!
 
is al gedaan, bestand is al 2 of 3 dagen vervangen

Aah ok. Dus dan verandert de upload-datum op SC blijkbaar niet.. interessant...

Ghehe.. nu dummy-tracks uploaden en over 10 jaar vervangen met nieuwe muziek. Kunnen we doen alsof we onze tijd vooruit waren :D
 
Aah ok. Dus dan verandert de upload-datum op SC blijkbaar niet.. interessant...

Ghehe.. nu dummy-tracks uploaden en over 10 jaar vervangen met nieuwe muziek. Kunnen we doen alsof we onze tijd vooruit waren :D

hè hè, hendig hè... makkelik wanneer je merkt dat er nog iets aan kan worden gedaan, zoals Injection, of als een nummer een betere versie verkrijgt... comments blijven tevens staan, op dezelfde tijd, dus als je b.v. een intro toevoegt, staan ze wel 'verkeerd', maar het is handig.
 
De sample is gewoon heel goed gebruikt, de manier waarop de rest wegvalt bij "the destroyer of worlds" werkt als een tierelier. Ik vind ook jouw lyrics in combi met die glide op de synth geel goed werken. Het is minder experimenteel als we van jou gewoon zijn maar het werkt goed.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top