Ableton Live 10 vraagje…

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
979
Locatie
Eibergen
Ik gebruik Ableton met een usb-midi interface om mijn diy synthesizer aan te sturen, en op zich gaat dat heel goed.
Ook met een behoorlijk volle midi melodie kunnen ze het goed volgen.
Eén module is gebouwd rondom een WavTrigger, en een andere rond een Yamaha chip YMF704, welke allebei ingebouwde midi hebben.
Probleen ontstaat als ik de synth aangesloten heb op m’n pc en ik Ableton opstart danwel afsluit, dán gaan deze modules over hun nek en worden doof voor midi signalen.
Het gaat wel goed als ik Ableton opstart, de synth aanzet en dan ga spelen.
Ik heb met Midi OX eens gekeken wat Ableton doet met opstarten of afsluiten, maar dat is heel wat.
Er komt dan een hele bak midi voorbij, waaronder note-off voor elke noot (!) en een hoop sysex commando’s…
En blijkbaar kunnen deze modules daar niet mee overweg.

Mijn vraag; is de midi commando’s die Ableton uitstuurt bij aan- of uit-zetten ergens te editen? Daar zou ik heel erg mee geholpen zijn.
Dank voor het meedenken 😊👍🏻
 
ik denk wat je ziet is een hele berg aan sysex en cc's die ableton stuurt naar controllers.

kun je niet de modules de sysex laten negeren?
Een apparaat moet alleen naar sysex luisteren dat voor hem 'exclusief' bedoeld is. .

heb je andere control surfaces?
 
kun je niet de modules de sysex laten negeren?
Nee, dat is het probleem: de modules waar ik het over heb in de eerste post hebben midi “ingebakken”, de WavTrigger door Robertsonics, de YMF704 door Yamaha.
heb je andere control surfaces?
Jawel, ik heb een Launchpad pro van Novation, maar die heeft één midi uitgang, terwijl de usb-midi interface die ik gebruik er 4 heeft.
 
Ik gebruik de "Midi Polysher" Midi VST Plugins om messages te filteren in ableton zonder max nodig te hebben
maar geen idee bij opstarten van ableton, als ik het zo effe snel lees


mss zijn het idd de midi poort prefs van ableton,,
niet alles aanvinken per midi poort,
(k weet effe ni van buiten, die enable, sync, remote switch)
ik vink alleen wat nodig is aan, en maak snapshots voor om de settings later nog te weten, want ik weet ni hoe de ableton prefs te saven,
 
Back
Top