NiftyKEYZ modular keyboard case

NiftyKEYZ+Front.jpeg


Ik heb de NiftyKEYZ van Cre8audio hier nog niet zien verschijnen. Zoals de ondertussen niet meer verkochte Waldorf KB37 is dit een klavier met een eurorack case en een aantal heel leuke features. Je krijgt veel mogelijkheden om je modular aan het werk te zetten. Prijs ligt rond de 500€ bij Music Store.



Nick op Sonicstate heeft er een heel goede review van gemaakt:

 
Last edited by a moderator:
ik had deze nochtans al op forum bij synthnieuws aangekondigd aantal dagen geleden maar is er voor een reden niet door geraakt, 1e dag hij uit was, was ook onmiddelijk leverbaar bij Thoman aan 599€
 
Mooie mogelijkheden voor een mooie prijs.
Ik ruil er mijn KB37 niet voor in, maar als ik die niet zou hebben zou ik deze wel in overweging nemen.

Qua mogelijkheden lijkt hij wat ruimer bedeeld dan de de KB37. Multiples en LFO zijn wel mooie toevoegingen.
De mogelijkheid om tot 4 noten uit te sturen (2 op de KB37) is ook een aardige bijkomstigheid, maar voor mij persoonlijk niet zo interessant.

De prijs is aanzienlijk lager dan die van de KB37, maar ik vind de KB een robuustere en minder rommelige indruk maken.
Voor mensen die een controller voor hun modulaire systeem zoeken of een startpunt voor modulair lijkt het mij een zeer interessant apparaat.
 
Ik ruil er mijn KB-37 ook niet voor in, maar wie weet neem ik hem erbij want ik vind het een geweldig concept en had er graag een tweede KB-37 bij gehad. Zoals @SCD me ooit schreef:"De meer toetsen, de beter". Waarom Waldorf ermee is gestopt, is mij een raadsel. Het was toch een succesvol product? De NiftyKEYZ springt in het gat en biedt meer voor minder geld. Hoewel de KB-37 een interne voeding heeft - het stokpaardje van Gordon Reid van Sound on Sound - zit die diepe modules in de weg. Ik kon daardoor mijn Roland System 500 niet in de gewenste logische volgorde plaatsen. Dat probleem zie ik bij deze NiftyKEYZ niet. Verder staat de klok van de KB-37 bij inschakelen altijd op zenden, Je kunt hem wel uitzetten, maar dus niet automatisch. Als ik de handleiding van de NiftyKEYZ goed begrijp, staat de klok daarvan uit als de arpeggiator uitstaat. De plaatsing van de wielen vind ik op de KB-37 beter, maar het scheelt ruimte en er valt mee te werken. Mijn tweede synthesizer, de Yamaha DX-21, en de Dave Smith Prophet '08 hadden de wielen op dezelfde plaats. Voor pitch bend had ik liever een bereik van een quint in plaats van een octaaf gehad.
 
Het zou geweldig zijn als een fabrikant iets als dit maakte maar dan om enkele boutiques in te douwen. Zag deze eens op de Insta van Sunshine Jones als idee.
Knipsel.JPG
 
Back
Top