pgm change <-> meerdere tracks midi elektron analog four

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Dag mensen:okdan:

In Ableton 9 gebruik ik in in een Ableton track midi-clips external instruments en pgm change op een bepaald midi-kanaal om op externe hardware synth's patches te selecteren. Dit werkt goed: in zo'n midi-clip voeg ik dan een melodie, harmonie, etc toe.:kroon:

Vraag: ik stuur in een ableton track via een midi-kanaal een pgm change naar de elektron analog four mk2 om een patch te selecteren, maar ik zou een hierbij bijkomende midi-kanalen moeten selecteren omdat in deze patch van de elektron analog 4 aanstuurbare tracks aanwezig zijn.

Of met andere woorden: hoe kan ik uit Ableton een pgm change doorvoeren en in deze geselecteerde patch de 4 onderliggende tracks aansturen met elk hun eigen midi-materiaal (melodie, harmonie, etc)?:?

Hopelijk is het probleem wat duidelijk geschetst?:geslaagd:

Bedankt!
 
Noten en program changes staan elkaar toch niet in de weg?
Daar hoef je geen extra kanaal voor te gebruiken.

Althans, in principe.

Misschien dat de Analog Four daar anders over denkt :)

Ik zou in jouw geval, in eerste instantie, die vier tracks proberen aan te sturen qua noten, en als dat lukt een program change versturen over 1 van die midi-kanalen. Wie weet werkt dat al.
 
Dankjewel, maar in Ableton kan je per kanaal maar 1 clip activeren, dus ofwel een pgm change ofwel iets met andere midi data? :(
 
Wat @kobuz zei.

Zou het trouwens daadwerkelijk "verschillende" midi-data zijn? Sysex, program changes, control changes.. kan me voorstellen dat dat "makkelijk geschreven versies" zijn van wat uiteindelijk naar dezelfde binaire data wordt vertaald.. niet dat je in je prachtige compositie even een data-dump wil toevoegen, maar toch..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top